• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 26 دی 1401
کد مطلب : 182994
+
-

حذف بخاری از مدارس

هر سال یکی از کارهای مهم سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در فصل زمستان، حذف بخاری از کلاس‌های درس و تجهیز کلاس‌ها به وسایل گرمایشی استاندارد است.              
که طی آن از تعداد کلاس‌های غیرایمن کم می‌شود و بر تعداد کلاس‌هایی که گرمایش‌شان با وسایل ایمن است، افزوده می‌شود. امسال هم به‌گفته رئیس این سازمان، برای به‌روزرسانی سیستم‌های گرمایشی کلاس‌ها، مبلغ ۷۲۵میلیارد تومان بین ادارات کل نوسازی مدارس توزیع شد که با این اعتبار تاسیسات گرمایشی ۱۴هزار کلاس بهسازی شده است‌ تا به حال در حدود ۹۱درصد کلاس‌های درس‌کشور دارای گرمایش استاندارد هستند و به‌گفته این مسئول ۴۹هزار کلاس در سراسر کشور داریم که باید استانداردسازی سیستم گرمایش در آنها انجام شود. البته این به‌معنای استفاده از بخاری‌های نفتی پرخطر در این کلاس‌ها نیست، بلکه باید به گرمایش استاندارد مجهز شوند.
البته با توجه به راه‌اندازی قرارگاه جهادی در وزارت آموزش و پرورش، رفع مشکلات فوری و موردی کلاس‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت این قرارگاه نیز در دستور کار قرار دارد. آنطور که مسئولان آموزشی می‌گویند برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز هم برای تکمیل استانداردسازی تاسیسات گرمایشی کلاس‌های باقیمانده هم انجام شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید