• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 24 دی 1401
کد مطلب : 182751
+
-

محاسبه دشمن غلط بود

رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مداحان اهل‌بیت‌ ع مهندسی دقیق دشمنان برای اخلال در کشور را تشریح کردند

رهبری
محاسبه دشمن غلط بود

در آستانه خجسته سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، رهبر معظم انقلاب با جمعی از مداحان اهل‌بیت(ع) دیدار کردند.به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام‌معظم‌رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار تأکید کردند: علت به‌ثمر نرسیدن نقشه جامع و برنامه‌ریزی‌شده دشمن در قضایای اخیر، محاسبات غلط آنها از واکنش مردم، جوانان و مسئولان بود.

نقشه «جامع» دشمن
در این قضایای اخیر، دشمن نقشه‌ جامعی داشت، اما محاسبه‌ آنان غلط بود. اینکه می‌گوییم «نقشه‌ دشمن نقشه‌ جامعی بود»، یعنی همه‌ عوامل مسلطی را که یک قدرت می‌تواند برای اخلال و تخریب در یک کشوری به‌کار ببرد به‌کار انداخت.

عوامل اخلال
در این قضایا عامل اقتصادی وجود داشت؛ چراکه وضعیت اقتصادی کشور خوب نبود و نیست؛ بنابراین مشکل معیشتی مردم زمینه‌ای بود که از آن استفاده کنند. همچنین عامل امنیتی، نفوذ تیم‌های جاسوسی، غوغای ایران‌هراسی استکبار در دنیا به روش‌ها و شیوه‌های تبلیغاتی مختلف، همراه کردن بعضی عناصر داخلی با خودشان، تحریک انگیزه‌های قومی، مذهبی، سیاسی و شخصی و تبلیغات فراگیر، از دیگر عوامل اخلال بود که از ماه‌ها قبل آنها را فعال کردند.

دشمنان در آینده هم شکست می خورند
آنها اشتباه کردند؛ چراکه اراده و عزم جمهوری‌اسلامی از همه عوامل قدرت آنها قوی‌تر و راسخ‌تر بود. ۴۰سال است که از هر طریقی علیه جمهوری‌اسلامی تلاش می‌کنند، اما چون محاسبات‌شان غلط بوده و هست، تاکنون شکست خورده و در آینده نیز شکست خواهند خورد.

مصادیق محاسبه غلط دشمن
خیال می‌کردند ملت ایران به‌علت مشکلات اقتصادی با نقشه براندازی و تجزیه‌طلبی آنها همراهی خواهد کرد. خیال می‌کردند با فحاشی و بددهنی و اهانت‌های گوناگون می‌توانند مسئولان کشور را منفعل و از میدان خارج کنند. خیال می‌کردند با وسوسه و هیاهو می‌توانند مسئولان سطح بالای کشور را دچار اختلاف‌نظر کنند. خیال می‌کردند با دلارهای نفتی فلان کشور مزدور آمریکا می‌توانند اراده جمهوری اسلامی را تحت‌تأثیر قرار دهند؛درحالی‌که اشتباه کردند و کسی به آنها اعتنایی نکرد.

رشحات انقلاب
روزبه‌روز رشحات انقلاب در خارج از مرزهای کشور بیشتر بروز می‌کند که نمونه آن، گسترش سرود «سلام فرمانده» در کشورهای دیگر و اجرای آن به زبان‌های مختلف حتی به زبان فارسی بود که این عوامل می‌تواند به اقتدار کشور کمک کند.

چرا محاسبه دشمن غلط بود؟
بنده به‌عنوان یک آدمی که این مسائل را نگاه می‌کنم و زیرنظر دارم و می‌فهمم، در دلم به مهندسی خوب دشمن آفرین گفتم! خوب مهندسی کرده بود؛ همه‌چیز را در جای خود و به اندازه‌ خود، آماده کرده بود. چرا موفق نشد؟ چون یک پایه‌ دیگر، یعنی محاسبه‌اش، غلط بود. بله، این کارها همه کارهای مهمی است، کارهای مؤثری است، در یک کشورهایی هم اثر می‌گذارد، اما اینجا نتوانست؛ چون محاسبه‌ای که روی ایران اسلامی کرده بود، محاسبه‌ درستی نبود.

دشمن را دست‌کم نگیریم
دشمن را دست‌کم نگیریم؛ دشمن هست. آن روزی که شما آن‌قدر قوی شوید که دشمن مأیوس شود، آن روز می‌توانید یک آسودگی و آسایش خاطری پیدا کنید. باید سعی کنیم قوی شویم؛ این تأکید و تکرار و اصرار این حقیر برای اینکه کشور باید قوی شود به‌خاطر این است. باید دشمن را مأیوس کرد. بحمدلله ملت با معنویت، با کمک الهی، با هدایت الهی، در خدمت انقلابند، پشت‌سر انقلابند، پشت سر نظامند، کمک می‌کنند.

نگذاریم وحدت‌نظر از بین برود
ما هم مغرور نشویم، ما هم غفلت نکنیم، غافل نشویم بگوییم خب، قضایا تمام شد. از میدان عقب نرویم، در میدان باشیم. ما هم بدانیم آن چیزی که ملت را نگه می‌دارد، امید است و وحدت؛ اتحاد میان آحاد مردم. بله، سلایق مختلفی وجود دارد، اختلاف‌ نظرهایی در مسائل گوناگون وجود دارد، اما درباره‌ اسلام، درباره‌ نظام، درباره‌ انقلاب، وحدت‌نظر بین مردم هست؛ نگذاریم این وحدت نظر از بین برود.

خدشه به اتحاد ملت؛ بازی در نقشه دشمن
به اختلاف‌های قومی، مذهبی و تحریک احساسات یک گروهی علیه یک گروه دیگر کمک نکنیم. هرکس در زمینه‌ خدشه‌ به اتحاد ملت حرکتی انجام بدهد برای دشمن کار کرده، در نقشه‌ دشمن کار کرده و در زمین دشمن بازی کرده؛ این را همه توجه داشته باشند! منبری باشد، مداح باشد، روحانی باشد، دانشگاهی باشد، نویسنده باشد، شاعر باشد؛ هرکسی باشد.

راهبردهای ضدایرانی دشمنان
نقشه جامع، اما محاسبه غلط

رهبرمعظم انقلاب در دیدار روز پنجشنبه‌خود با جمعی از مداحان اهل‌بیت(ع)، با اشاره به نقشه جامع دشمن در حوادث‌اخیر، محاسبات غلط را مهم‌ترین عامل شکست برنامه‌ریزی‌های آنان دانستند.

نقشه جامع دشمن
عامل اقتصادی

 سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی کشور و مشکل معیشتی مردم برای همراه کردن جامعه در ایجاد اخلال
عامل امنیتی
 نفوذ تیم‌های جاسوسی از همه طرف و پیشبرد طرح‌ها و نقشه‌های براندازی و تجزیه‌طلبی
به‌راه انداختن غوغای ایران‌هراسی در دنیا
همراه کردن برخی عناصر داخلی با خود

به‌کارگیری همه دستگاه‌های تبلیغاتی فراگیر:
 فعال‌سازی همه امکانات و ابزارهای تلویزیونی، ماهواره‌ای، اینترنتی و فضای‌مجازی
سرمایه‌گذاری بر انگیزه‌های قومی، مذهبی سیاسی و شخصی

گرفتن عمق راهبردی ایران در منطقه:
برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و پرهزینه برای ازبین بردن تأثیرگذاری‌های منطقه‌ای جمهوری‌اسلامی

محاسبه‌های غلط
همراهی مردم با نقشه‌های براندازی و تجزیه‌طلبی
از میدان به‌درکردن مسئولان با بدگویی و فحاشی
ایجاد اختلاف‌ میان مسئولان کشور
اراده قوی و راسخ جمهوری‌اسلامی
هویت‌سازی جدید انقلاب‌اسلامی
محدودسازی عمق‌راهبردی ایران در منطقه، ازجمله در عراق، سوریه و لبنان
امید بستن دشمن به ساقط کردن جمهوری‌اسلامی



 

این خبر را به اشتراک بگذارید