• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 24 دی 1401
کد مطلب : 182742
+
-

زودترین دربی سال

من‌یونایتد در شرایطی ایده‌آل به سیتی رسیده و این در حالی است که تیم پپ حال‌و‌روز خوشی ندارد

پیش‌بازی
زودترین دربی سال

ساعت16 امروز نوبت شهرآورد منچستر است؛ این‌بار بدون کریستیانو رونالدو و در اولدترافورد. در بازی رفت سیتی با نتیجه وحشتناک 6 بر 3 یونایتد را شکست داده بود. رونالدو در آن بازی هم فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد. در مسابقه برگشت فصل پیش هم سیتی 4بر یک منچستر را برده بود. اما حالا داستان فرق دارد. اریک تن‌هاخ توانسته تیم را سروسامان بدهد و منچسترسیتی هم به ترسناکی قبل نیست. گواردیولا پس از 4قهرمانی پیاپی در جام اتحادیه برای دومین فصل پیاپی در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شد، این‌بار پس از حذف کردن لیورپول و چلسی و حالا شکست از ساوتهمپتون. تنها ظرف 72ساعت منچسترسیتی از پیروزی 4بر صفر مقابل چلسی در جام حذفی، به شکست 2بر صفر برابر ساوتهمپتون رسید. آنها تا دقیقه40 بازی قبلی 3بر صفر از حریف پیش بودند اما در همین دقیقه در بازی با ساوتهمپتون 2‌گل از قدیس‌ها عقب افتادند و نتوانستند جبران کنند. اشتفان اورتگا با خروج اشتباه خود به موسی جنپو کمک کرد تا گلی فوق‌العاده به ثمر برساند؛ بازیکنی که ۶۶۳‌روز از آخرین گلش برای ساوتهمپتون می‌گذشت! گواردیولا در جام اتحادیه یا قهرمان می‌شود (4بار) یا در مرحله یک‌چهارم از دور رقابت‌ها کنار می‌رود (3بار)؛ ۲۶‌برد، یک‌مساوی و ‌۳‌باخت.
   با حذف ‌من‌سیتی از جام اتحادیه حالا منچستریونایتد، تنها تیم انگلیسی با شانس قهرمانی در ۴‌جام مختلف است؛ لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه و لیگ اروپا. یونایتد در مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها باید به مصاف ناتینگهام برود و دیگر دیدار این مرحله بین ساوتهمپتون و نیوکاسل برگزار می‌شود؛ بازی‌های رفت (۴ و ۵ بهمن) و بازی‌های برگشت (۱۱ و ۱۲‌ بهمن).
   هواداران منچستریونایتد دیگر از تماشای تیم‌شان نمی‌ترسند. ریو فردیناند هم گفته دیگر بازی تیم محبوبش را از لای انگشتانش تماشا نمی‌کند. تن‌هاخ به رکورد 20پیروزی در منچستریونایتد رسید. او برای این تعداد برد تنها به 27بازی نیاز داشت؛ بهتر از همه مربیان اخیر باشگاه. تعدادی از سرمربیان منچستریونایتد که به 20پیروزی رسیدند؛ ژوزه مورینیو (۳۱‌بازی)، دیوید مویز (۳۵‌بازی)، لویی فان‌خال (۳۶‌بازی)، سولسشائر (۴۲‌بازی) و‌ فرگوسن (۴۸‌بازی).
   یونایتد بیش از هر حریف دیگری مقابل سیتی در اولدترافورد شکست خورده (8بار) و من‌سیتی در کنار چلسی و لیورپول 18بار من‌یونایتد را در لیگ برده‌اند که بیش از هر تیم دیگری است.
   اگر منچستر امروز هم ببازد، سیتی برای ششمین‌بار در یک فصل منچستریونایتد را رفت و برگشت دبل کرده است. هم‌اکنون تعداد دبل‌های سیتی با لیورپول در عدد5 برابر است.
   این زودترین شهرآورد منچستر در یک‌سال میلادی است. بار قبل در سال2006 هم در همین روز 14ژانویه با هم بازی کرده بودند که منچسترسیتی 3 بر یک برنده شد.
   یونایتد در 3‌دیدار اخیر 12گل از حریف خورده که برابر است با تعداد گل‌های دریافتی مقابل این حریف در 12دیدار قبل‌تر.
   تن‌هاخ درصورت پیروزی بر گواردیولا هم به آرسنال در صدر جدول کمک می‌کند و هم خودش مدعی قهرمانی می‌شود، در فاصله یک‌امتیازی با سیتی.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید