• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 22 دی 1401
کد مطلب : 182678
+
-

معمای قتل پسر 7ساله پس از یک‌ماه رازگشایی شد

نامادری، قاتل سامیار کوچولو بود

جنایی
نامادری، قاتل سامیار کوچولو بود

محمد جعفری-روزنامه‌نگار

یک‌ماه پس از قتل پسر 7ساله‌ای در بندرعباس، بررسی‌های جنایی نشان داد که عامل قتل او نامادری‌اش است که پس از قتل با صحنه‌سازی‌ قصد داشت پلیس را گمراه کند.
به گزارش همشهری، عصر روز 23آذرماه امسال یکی از مسئولان بیمارستانی در بندرعباس با پلیس تماس گرفت و از فوت مشکوک پسری 7ساله به نام سامیار خبر داد. آنطور که او می‌گفت پسربچه ساعتی قبل به‌دلیل جراحات شدیدی که به سرش وارد شده به بیمارستان منتقل شده بود؛ اما تلاش‌ها برای نجات جان وی راه به جایی نبرد و او روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد. نزدیکان پسربچه می‌گفتند که او در آسانسور خانه‌شان واقع در ساختمانی 5طبقه در منطقه نایبند شمالی گیر کرده و جانش را از دست داده؛ با وجود این گروهی از مأموران کلانتری 11بندرعباس تحقیقات خود برای روشن شدن ماجرا را آغاز کردند.

در محل حادثه
بررسی‌های اولیه درباره پدر سامیار نشان می‌داد که او مدتی قبل برای دومین مرتبه ازدواج کرده و همراه با پسر و همسر جدیدش در طبقه پنجم زندگی می‌کردند.  در ادامه مأموران به بررسی آسانسور محل وقوع حادثه که ادعا شده بود پسربچه در آن جانش را از دست داده پرداختند اما معلوم شد که آسانسور هیچ ایرادی ندارد و دلیل فوت پسربچه قطعا نقص فنی آسانسور نیست.

حرف‌های اولیه نامادری
زمانی که این حادثه تلخ اتفاق افتاد، نامادری سامیار در خانه حضور داشت. به همین دلیل مأموران به تحقیق از او پرداختند. او گفت: صبح آن روز سامیار به مدرسه رفت و ظهر منتظرش بودم اما برنگشت و کمی بعد از طریق همسایه‌ها متوجه شدم که در آسانسور گیر کرده و مجروح شده است. بعد هم که به بیمارستان منتقل شد اما جانش را از دست داد. حرف‌های نامادری سامیار در حالی بود که تحقیق از راننده سرویس مدرسه نشان می‌داد که او پسربچه را تا داخل خانه آورده است. او گفت:‌ من سامیار را تا جلوی در خانه رساندم و وقتی مطمئن شدم که او وارد خانه شده از آنجا رفتم. حرف‌های راننده سرویس و همسایه‌ها از یک سو و اظهارات ضد‌و نقیض نامادری سامیار از سوی دیگر باعث برانگیخته شدن ظن مأموران پلیس نسبت به نامادری شد.

کشف قطره خون
در این مرحله کارآگاهان پلیس بار دیگر به محل حادثه رفتند و دست به تحقیقات دقیق‌تری زدند. آنها در بررسی آشپزخانه لکه‌ای قرمز رنگ کشف کردند و به نمونه‌برداری از آن پرداختند. مطابقت این نمونه با لکه‌های خون کشف شده از متوفی در آسانسور نشان داد لکه خون کشف شده در آشپزخانه متعلق به سامیار است. این موضوع  نشان می‌داد که به‌احتمال زیاد نامادری سامیار در قتل او دست دارد. به این ترتیب نامادری با قرار قانونی بازداشت شد تا درباره ابهامات پرونده پاسخگو باشد.

اعتراف به قتل
هرچند تنها مظنون پرونده ابتدا دست داشتن در قتل سامیار را انکار می‌کرد اما وقتی پی برد که دستش برای پلیس رو شده در اظهاراتی هولناک به قتل پسر 7ساله اعتراف کرد. او که 29سال دارد و 4ماهه باردار است گفت: سال99، وقتی با شوهرم ازدواج کردم همه‌‌چیز خوب بود و علاقه زیادی به یکدیگر داشتیم اما در ادامه پی بردم که او فرزندش را بیشتر از من دوست دارد. او به سامیار توجه بیشتری داشت و دیگر مثل روزهای اول به من محبت نمی‌کرد. من هم از چند‌ماه قبل درحالی‌که باردار شده بودم دچار افسردگی شدیدی شده و نسبت به سامیار بدبین شدم و او را عامل دور شدن شوهرم از خودم می‌دانستم.
متهم به قتل در ادامه گفت:‌ هرچه می‌گذشت نگاهم نسبت به سامیار بدتر از قبل می‌شد تا اینکه روز حادثه تصمیم گرفتم که او را بکشم. آن روز صبر کردم تا او از مدرسه برگردد. وقتی او از آسانسور خارج شد و می‌خواست وارد خانه شود با یک میله آهنی که از جعبه ابزار شوهرم برداشته بودم چندین ضربه به سر او زدم و پیکرش را داخل آسانسور انداختم و در ادامه کلید طبقه همکف را زدم و آسانسور پایین رفت.
براساس این گزارش هم‌اکنون متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید