• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 21 دی 1401
کد مطلب : 182584
+
-

کاهش شدید دما در کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تجربه دمای منفی ۲۳‌درجه در سراب و وقوع باران‌های سیل‌آسا در جنوب کشور و همچنین تشدید کاهش دما خبر داد.
صادق ضیاییان به ایسنا گفت: طی روزهای گذشته بیشترین میزان بارندگی در فیروزآباد استان فارس بیش از ۵۸میلی‌متر و شهرستان جم در استان بوشهر به میزان حدود ۵۵میلی‌متر ثبت شده است و کمترین دما در سراب با منفی ۲۳.۳درجه سانتی‌گراد ثبت شد. دمای فیروزآباد (کوثر) استان اردبیل به منفی ۲۱.۱درجه سانتی‌گراد و تخت‌سلیمان در استان آذربایجان غربی به منفی ۱۶درجه سانتی‌گراد رسید.
براساس آنچه سازمان هواشناسی اعلام کرده است، در میان مراکز استان‌ها نیز تبریز با دمای منفی ۱۰.۴درجه سانتی‌گراد و زنجان با دمای منفی ۱۰درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان‌های کشور بودند.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تأکید بر اینکه از امروز (۲۱دی) بیشترین میزان کاهش دما در کشور رخ خواهد داد، گفت: امروز بیشترین میزان کاهش دما در کشور نسبت به روزهای گذشته رخ خواهد داد و نکته قابل توجه این است که استان‌های شرقی و مرکزی بیشترین میزان کاهش دمای بین۱۰ تا ۱۵‌درجه نسبت به دمای فعلی را تجربه خواهند کرد.
صادق ضیاییان درخصوص وضعیت هوا در تهران گفته است:  استان‌هایی همچون تهران کاهش دمای چشمگیری ندارند و تنها تا حدود ۴درجه سانتی‌گراد کاهش دما برای آن پیش‌بینی می‌شود.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان کمی ابری تا ابری همراه با بارش برف و کاهش محسوس دما همچنین بارش برف و کولاک و پدیده مه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.
 با بررسی نقشه‌های هواشناسی و مدل‌های پیش‌یابی عددی وضعیت جوی استان، طی 5روز آینده آسمان نیمه‌ابری تا ابری و تا روز جمعه (۲۳دی) در سطح استان در بعضی ساعات بارش پراکنده که با توجه به رخداد کاهش دما در بیشتر مناطق به‌ویژه نیمه‌شمالی به‌صورت برف و ارتفاعات بارش برف گاهی همراه با کولاک و پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرده است که با نفوذ زبانه‌های پرفشار به سطح استان تا اواخر هفته روند کاهشی محسوس دما به‌ویژه در ارتفاعات، یخبندان، پدیده مه و لغزندگی سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود به‌طوری که تا پایان هفته دمای هوا ۸ تا ۱۰‌درجه سانتی‌گراد سردتر خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید