• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 20 دی 1401
کد مطلب : 182360
+
-

یاد

ملاک ازدواج، مال و ثروت نبود

 22دی سال1388 دکتر مسعود علی‌محمدی نخستین شهید هسته‌ای کشور در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید. منصوره کرمی، همسر او با بیان اینکه معیارهای ازدواج و نگرش و تفکرات دختران و پسران آن دوران با جوانان امروز جامعه متفاوت بود می‌گوید: «18سال بیشتر نداشتم که با دکتر علی‌محمدی ازدواج کردم. او از دوستان برادرم بود. ملاک من برای ازدواج، انقلابی‌بودن بود نه مال و ثروت و اتومبیل. نه‌تنها من بلکه خانواده من هم از دکتر مسعود علی‌محمدی نپرسیدند که چقدر درآمد دارد.»

صداقت؛ اولویت زندگی

 «بهجت قاسمی» همسر شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای کشورمان است که 8آذر سال۱۳۸۹ مورد ترور عوامل موساد در تهران قرار گرفت. در این حادثه همسر شهید شهریاری نیز او را همراهی می‌کرد و حضور او در ماشینی که مورد حمله قرار گرفت، باعث مجروحیت شدیدش شد. قاسمی درباره ملاک انتخاب و ازدواجش می‌گوید: «اولین قرار را مقابل دانشگاه شریف در پارکی گذاشتیم. تمام حرف‌های زندگی را در آن 2ساعت زدیم. البته آشنایی اولیه را در دانشگاه شریف و پلی‌تکنیک داشتیم. راجع‌به نماز و تدین و اینها سؤالی نداشتیم. گفتم من صداقت در زندگی برایم مهم است. او گفت دوست دارم جوری زندگی کنم که برای حل مشکل به کسی مراجعه نکنیم و برعکس اگر کسی مشکلی داشت به ما مراجعه کند.»

ازدواج بدون ریخت وپاش

 «داریوش رضایی‌نژاد» سومین شهید هسته‌ای کشور است که در یک  علمیات تروریستی در اول مرداد سال‌۱۳۹۰ در تهران در مقابل همسر و فرزند خردسالش (آرمیتا) به ضرب گلوله به شهادت رسید. شهره پیرانی، همسرش، درباره مراسم عقدش می‌گوید: «مراسم عقدمان ساده و مختصر در آبدانان برگزار شد؛ بی‌هیچ ریخت و پاشی. وقتی به تهران آمدیم حلقه‌هایمان را خریدیم. دوست داشتم حلقه‌هایمان یک مدل باشد. دست داریوش بزرگ بود و هر چه حلقه می‌آوردند به دستش نمی‌رفت. آخر سر به طلافروش گفت: «آقا بی‌زحمت یک النگو بیاورید.» کلی آن روز خندیدیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :