• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 19 دی 1401
کد مطلب : 182258
+
-

مستأجر جدید قلعه پرتغالی‌ها

هواداران تراکتور خاطرات خوبی از پرتغالی‌ها دارند؛ بعد از تونی اولیویرا و فلاویو لوپز حالا نوبت به ریکاردو آلوز رسیده است

چهره روز
مستأجر جدید قلعه پرتغالی‌ها

ریکاردو آلوز، بهترین خرید خارجی لیگ برتر ایران در فصل جاری بود. اگر لوکادیا در میانه‌های فصل تصمیم به ترک ایران نمی‌گرفت، شاید امروز برای انتخاب هافبک تراکتور با تردیدهای زیادی مواجه می‌شدیم و به این راحتی نمی‌شد یک نفر را از بین آلوز و لوکادیا به‌‌عنوان برترین خارجی لیگ بیست‌ودوم انتخاب کرد. اما با رفتن گلزن هلندی، حالا گل‌ساز پرتغالی به‌تنهایی در صدر بازیکن‌های لیگ نشسته و تقریبا از دیدگاه تمامی کارشناسان و سایت‌ها، بهترین خرید خارجی امسال محسوب می‌شود. او با 7پاس گل، صدرنشین جدول پاسورها‌ست و در سایت متریکا نیز با نمره 7.29 دومین بازیکن برتر نیم‌فصل است و تنها علیرضا بیرانوند را بالاتر از خودش می‌بیند. البته تعداد پاس گل ریکاردو در برخی از رسانه‌ها 8پاس ذکر شده که این اختلاف به‌خاطر پاس او در بازی با پرسپولیس است. پاس آلوز در آن مسابقه عباس‌زاده را با دروازه‌بان تک‌به‌تک کرد اما بیرانوند ضربه اول را گرفت و در ضربه دوم از عباس‌زاده گل خورد. قواعد شمارش گل و پاس گل در دنیا، برای این صحنه پاس گل منظور نمی‌کنند. اگر ضربه ریباند را بازیکن دیگری می‌زد، در این صحنه یک پاس گل به نام عباس‌زاده ثبت می‌شد. به هر حال ریکاردو آلوز بدون این پاس گل هم با ساختن 7گل بالاتر از مهدی ترابی(5)، فرشاد احمدزاده(4) و ایوب کلانتری(4) در صدر جدول پاسورهای لیگ قرار گرفته است.

  هر بازی 3پاس، هر 2بازی یک گل
در ابتدای این فصل و زمانی که ریکاردو آلوز به تبریز آمد، کسی شناختی از او نداشت و درخشش این بازیکن را پیش‌بینی نمی‌کرد. در سال‌های گذشته فلاویو لوپز در لیگ برتر بازی‌های درخشانی برای تراکتور انجام داده بود و حالا ریکاردو آلوز دومین پرتغالی مؤثر سرخپوشان در این سال‌ها شده است. البته روی نیمکت نیز تونی اولیویرای پرتغالی یکی از محبوب‌ترین سرمربیان تاریخ تراکتور بوده است. آلوز که در تراکتور شماره16می‌پوشد، در 13بازی از نیم‌فصل اول به زمین رفت و 2بازی را به‌خاطر مصدومیت از دست داد. او 1131دقیقه در زمین بود و فقط 2بار تعویض شد که بار دوم به‌خاطر مصدومیتش در بازی با پیکان بود. او در هر بازی به‌طور میانگین 2.9پاس کلیدی به همبازی‌هایش داده که آمار قابل‌توجهی است و تقریبا در هر بازی 0.5گل از پاس‌های او به‌دست آمده است. آلوز 1.3شوت هم در هر بازی زده که فقط 0.2آنها داخل چارچوب بوده‌اند. یعنی او تقریبا در هر 5بازی یک شوت داخل چارچوب می‌زند و عجیب نیست که هیچ گلی در نیم‌فصل نزده است. به گواه امتیازات متریکا، بهترین عملکرد آلوز هفته سوم در بازی با فولاد بوده که تراکتور 3بر2 باخت اما هافبک پرتغالی نمره 8.04 گرفت. او در برد 3بر2 مقابل نفت مسجدسلیمان هم عملکرد خوبی داشت و نمره 8.00 گرفت. ضعیف‌ترین عملکرد صدرنشین جدول پاسورها نیز در بازی با پیکان بود که مصدوم و در دقیقه64 تعویض شد تا نمره‌اش از 6.56 فراتر نرود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید