• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 19 دی 1401
کد مطلب : 182253
+
-

نکته بازی/ برای نیمکت می‌خواهی؟

بهترین پاسور لیگ ریکاردو آلوز پرتغالی است که در پایان نیم‌فصل موفق شده 7پاس گل بدهد. او فاصله‌ای قابل توجه با تعقیب‌کنندگان ایجاد کرده است. نزدیک‌ترین بازیکنان به آلوز، مهدی ترابی و فرشاد احمدزاده هستند که هر دو، 5پاس گل ارسال کرده‌اند. همین اختلاف نشان از ارزش کار آلوز دارد. آخرین پاس گل آلوز، در آخرین گل نیم‌فصل به ثبت رسید؛ جایی که او محمد قنبری را صاحب توپ کرد و این بازیکن هم دروازه استقلال را گشود. حالا استقلال خواهان جذب هافبک پرتغالی تراکتور شده که طبیعتا تیم تبریزی به این راحتی او را از دست نخواهد داد. حالا فرض کنیم تراکتور آلوز را بدهد؛ آیا استقلال او را برای نیمکتش می‌خواهد؟ مگر الان که آمانوف را به‌عنوان هافبک بازی‌ساز در اختیار دارید، چقدر به او فرصت بازی می‌دهید؟

هنوز شوالیه را نشناخته‌اید
استقلال این اواخر نتایج خوبی نگرفته و نمایش‌های مطلوبی هم نداشته است. در نتیجه شایعه اخراج ساپینتو از این تیم داغ شده است؛ مخصوصا که سرمربی پرتغالی از قبل هم با علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه اختلاف نظر داشته است. در این بین البته برخی ناظران بر این باورند که با توجه به مشکلات مالی باشگاه، بعید است استقلال توانایی اخراج ساپینتو، پرداخت دستمزد او و استخدام یک مربی جدید را داشته باشد. این گروه عقیده دارند به همین دلایل هنوز جای ساپینتو روی نیمکت استقلال محکم است، اما آنها احتمالا به‌درستی فتح‌الله‌زاده را نشناخته‌اند. حاجی قبلا نشان داده به‌راحتی توانایی عزل مربی، ندادن پول او، سپردن پرونده به‌دست گذر زمان و کمیته انضباطی فیفا و انتخاب سرمربی جدید را دارد. اساسا شوالیه‌ای که «بدهی» به جا نگذارد، شوالیه نیست!

غیرملی بود، عیبی نداشت؟
پس از درگیری رخ داده بین مهدی ترابی و احمد موسوی که منجر به اخراج هافبک پرسپولیس و بعد هم محرومیت هر دو بازیکن شد، مدیرعامل سرخپوشان به‌طور طبیعی به دفاع از بازیکن خود برخاسته است. رضا درویش در بخشی از سخنانش در این زمینه، با انتقاد از رفتار بازیکن نساجی مازندران گفته: «این موضوع برای ما قابل‌قبول نیست. چطور کسی به‌خودش اجازه می‌دهد به‌صورت بازیکن ملی ضربه بزند؟» خب البته برخورد فیزیکی رخ داده مورد تأیید نیست اما کلام درویش طوری است که انگار اگر پای یک بازیکن غیرملی وسط بود، ضربه زدن به‌صورت او چندان اشکالی نداشت! چنین رفتارهایی در مورد هر ورزشکاری در هر سطحی رخ بدهد مردود است، همانطور که استفاده بازیکن «ملی» پرسپولیس از آن لفظ نامناسب هم قابل‌قبول نیست.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید