• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 18 دی 1401
کد مطلب : 182226
+
-

روز از نو روزی از نو

آیا سرانجام چلسی می‌تواند منچسترسیتی را شکست دهد؟

به فاصله 3روز پس از دیدار رفت لیگ برتر که منچسترسیتی در استمفوردبریج توانست چلسی را یک‌بار دیگر شکست دهد، 2تیم این‌بار در دور سوم جام حذفی انگلیس به مصاف هم می‌روند. این سومین بازی 2تیم در فصل 23-2022است. سیتی در جام اتحادیه هم چلسی را حذف کرده بود. چلسی در حال‌حاضر بحران مصدومیت دارد و مشکلات بدنسازی، چلسی را از فصل گذشته گرفتار کرده است. براساس مطالعه‌ای که توسط هاودن انجام شد، آبی‌ها 97درصد آسیب‌دیدگی داشتند؛ 16برابر بیشتر در بین تیم‌های حاضر 5لیگ برتر معتبر اروپایی. بروخا، وسلی فوفانا، ادوارد مندی، ریس جیمز، انگولو کانته، لوفتوس‌چیک، میسن ماونت، بن چیلول، رحیم استرلینگ و کریستین پولیسیک در حال‌حاضر مصدومند. پروسه خرید انزو فرناندس از بنفیکا هم به مشکل خورده و باشگاه پرتغالی از رفتار این پدیده آرژانتینی شاکی است. تاد بولی، مالک آمریکایی چلسی اشتهای سیری‌ناپذیری برای خرید بازیکن دارد. او در مدت کمی که باشگاه را از آبراموویچ گرفته، 323میلیون یورو بازیکن خریده است و تعدادی بازیکن از دست داده، سرمربی تیم را اخراج کرده و برای سرمربی جدید به باشگاه برایتون پول داده؛ فوفانا: 80میلیون یورو، کوکورلا: 65میلیون یورو، استرلینگ: 56میلیون یورو، بدیاشیله: 38میلیون یورو، کولیبالی: 38میلیون یورو، چوکووامه‌کا: 18میلیون یورو، اوبامیانگ: 12میلیون یورو، داترو فوفانا: 12میلیون یورو، اسلونینا: 9میلیون یورو، زکریا: قرضی. با رفتن ورنر (لایپزیگ)، امرسون (وستهام)، گیلمور (برایتون)، لوکاکو (اینتر)، باتشوایی (فنرباغچه)، رودیگر (رئال مادرید)، کریستنسن و مارکوس آلونسو (بارسلونا) باعث شده تا تراز مالی چلسی از حیث خرید و فروش بازیکن، 56میلیون یورو منفی باشد.

08
این هشتمین دیدار 2تیم در جام حذفی است؛ در بازی‌های قبلی سیتی 4بار و چلسی 3بار برنده بوده‌اند.

02
اگر چلسی امروز هم ببازد، برای دومین بار در تاریخش به‌دست یک تیم در یک فصل از 2جام حذفی و اتحادیه کنار می‌رود. نوبت قبلی در فصل پیش از چلسی در این دو جام شکست خوردند و هر دو در فینال و در ضربات پنالتی.

24
چلسی در قرن 21همیشه از این مرحله یعنی دور سوم جام حذفی به‌سلامت عبور کرده و در 24سال گذشته سابقه نداشته در این دور حذف شود.

03
جک گریلیش در 3بازی اخیر برای منچسترسیتی 3پاس گل ثبت کرده، درحالی‌که تا پیش از این در 34بازی این آمار را در منچسترسیتی ثبت
 کرده بود.

04
سیتی در 4بازی اخیر خود در برابر چلسی در همه رقابت‌ها پیروز شده درحالی‌که تیم لندنی در هیچ‌یک از این 4بازی موفق به گلزنی نشده.

27
گواردیولا جام اتحادیه و جام حذفی را دوست دارد اما فقط در جام اتحادیه است که قهرمان می‌شود. با این حال تعداد بردهای او در این مسابقات زیاد است. از زمانی که پپ به سیتی آمده، تنها همین چلسی با 27پیروزی نسبت به گواردیولا (24پیروزی) تعداد بردهای بیشتری در جام حذفی داشته است.

49
منچسترسیتی تعداد بردهایش را در بازی‌های رودررو به 42برد رساند، در برابر 49شکست و 25تساوی.

00
گواردیولا هرگز در عمر مربیگری‌اش در مراحل آغازین جام‌های داخلی شامل جام حذفی و اتحادیه انگلیس، جام حذفی آلمان و کوپا دل‌ری حذف نشده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید