• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 18 دی 1401
کد مطلب : 182225
+
-

آزمون سخت ژاوی

سرمربی بارسلونا اعتماد باشگاه را از دست داده است و برای جایگاه خودش باید چنین بازی‌هایی را از اتلتیکو و دیگران ببرد

آزمون سخت ژاوی

امروز بارسلونا یک دیدار فوق حساس با اتلتیکو مادرید دارد؛ مسابقه‌ای که نتیجه‌اش با توجه به باخت شب گذشته رئال از اهمیت بالایی برخوردار است اوضاع برای ژاوی خوب پیش نمی‌رود.پس از تساوی 3-3مقابل تیم تازه‌تاسیس دسته سومی و پیروزی در وقت‌های اضافه در جام حذفی، حالا مدیران باشگاه اعتمادشان را به سرمربی و اسطوره این تیم از دست داده‌اند. در روزهای اخیر شایعاتی درباره فرصت اندک ژاوی تا پایان فصل مطرح شد و از توماس توخل به‌عنوان جانشین احتمالی او در تابستان نام بردند. ماتئو آله‌مانی، همه‌کاره نقل‌وانتقالات باشگاه به دیگر مدیران گفته که بارسلونا این همه هزینه نکرده و سرمایه آینده باشگاه را نفروخته تا جام نگیرد. سرنوشت ژاوی به این بستگی دارد که لالیگا را ببرد. حتی قهرمانی در لیگ اروپا هم برای مدیران کافی نیست. لاپورتا، رئیس باشگاه هم گفته ژاوی فعلا فرصت دارد اما تصمیم به‌عهده رئیس نیست و همه باشگاه باید درباره آینده او تصمیم بگیرند. مخالف اصلی ژاوی آله‌مانی است، او از دست ژاوی خسته شده. آله‌مانی نمی‌خواهد قرارداد بوسکتس را تمدید کند اما ژاوی معتقد است یا بوسکتس باید بماند یا زوبیمندی خریده شود. درحالی‌که آله‌مانی سرگرم مقدمات چند خرید ازجمله یک مدافع راست است، سرمربی اهداف دیگری در ذهن دارد. این دو شبیه دو خط موازی هستند که دیگر به هم نمی‌رسند. مخالفان ژاوی به‌دنبال سرمربی جدید هستند. حتی از هانسی فلیک، سرمربی تیم ملی‌آلمان هم به‌عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی ژاوی یاد می‌شود اما لاپورتا به میکل آرتتا علاقه بیشتری دارد؛ سرمربی آرسنال که محصول لاماسیا و آکادمی بارسلوناست و سابقه دستیاری پپ گواردیولا را در منچسترسیتی دارد و کاملا با اهداف باشگاه آشنایی دارد.
برخلاف بارسا، در اردوی اتلتیکو آرامش برقرار است. سیمئونه به‌زودی از شر ژائو فلیکس تا پایان فصل خلاص می‌شود. البته او ممکن است در بازی امشب هم به میدان برود و شاید با درخشش بتواند نظر سرمربی آرژانتینی را تغییر دهد. خبر خوب برای سیمئونه و اتلتیکو‌مادرید این است که درمانگاه تقریبا خالی شده است. هرموسو تنها کسی بود که به‌دلیل ناراحتی که او را مجبور به ترک بازی مقابل اویدو کرده بود، جدا از گروه تمرین کرد. به همین دلیل باشگاه روی او محتاط است، اما فلیکس، دی‌پل و ساویچ روز پنجشنبه به تمرینات برگشتند و مشکلی برای این بازی ندارند.
   روبرت لواندوفسکی 3بازی محروم است و محرومیت او از این بازی آغاز می‌شود. قرار بود لوا 4جلسه محروم شود اما یک دادگاه در مادرید محرومیتش را لغو کرد و دوباره دادگاهی بالاتر محرومیت را برگرداند. حالا اسپانیول از او به دادگاه شکایت کرده تا نتیجه تساوی یک‌ - یک در بازی قبلی را که این مهاجم لهستانی به زعم اسپانیولی‌ها غیرقانونی در آن حضور یافته بود، به سود این تیم تغییر دهد. این به سود رئال‌مادرید خواهد بود.
   بنژامین پاوار که در بایرن‌مونیخ و تیم ملی فرانسه جایگاه متزلزلی دارد، خودش را به باشگاه بارسلونا پیشنهاد کرده و بارسایی‌ها هم از این اتفاق خوشحالند. او که در جریان جام‌جهانی متهم بود اخبار داخل تیم ملی را به رسانه‌ها می‌دهد، در بایرن هم اوضاع خوبی ندارد. اگر این انتقال صورت بگیرد، خیال بارسا بابت دفاع راست آسوده می‌شود، درحالی‌که پاوار توانایی بازی در دفاع میانی را هم دارد.

02
اتلتیکو در 2بازی آخر خانگی مقابل بارسلونا در لالیگا به برتری رسیده و گلی دریافت نکرده. این دومین بار در تاریخ این باشگاه است که 2بازی پیاپی لالیگایی را در خانه از بارسا می‌برند بدون آنکه گل بخورند؛ سال‌های 1972و 1974 هر دو بازی 2بر صفر تمام شد.

04
دیه‌گو سیمئونه معمولا در لالیگا به بارسا می‌باخت. در 4بازی آخر 2بار این تیم را برده و یک‌بار مساوی کرده و فقط یکی را باخته. این در حالی است که اتلتیکو در 20بازی پیش از آن نتوانسته بود بارسا را ببرد؛ 14شکست و 6تساوی.

03
اگر بارسا امشب ببازد، برای سومین بار در قرن 21خواهد بود که در طول یک فصل هر دو بازی خارج از خانه خود را در مادرید به اتلتیکو و رئال (3بر یک در این فصل) باخته است. فصل 2008-2007و 2021-2020هم همین اتفاق افتاده بود.

03
این دم آخری، ژائو فلیکس تازه یادش افتاده گل بزند. در 95بازی در لالیگا هرگز سابقه نداشته این بازیکن پرتغالی در 3بازی پیاپی گل بزند (4گل مقابل کادیس، اسپانیول و الچه). اگر امشب گل بزند، رکورد خودش را هم زده است.

05
این پنجمین بار در تاریخ است که بارسلونا در نخستین بازی خود در سال نو در چارچوب لالیگا به مصاف اتلتیکو‌مادرید می‌رود. در 4بازی قبلی بارسا شکستی نداشته و 3بار هم سال‌های 1930، 1951و 1989این تیم را برده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید