• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 18 دی 1401
کد مطلب : 182221
+
-

محرومیت مضاعف برای رونالدو

کریستیانو ممکن است به‌خاطر حضور در رختکن النصر دوباره محروم شود

محرومیت مضاعف برای رونالدو

حاشیه‌های مربوط به کریستیانو رونالدو تمام نمی‌شود و از حالتی به حالتی دیگر تبدیل می‌شود. درحالی‌که رونالدو خودش را آماده می‌کرد تا برای نخستین بار در یک دیدار رسمی پیراهن النصر را بپوشد، هوا خراب شد و بازی این تیم مقابل الطانی لغو شد. بلافاصله خبر رسید که او در انگلیس به‌دلیل انداختن گوشی یک هوادار مبتلا به اوتیسم در کنار زمین 2جلسه محروم و 50هزار پوند جریمه شده است و 2جلسه محرومیتش در لیگ عربستان باید اعمال شود. رونالدو این بازی را در حالی از طریق تلویزیون تماشا کرد که داشت روی دستگاه دوچرخه می‌زد. النصر در غیاب او با پاس‌گل دروازه‌بان کلمبیایی‌اش - اوسپینا- حریف خود را شکست داد. تیم جدید رونالدو در حالی الطائی را با نتیجه ۲بر صفر شکست داد که گل دوم این تیم دقیقه ۴۷، روی شروع مجدد فوق‌العاده داوید اوسپینا و ضربه تمام‌کننده تالیسکا حاصل شد. رونالدو برای نخستین بازی خود باید تا روز ۲بهمن و بازی با الاتفاق (در مرسول پارک) صبر کند. او در بازی با الشباب هم غایب خواهد بود.

  محرومیت دوباره
رونالدو از بازی محروم بود اما در ورزشگاه مرسول پارک حضور یافت و از نزدیک نظاره‌گر پیروزی تیمش بود. البته حضور او به جایگاه ویژه محدود نشد و این بازیکن با رفتن به رختکن تیم، با هم‌تیمی‌هایش دیدار کرد و این پیروزی را به آنها تبریک گفت. در همین زمینه سعد السبیعی، روزنامه‌نگار ورزشی از احتمال جریمه جدید برای رونالدو از سوی کمیته انضباطی فدراسیون عربستان خبر داد. السبیعی از طریق حساب توییتر نوشت که رونالدو، قبل و حین بازی با الطایی در رختکن تیم حضور داشته است، اگرچه او مجاز به این کار نیست. فیلمی هم از حضور او در رختکن منتشر شده که رونالدو با همبازیان جدیدش در حال شوخی و چاق‌سلامتی است.

  محبوب‌تر از فینال
موضوع پیوستن رونالدو به النصر هنوز سوژه جذابی است و درباره رفتن او به این باشگاه صحبت‌هایی مطرح است. گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد تعداد بینند‌ه‌های پخش تلویزیونی مراسم معارفه رونالدو در النصر حتی از تعداد بیننده‌های فینال جام‌جهانی قطر بین آرژانتین و فرانسه هم بیشتر بوده است. پدرو سپولدا روزنامه‌نگاری است که آمار بیننده‌های پخش تلویزیونی مراسم معارفه رونالدو را بررسی کرده است. او می‌گوید بیش از 40شبکه تلویزیونی در سراسر دنیا این مراسم را پخش کردند و تعداد کل بیننده‌ها به عدد 3میلیارد نفر رسید. همزمان اعلام شد که تعداد استقبال‌کنندگان از لوئیس سوارس در باشگاه گرمیوی برزیل 60هزار نفر بوده که بیش از دوبرابر استقبال‌کنندگان از رونالدو در ورزشگاه 20هزار نفری مرسول است.

  پیشنهاد از 9کشور
علی فتح‌الله‌زاده گفته بود رونالدو برای حضور در استقلال باید تست فنی بدهد. اگر ایران را حساب نکنیم، 9کشور دیگر به رونالدو پیشنهاد داده بودند. ادو آگیره در برنامه ال‌چیرینگیتو و در مورد انتقال رونالدو به النصر گفت: «کریستیانو تا آخرین روزها در حال مذاکره با 2باشگاه بزرگ اروپایی بود و برخلاف چیزی که ادعا شده، او در جام‌جهانی با النصر به توافق نرسیده بود. النصر از زمان حضور رونالدو در یوونتوس به‌دنبال جذب رونالدو بود. پس از فسخ با یونایتد، رونالدو از 9کشور مختلف پیشنهاداتی دریافت کرد. از عربستان، اسپانیا، ایتالیا، برزیل، ترکیه، پرتغال، آمریکا، اتریش و انگلیس. او از هر 5لیگ بزرگ و معتبر اروپا پیشنهاد داشت اما پی‌اس‌جی، بارسا و اتلتیکو به رونالدو پیشنهادی نداده بودند.»

  برزیل
مونتیرو آلوز، رئیس باشگاه کورینتیانس برزیل از پیشنهاد این باشگاه به رونالدو پرده برداشت و گفت: «ما به رو‌نالدو پیشنهاد دادیم و چندبار با مندس صحبت کردیم و کمی قبل از اینکه به عربستان برود، برایش پیشنهاد فرستادیم. می‌دانستیم از چند باشگاه دیگر هم پیشنهاد دارد اما پیشنهاد النصر 20برابر بود.» ریوالدو که خودش زمانی در لیگ ازبکستان و باشگاه بنیادکار بازی کرده بود، از انتخاب رونالدو دفاع کرده و گفته: «بازیکنی مثل رونالدو به پول فکر نمی‌کند زیرا به پول نیاز ندارد و اگر من هم جای او بودم همین تصمیم را می‌گرفتم. قرارداد کریستیانو رونالدو با النصر یک پاداش شایسته برای تمام کارهایی است که او در دنیای فوتبال انجام داده است.»

  ادن آزار
ستاره گران‌قیمت بلژیکی از بس در این 3سال در رئال مادرید بد بوده، خودش هم شرمنده است. او در بازی جام حذفی مقابل تیم دسته چهارمی هم نتوانست خودی نشان دهد و آن‌قدر سنگین بود که حتی یک‌بار هم در محوطه جریمه حریف توپ را لمس نکرد. حالا شنیده می‌شود باشگاه النصر می‌خواهد همین روزها رئال را از شر او نجات دهد. فوتبال مرکاتو گزارش داده که تماس‌هایی برای این انتقال برقرار شده. آزار نخستین بازی حرفه‌ای‌اش را زیرنظر رودی گارسیا در لیل انجام داده و حالا ممکن است این دو دوباره هم‌تیمی شوند. قرارداد آزار با رئال سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد و النصر هم مشکلی بابت دستمزد او ندارد.

  ژرژ مندس
قبلا گزارش‌هایی درباره قهر کریستیانو با ژرژ مندس منتشر شده بود و اینکه کارهای انتقال ستاره پرتغالی توسط فردی دیگر به نام ریکاردو رگیوف انجام شده است. کریستیانو دوستی دیرینه و 20ساله با مدیر برنامه‌های قبلی‌اش داشت و یک‌بار یک جزیره را به‌عنوان کادوی تولد به مندس داده بود. انگار خود مندس هم از رفتار رونالدو با برخی افراد در باشگاه منچستریونایتد راضی نبوده و عامل این قهر هم همین موضوع است. اما شنیده می‌شود رونالدو هم از دست مدیر برنامه‌هایش ناراضی است چون در تابستان آبرویش را برده و او را به هر باشگاهی پیشنهاد کرده بود.

بدون رونالدو خوش می‌گذرد

در جریان پیروزی 3بر یک منچستریونایتد بر اورتون در جام حذفی، رشفورد به رکورد گلزنی در 4دیدار پیاپی دست یافت، دخه‌آ دوباره اشتباه منجر به گل داشت و وضعیت فرانک لمپارد روی نیمکت اورتون متزلزل‌تر شد. انگار نبود رونالدو به منچستر ساخته و تن‌هاخ واقعا توانسته تیم را درست کند. او در 17بازی آخر 14برد و تنها یک شکست داشته است.
   رشفورد حالا در 4بازی پیاپی در همه رقابت‌ها و 7بازی خانگی برای من‌یونایتد گل زده است. مارکوس رشفورد تبدیل به نخستین بازیکن منچستریونایتد شد که پس از وین رونی در سال 2012 در 7بازی خانگی متوالی در تمامی رقابت‌ها موفق به گلزنی می‌شود.
   تن‌هاخ شاید برای تحقیر رونالدو می‌خواهد بازیکنی را که به‌تازگی قراردادش را با النصر فسخ کرده به‌جای او به اولدترافورد بیاورد. ونسان بوبکر، مهاجم کامرونی و 30ساله سابق النصر ممکن است در همین پنجره راهی منچستریونایتد شود.
   سرمربی هلندی یک دروازه‌بان دیگر را به‌صورت قرضی جذب کرد. منچستریونایتد جک باتلند، عضو تیم ملی انگلیس در یورو ۲۰۱۲ و جام جهانی ۲۰۱۸ را با قراردادی کوتاه‌مدت تا پایان فصل به خدمت گرفت. او که در پالاس نیز ذخیره ویسنته گوایتا بود، پس از آن به یونایتد آمد که با درخواست نیوکاسل، قرارداد قرضی مارتین دوبراوکا فسخ شد تا او به سنت جیمز پارک برگردد.
   با حضور مقابل اورتون، داوید دخه‌آ با ۵۱۱بازی به تنهایی در رده دهم رکوردداران بازی در من‌یونایتد قرار گرفت. رسیدن به رکورد دنیس اروین با ۵۲۹بازی، هدف بعدی او خواهد بود. دخه‌آ روی گل خورده منچستر سوتی وحشتناکی داشت و با انتقادات گسترده‌ای روبه‌رو شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید