• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 18 دی 1401
کد مطلب : 182202
+
-

عدد خبر/ 300هزار سوختگی سالانه در کشور


مصطفی ده مَرده‌ای، رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری: سالانه 300هزار مورد سوختگی در کشور رخ می‌دهد که 10درصد آنها در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و 3هزار نفر هم فوت می‌کنند. علل سوختگی در اطفال و بالغین، متفاوت است و بیشترین علت سوختگی در اطفال، مایعات داغ است و در بالغین هم سوختگی شغلی وجود دارد؛ که بیشتر از استانداردهای جهانی است. بیشتر افرادی هم که در کشور دچار سوختگی می‌شوند، از اقشار ضعیف جامعه هستند که نیاز به حمایت دارند.

افزایش ۱۵ درصدی جانباختگان تصادفات

حسن مؤمنی، رئیس پلیس راه کشور: در 8ماه امسال 10هزارو245نفر به‌دلیل تصادف در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به سال گذشته 1364نفر و یا به عبارتی15درصد افزایش داشته است. بیش از 33دستگاه در ایمنی ترافیک کشور نقش دارند، اما وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، کشور، بهداشت، آموزش و پرورش، صمت و همچنین فرماندهی کل انتظامی، صدا و سیما و جمعیت هلال‌احمر 8دستگاهی هستند که در امر کاهش تصادفات نقش مستقیم دارند.

وظایف «پلیس اطفال» چیست؟

جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ: پلیس اطفال برای رسیدگی به جرائم کودکان 5 و 7ساله و... نیست، بلکه این پلیس برای رسیدگی به امور انتظامی کودکان زیر 18سال تشکیل شده است. تشکیل پلیس اطفال با هدف ایجاد محیط امن برای کودکان در محیط‌های انتظامی است و هیچ‌گونه دریافت گزارش، بازجویی و... در کلانتری از این کودکان انجام نمی‌شود. افسران رسیدگی‌کننده به این امور تحت آموزش‌های ویژه و خاص قرار گرفته‌اند و عمدتا فارغ التحصیل رشته‌هایی چون روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی، حقوق و سایر رشته‌های مرتبط هستند.

کمبود اسپری‌های تنفسی خارجی

سیدعلی فاطمی، نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران: اسپری‌های تنفسی تولید داخل نظیر اسپری استنشاقی سالبوتامول، چندان دچار کمبود نیست؛ اما اسپری‌های تنفسی وارداتی به‌خصوص انواع کورتونی آنها نظیر مومتازون و بکلومتازون دچار کمبود محسوسی هستند. کمبود اسپری‌های تنفسی مربوط به هفته‌های اخیر که آلودگی هوای کلانشهرها تشدید شده، نیست و از چند ماهی است که بعضی از انواع این اسپری‌ها دچار کمبود هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید