• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 18 دی 1401
کد مطلب : 182136
+
-

از «مرد میدان» تا «آسمان آبی»

گالری‌ها و نگارخانه‌ها‌ میزبان نمایشگاه‌هایی با موضوع ‌ سردار دل‌ها‌

نمایشگاه‌هایی همچون «آسمان آبی»، «فِلورآ»، «فلامینگو»، «قوم اصیل» نمایش سبک زندگی اقوام ایرانی، «حس آزاد» و «در مسیر روشنایی» هفته سوم دی‌ماه در گالری‌ها و نگارخانه‌های مراکز فرهنگی هنری شهر تهران میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند. همچنین به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بعضی از گالری‌ها و نگارخانه‌ها همچنان میزبان نمایشگاه‌هایی با موضوع این سردار شهید شده اند.

«مرد میدان» و «عقیق انقلاب» در موزه فلسطین

نمایشگاه نقاشی و پوستر «مرد میدان» همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با مشارکت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس در موزه فلسطین برپاست. در این نمایشگاه، ۱۷ اثر نقاشی و ۲۱پوستر به نمایش گذاشته شده است. همچنین نمایشگاه «عقیق انقلاب» با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران در این موزه برپاست. در این نمایشگاه ۳۰پوستر با مضمون سردار سرافراز اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه‌ها تا ۲۲دی همه ‌روزه به‌ جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۵ در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نشانی: خیابان ولیعصر، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران شهید مظفر، پلاک۷۴ برپاست.

‌میزبانی از «سردار دل‌ها» در گالری عالی

نمایشگاه منتخب آثار نقاشی، پوستر و نگارگری با عنوان «سردار دل‌ها» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، تا ۲۱دی از ساعت ۹ تا ۱۸روزهای شنبه تا چهارشنبه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به نشانی: خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برپاست. این نمایشگاه شامل 7اثر نقاشی، ۱۱ اثر گرافیکی و ۲ اثر نگارگری است. نمایشگاه «سردار دل‌ها» منتخب آثار هنرمندانی همچون کاظم چلیپا، عبدالحمید قدیریان، غلامعلی طاهری، کامیار صادقی، علی اسلامی مقدم، ناصر سیفی، علی‌محمد شیخی، سیدحمید شریفی، علی وزیریان‌، احمد آقاقلی‌زاده، صابر شیخ‌رضایی، حامد مغروری، علیرضا ذاکری، حمیدرضا دوست‌محمدی، فرهود مقدم، محمود بازدار، علیرضا رحیمی و امیر خادم‌شریف است. ‌

«آسمان آبی» در خانه کاریکاتور ایران

نمایشگاه کارتون «آسمان آبی» با موضوع آلودگی هوا و آثار جمعی از هنرمندان ایرانی و بین‌المللی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ به استثنای روزهای تعطیل در خانه کاریکاتور ایران به نشانی: خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهید همت، خیابان شهید داوود گل‌نبی غربی، بعد از میدان احمدی‌روشن (کتابی)، پلاک۴۴ میزبان علاقه‌مندان است.  در این نمایشگاه آثار ۲۰هنرمند ایرانی و خارجی با رویکرد آلودگی هوا و موضوع‌های معضلات شهری و مسائل زیست‌محیطی به نمایش گذاشته شده است. ‌

‌«فِلورآ» در فرهنگسرای ارسباران

نمایشگاه عکس «فلورآ» شامل آثار عرفان جلیلوند منتخبی از چند سفر کوتاه وی به چند نقطه از طبیعت زیبای ایران ‌ همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری شماره۲ فرهنگسرای ارسباران به نشانی: خیابان شریعتی، خیابان جلفا برپاست. در توضیح این نمایشگاه آمده است: «نگاه دقیق و ژرف هنرمند به جهان پیرامونش باید تأثیر شگرفی بر روح انسان بگذارد؛ به‌گونه‌ای که بتواند حتی برای لحظه‌ای تمام آلام و ناکامی‌ها را به‌دست فراموشی بسپارد. هنرمند در اندک زمان فعالیت هنری خود سعی داشته که آثارش چیزی فراتر از آنچه قابل لمس و مشاهده است را به مخاطب القا کند؛ به‌گونه‌ای که او تا ژرف‌ترین لایه‌های وجودی خود را کشف کرده و در جهانی که هر روز بیشتر غرق در منطق و تکنولوژی می‌شود، دست از رویاپردازی نکشد.»

«فلامینگو» در نگارخانه آفرینش نور

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «فلامینگو» شامل آثار جمعی از بانوان هنرمند به سرپرستی فاطمه سیدرضی، در نگارخانه آفرینش نور مجتمع فرهنگی، هنری نور به نشانی: فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از پل شهیدستاری، جنب شهر کتاب، مجتمع فرهنگی، هنری نور برپاست. الهام کرمی، مریم دادور، آتنا رستمی، الهه سلیمانی، ساندرا فاتح‌پور، سهیلا قیداری و آندیا مهدوی هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند. فاطمه سیدرضی، عضو انجمن نقاشان ایران، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد در رشته نقاشی و مدیر آموزشگاه نیل است که با سابقه ۲۳سال آموزش و تدریس نقاشی، تاکنون بیش از ۲۵نمایشگاه انفرادی و گروهی با عنوان فلامینگو (عنوان منتخب خود و هنرجویان در خلق آثار که نماد عشق است) برپا کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید