• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 17 دی 1401
کد مطلب : 182108
+
-

ایست؛ این تابلوها غیرمعمول هستند

فرهنگ و زندگی
ایست؛ این تابلوها غیرمعمول هستند

یک راننده خوب، تابلوهای راهنمایی و رانندگی را فوت آب است. امکان ندارد وقتی به تابلویی می‌رسد، در لحظه، پیام آن را در نیابد و برای فهمیدنش مکث کند، اما همین راننده خوب اگر سر از جاده و خیابان‌های کشور دیگری در بیاورد، چطور؟ باز هم با یک نیم نگاه به تابلوها می‌تواند به سرعت تصمیم بگیرد؟ خب البته که علایم راهنمایی و رانندگی مثل یک زبان جهانی در همه جای دنیا قابل درک هستند، اما خیلی هم نباید خوش‌بین بود. بیایید با چند تابلوی عجیب که فقط در مناطق خاصی پیدا می‌شوند، آشنا شویم. قبل از خواندن توضیحات هر عکس، سعی کنید معنی هر تابلو را با توجه به تصویر روی آن حدس بزنید.

انگلستان: محل ردشدن جوجه‌تیغی
حیوان دوستان در انگلستان دست به حرکتی جالب زده‌اند، آنها با نصب تابلوهایی کوچک مربوط به زندگی حیوانات، باعث دقت بیشتر مردم به شرایط زندگی آنها شده‌اند و این نکته را یادآوری می‌کنند که زندگی تک تک این حیوانات دوست داشتنی به چه انداره مهم است.

گرینلند: محل رد شدن سورتمه
گرینلند به معنی سرزمین سبز برخلاف اسمش سرزمینی است در میان اقیانوس‌های یخ زده. در واقع کشور گرینلند بزرگ‌ترین جزیره شناخته شده در دنیاست با جاده‌های بسیار معدود و یخ‌های زیاد که سورتمه یکی از بهترین و رایج‌ترین وسایل حمل‌ونقل در این کشور است. ۸۰ درصد از مردم این جزیره بزرگ را اسکیموها تشکیل می‌دهند. پس وجود این تابلو در گرینلند خیلی هم عجیب نیست و معنی‌اش هم آن است که «مراقب باشید، ممکن است جلوتر سورتمه‌ای درحال حرکت باشد».

انگلستان: مکان یک جنگ تاریخی
اگر چه معمولا مکان‌ها یا محوطه‌های تاریخی مشخص شده‌اند و اطرافشان دیوار، حصار یا چنین چیزی کشیده شده تا ترددی در آن منطقه بدون نظارت صورت نگیرد، اما در انگلستان برای مکان‌هایی که در گذشته محل جنگ و نبرد بوده، تابلویی طراحی شده تا مردم بدانند که در مسیرشان یک منطقه تاریخی مربوط به جنگ‌های قدیمی واقع شده است.

تایلند: محل تردد کیف‌قاپ‌ها
معمولا جاهایی که احتمال دزدی و سرقت یا کیف قاپی در آنها زیاد است، نه تابلویی دارد و نه بیلبوردی؛ نهایتا پلیس به مردم هشدار می‌دهد که مراقب باشند و خیلی در این محله‌ها تردد نکنند، اما در تایلند ماجرا کمی فرق دارد. برای آگاهی مردم تابلویی نصب می‌کنند که محل تردد کیف قاپ‌ها را نشان می‌دهد و عابران باید مراقب باشند که گیر این سارقان نیفتند.

بولیوی: خطر تف‌کردن لاماها
وقتی در «بولیوی» و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی رانندگی می‌کنید، باید مراقب لاماهایی باشید که از جاده عبور می‌کنند. لاماها را هم که می‌شناسید؟ عادت بد تف کردن دارند! این تابلو به رانندگان اطلاع می‌دهد که هنگام عبور از این جاده، بهتر است شیشه ماشین را بالا بکشند.

آلمان:خطر لیزخوردن ‌
آلمان هم مثل بسیاری از کشور‌های اروپایی به پیمان «علایم راهنمایی و رانندگی» که در سال ۱۹۶۸ در اتریش منعقد شد، پایبند است. هدف از این پیمان هماهنگ کردن بین‌المللی علایم و تابلو‌هاست، با این حال همچنان در آلمان تابلو‌هایی پیدا می‌شوند که برای همه قابل فهم نیستند. منظور تابلو این نیست که «لطفا کلاهتان را بردارید» بلکه می‌خواهد بگوید «مواظب باشید زمین نخورید».

ایسلند: تپه نابینا
در ایسلند به تابلوهایی بر می‌خورید که روی آنها نوشته شده است: «تپه نابینا». اگر راهی این کشور هستید، رمزگشایی ما از این تابلوی استعاری به کمکتان خواهد آمد؛ منظور آن است که در مسیر به تپه‌هایی برمی‌خورید که نمی‌توانید ببینید کسی از آن طرف به سمت شما می‌آید یا خیر.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید