• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 15 دی 1401
کد مطلب : 181934
+
-

به‌به؛ چه رسم خوبی!

شاکی جدید پرسپولیس محمد رویانیان است؛ مدیرعامل اسبق باشگاه که گویا برای ضمانت یک وام، سند منزل شخصی‌اش را گرو گذاشته، اقساط وام توسط مدیران بعدی پرداخت نشده و خانه او هم از کف رفته است. از قرار معلوم رویانیان حکمی تقریبا 4میلیارد تومانی علیه پرسپولیس گرفته و چند روز است که رسانه‌ها را روی سرش گذاشته است. مدیرعامل پیشین سرخ‌ها که به شکلی غیرمرتبط و از پلیس به پرسپولیس آمد، در قامت یک «مظلوم» مشغول مصاحبه‌های پیاپی است. او می‌گوید خانه بزرگ و گران‌قیمتش را برای باشگاه فروخته، اما حالا حتی اگر 4میلیارد تومان مزبور را هم بگیرد، تنها می‌تواند یک آپارتمان 50متری در مرکز شهر تهیه کند. رویانیان می‌گوید هنوز مستأجر است و اجاره‌بهای بالا، آزارش می‌دهد.
اتفاقا خیلی رسم خوبی است که مدیران دولتی و 2باشگاه پرسپولیس و استقلال از این به بعد پای سود و ضرری که به هم می‌رسانند، بمانند. به خدا ما از صمیم قلب از این اتفاق استقبال می‌کنیم. کاش دولت قانونی بگذارد که اگر مثلا در این فقره شاهد زیان یکی مثل رویانیان بودیم، باشگاه تا دینار آخر خسارت واقعی و به روز او را پرداخت کند اما در عوض اگر این مدیران خسارتی به باشگاه زدند، خودشان از جیب خودشان آن را جبران کنند. اگر قرار باشد راه دور نرویم، همین آقای رویانیان در ماجرای مربوط به عقد قرارداد و بعد هم فسخ با مانوئل ژوزه، زیان‌های فنی و مالی بسیار بزرگی به پرسپولیس تحمیل کرد. محاسبه ضرر فنی کار آسانی نیست و شاید نتوان مابه‌ازای ریالی آن را حساب کرد اما دست‌کم در ماجرای ژوزه همه یادشان هست که چه فاجعه‌ای به‌بار آمد. رویانیان این مربی را به شکلی نسنجیده و بدون توافق اخراج کرد و حتی اجازه حضور او در تمرینات را نداد. ژوزه و دستیارانش هم از این اتفاق فیلم گرفتند و به فیفا فرستند. نتیجه هم این شد که کادر پرتغالی چیزی حدود یک میلیون و 300هزار یورو علیه پرسپولیس حکم گرفت و باشگاه تا سال‌ها درگیر یک بحران بزرگ و اضطراب‌آور شد.
حالا که رویانیان منت خانه بزرگش را روی سر هواداران می‌گذارد و می‌گوید با 4میلیارد تومان امروز ناچار است مسکنی بسیار نازل‌تر فراهم کند، خوب است خودش هم جواب بدهد یک میلیون و 300هزار یورو پول مفتی که در گلوی ژوزه ریخته شد، با قیمت فعلی چقدر می‌ارزد؟ ما به شما می‌گوییم؛ چیزی حدود 60میلیارد تومان؛ و این فقط یک فقره از خسارت‌هایی است که امثال رویانیان به پرسپولیس زدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید