• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 14 دی 1401
کد مطلب : 181836
+
-

میزبانی مسجد رضوی از عروس‌خانم‌ها و آقا‌ دامادها

بچه‌های مسجد
میزبانی مسجد رضوی از عروس‌خانم‌ها و آقا‌ دامادها

 بهاره خسروی- روزنامه‌نگار

بزرگان و ریش‌سفیدان محله عباسی در مسجد رضوی، دور هم جمع شده‌اند تا شرایط ازدواج آسان برای جوانانی که دغدغه مسائل مالی را برای شروع زندگی مشترک دارند، فراهم کنند. این کار آنها یک تیر و چند نشان است؛ هم مسجد محله برای انجام فعالیت روزمره زندگی مردم محوریت بیشتری پیدا کند و هم جوانان جذب تعالیم دینی ‌شوند. در این کار نو و نیکو امام جماعت مسجد رضوی، اعضای هیأت امنای مسجد و حسینیه رضوی و مدیر محله عباسی هم در این کار خیر همراه شده‌اند.

حسین رمضانی، عضو هیأت امنای مسجد و حسینیه رضوی در محله عباسی می‌گوید: از زمان نوسازی مسجد، رویکرد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مسجد و حسینیه تغییر کرده و سعی شده تا برنامه‌ها علاوه بر به‌روزرسانی، متناسب با نیاز نسل جدید و به ‌ویژه جوانان باشد. او این نکته را هم اضافه کرد که پس از بازسازی، ظرفیت مسجد تا 2هزار نفر افزایش پیدا کرد:«نباید نگاه به مسجد، تقویمی باشد و فقط در محرم و صفر و ماه رمضان راهی مسجد شویم یا فقط مسجد را به ادای فرائض روزانه اختصاص دهیم. با این کار نسل جوان را در مسجد نداریم. باید این فرهنگ میان شهروندان باب شود که مسجد جای شادی و محفلی برای دورهمی با نشاط هم هست. پس بنا شد که سالن مسجد را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهیم و هزینه شیرینی و شام هم با خودشان باشد. البته برای زوج‌های کم‌بضاعت، امکانات ویژه‌ای‌ داریم و برخی هزینه‌ها را خود هیأت امنا تقبل می‌کنند.»
به‌گفته رمضانی، مسجد و حسینیه رضوی با توجه به خانه‌های کوچک و نقلی این محله، میزبان برپایی مهمانی‌هایی مانند جشن تکلیف، ولیمه و بسیاری از این دست مراسم‌ نیز هست.

یک جشن به‌ یاد‌ماندنی
میرمهدی حسینی و رقیه قاسمی نخستین زوج جوانی هستند که مراسم ازدوجشان را در مسجد رضوی محله عباسی برپا کردند. مهدی حسینی تعریف می‌کند: «به پیشنهاد خانواده و خانم افشار، مدیر محله عباسی، برای کم شدن فشارهای اول زندگی، تصمیم به برگزاری مراسم عروسی در مسجد رضوی گرفتم. اول موضوع را با همسرم در میان گذاشتم؛ موافقت کردند و بعد هم رضایت خانواده آنها را گرفتم.» رقیه قاسمی هم با تأیید صحبت‌های همسرش در ترویج ازدواج آسان می‌گوید: «این حرکت ما یک ایده نو و بکر بود؛ به‌نحوی که بقیه دوستان و آشنایان هم به این کار ترغیب و مشتاق برگزاری مراسم ازدواج شان در مسجد شدند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید