• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 13 دی 1401
کد مطلب : 181726
+
-

با مردم/مالیات بر عایدی سرمایه در شرایط فعلی عادلانه نیست

با توجه به بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس شورای اسلامی به‌نظر می‌رسد این طرح در شرایط فعلی نباید اجرایی شود چرا که جهش‌های قیمت باعث شده است برخی اقلام مشمول این مالیات چند ده تا چند صد برابر شوند اما مالکان آنها سودی عایدشان نشده است حتی اگر آن اموال مثلا مسکن یا سهام خود را بفروشند هم سودی نخواهد داشت چون تورم اجازه این سوددهی را نمی‌دهد. در ثانی در برخی کشورهای پیشرو مانند سوئیس یا کشورهای مشابه ما از جمله ترکیه این طرح هنوز اجرایی نشده است.چه اصراری است که در شرایط بحرانی طرح‌های تنش‌زا بررسی شوند حتی اگر رأی نیاورند؟
میرمسعودی از مشهد

تجهیزات هرس درختان معابر و اماکن عمومی به روز شود
این روزها تعدادی از زحمتکشان شهرداری در حال هرس درختان اتوبان‌ها و خیابان‌ها هستند که طبیعتا قدردان زحمات‌شان هستیم اما چرا این کار با اره‌های دستی و وسایل ابتدایی انجام می‌شود؟ استفاده از اره برقی سرعت کار را بالا می‌برد و از خستگی بیش از حد باغبان‌ها جلوگیری می‌کند.
مقتدایی از تهران

پیامک
تکریم ارباب رجوع فراموش شده است

بارها به دعوت مدیران دولتی به جلساتی که خود خواسته‌اند دعوت شده‌ام و متأسفانه شاهد بوده‌ام که خود فرد مسئول دعوت‌کننده، به بهانه تکراری «کار مهمی پیش آمد» به‌موقع در جلسه حاضر نبوده است. این موضوع علاوه بر بی‌احترامی به دعوت‌شونده، یادآور این نکته منفی است که مسئولی که قادر به تنظیم وقت خود نیست چطور می‌تواند حلال مشکلات مردم باشد؟
مرتضی حیدری از تهران

قدردانی
قیمت‌های میادین میوه و تره بار تهران واقعا مناسب است

به جرأت می‌توان گفت اگر میادین میوه‌وتره‌بار تهران نباشند بخشی از مردم قادر به خرید هیچ نوع میوه و تره‌باری نیستند ضمن اینکه کالاهای سوپرمارکتی و خشکباری عرضه شده در این مکان‌ها نیز واقعا قیمت مناسبی دارد. بعضا تفاوت قیمت برخی اقلام تا 20هزار تومان در هر کیلوست. جا دارد از این امتیازی که برای شهروندان کلانشهر گران و پرترافیک تهران قائل شده‌اند قدردانی کنیم و از مسئولان بخواهیم نظیر این میادین میوه‌وتره‌بار را در همه جای ایران گسترش دهند.
علی اکبری از تهران

 

این خبر را به اشتراک بگذارید