• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
سه شنبه 13 دی 1401
کد مطلب : 181724
+
-

مهر تأیید بر حکم اعدام یکی از عاملان اغتشاشات پاکدشت

حکم محمد بروغنی که به اتهام دست داشتن در اغتشاشات اخیر پاکدشت به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بود در دیوان عالی کشور تأیید شد.
به‌گزارش همشهری، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه،  متهم محمد بروغنی معروف به «ممد آلفا» است که به اتهام محاربه   ازطریق کشیدن سلاح سرد و حمله مسلحانه و جرح عمدی با چاقو به یکی از مأموران حافظ امنیت به قصد جان وی، ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان و ناامنی در محیط و به آتش کشیدن فرمانداری شهرستان پاکدشت و تخریب اموال آن با حکم دادگاه به اعدام محکوم شده بود که این حکم توسط دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.
جلسه محاکمه این متهم روز هفتم آبان‌ماه امسال برگزار شد و در جریان آن نماینده دادستان اعلام کرد که علاوه بر مستندات و اعترافات موجود در پرونده، از گوشی تلفن همراه متهم تصاویری استخراج شده است که به وضوح نقش لیدری وی در اغتشاشات پاکدشت را نشان می‌دهد. فیلم‌های استخراج شده از گوشی متهم نشان می‌دهد که او ضمن تعقیب یکی از نیروهای حافظ امنیت که به‌شدت توسط اغتشاشگران مصدوم شده او را با قمه مجروح می‌کند.
در همین حال متهم در دادگاه ضمن پذیرش اتهامات خود گفت: من جوگیر شدم و آن کارها را انجام دادم.
در روزهای اخیر خبرهایی غیرواقعی درباره نقض حکم محمد بروغنی در دیوان عالی کشور منتشر شد که روز گذشته خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه اعلام کرد که این خبرها صحت ندارد و حکم این متهم در دیوان عالی کشور تأیید شده و تصمیم قضایی جدیدی نیز در این پرونده گرفته نشده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید