• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 11 دی 1401
کد مطلب : 181593
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/nZRwR
+
-

عمار انقلاب

رئیس‌جمهور، یکی از سخنرانان دومین همایش بین‌المللی بزرگداشت آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی با عنوان «استاد فکر» بود؛ در ادامه مهم‌ترین محورهای سخنان سیدابراهیم رئیسی را می‌خوانید:
جامعه امروز ما می‌تواند با شناخت شخصیت علامه مصباح، به علم و عمل برسد و با نگاهی به سلوک وی الگوی خوبی پیش‌روی خود داشته باشد. حقیقت این است که ما علامه مصباح را هم در حوزه عقاید حقه صاحب‌نظر می‌دانیم.
علامه مصباح‌یزدی، عمار انقلاب و سردار سلیمانی، مالک‌اشتر انقلاب بودند.
مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی هم انحرافات را خوب می‌شناخت و هم خوب با آن مبارزه می‌کرد و به همین دلیل او را عمار انقلاب نامیدند.
آیت‌الله مصباح هم در حوزه اخلاق یکی از استادان برجسته و اثرگذار بود و هم در حوزه عمل و احکام یک فقیه برجسته به‌حساب می‌آمد.
آیت‌الله مصباح‌یزدی از مبارزان با حکومت پهلوی بود. از او بیانیه‌هایی در این زمینه به‌جا مانده و با اَنکر منکرات که رژیم پهلوی بود، مبارزه می‌کرد و بعد از انقلاب هم با همه وزن وجودش از اَعرَف معروفات، که جمهوری اسلامی باشد، حمایت می‌کرد.
او با اندیشه‌های انحرافی و با فتنه‌گرانی که می‌خواستند منطقه را به آشوب بکشند، مقابله می‌کرد و در کنار سردار شهیدقاسم سلیمانی از الگوهای این مقابله و ایستادگی بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید