• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 11 دی 1401
کد مطلب : 181589
+
-

با مردم/اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل همیشگی باشد

با اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل به‌صورت همیشگی هم می‌توان جلوی ترافیک بیشتر را گرفت و هم سهم ترافیک از آلودگی هوا را کم کرد. شاید به‌نظر برسد این طرح عادلانه نیست اما با عمری که در ترافیک و آلودگی هوا از مردم تلف می‌شود بهتر است اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل در تمام روزهای سال اجرایی شود.
خان رضایی از تهران

اداره برق مسئولیت جایگزینی کابل‌های برق سرقتی را بپذیرد
مدت‌هاست سرقت کابل در شهر جدید اندیشه در شهریار زیادشده است. در ادامه این سرقت‌ها، کابل اصلی برق منزل ما واقع در خیابان دکتر هشترودی، خیابان سعیدی، بن‌بست یکم، پلاک31 سرقت شد، همانند بسیاری از دیگر خانه‌ها که این موضوع برایشان پیش آمد. از آن زمان برق منزل قطع است و پیگیری‌ها از اداره برق هم باعث جایگزینی کابل سرقتی از تیر برق و وصل شدن برق نشده است. اداره برق عنوان می‌کند که کابل سرقت شده را بخرید مأمور برای وصل می‌فرستیم. برخی مشترکان که فرزندان کوچک دارند و چاره‌ای ندارند با پرداخت حدود 1میلیون و 500هزار تا 2 میلیون تومان کابل را می‌خرند و چند روز بعد ممکن است اداره برق برای جایگزینی کابل سرقتی مراجعه کند! درحالی‌که نصب انشعاب برق، وصل آن و جایگزینی و آنچه بیرون از ملک شخصی مشترکان است طبق قانون برعهده اداره برق است. با این میزان پولی که تحت عنوان هزینه برق می‌گیرند و چندین بند آبونمان و... هم دارد چرا مشترکان باید پول کابل‌های سرقتی را بدهند؟
پیشقدم از اندیشه

جلوی بزرگ‌نمایی آمار کرونا گرفته شود
آمار کرونا اطلاع‌رسانی شفاف شود و جلوی بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی آمار کرونا گرفته شود که در هر صورت به زیان جامعه است. مسئولان در این خصوص صادق و دقیق و مردم در این زمینه هوشیار و پیگیر باشند.
عسگری از تهران

پیامک
افزایش قیمت بلیت قطار بی‌حساب و کتاب شده است

افزایش قیمت بلیت قطار به حدی زیادشده که عملا امکان مسافرت برای افرادی که خودروی شخصی ندارند و یا قادر به پرداخت بهای بلیت هواپیما نیستند غیرممکن شده است. چرا قیمت یک بلیت کوپه 6تخته که قبل از ایام کرونا زیر 30هزار تومان بود الان باید 113هزار تومان شود. این افزایش قیمت نامتعارف چه توجیهی دارد؟
غیاثی از بیرجند

ادبیات و لحن صحبت مسئولان در‌شأن مسئولیت‌شان باشد
واقعا نوع عملکرد و پاسخگویی برخی مسئولان حیرت‌انگیز  است. ادبیات و لحن صحبت عده‌ای از مسئولان اصلا در حد و اندازه‌های سمتی که دارند نیست. این نوع صحبت کردن که اغلب از رسانه ملی پخش می‌شود، ‌علاوه بر ناشایست بودن، تأثیر نامطلوبی بر جوانان و نوجوانان خواهد داشت. مسئولان که رعایت ‌شأن مسئولیت‌شان را نمی‌کنند توبیخ و بازخواست شوند تا جلوی این قبیل بی‌اخلاقی‌ها گرفته شود.
کیومرث از تهران

ساخت مسکن ملی در اردبیل راکد مانده است
با توجه به قیمت نجومی مسکن تنها امید قشر مستأجر برای خانه‌دار شدن تحقق طرح مسکن ملی است. متأسفانه این پروژه در شهر اردبیل راکد مانده و هیچ پیشرفتی نکرده است. اگر زودتر این طرح پیاده و اجرا نشود قطعا افزایش دائمی قیمت‌ها که شامل مصالح ساختمان هم می‌شود بر اجرای این پروژه تأثیر خواهد گذاشت و امید مستأجران برای صاحب خانه شدن بر باد می‌رود.
موذن‌زاده از اردبیل

پیام
حقوق‌ها سالی یک‌بار و قیمت‌ها هر ساعت اضافه می‌شوند

حقوق کارگران و بازنشسته‌ها سالی یک‌بار آن هم در حد 20درصد زیاد می‌شود، ولی قیمت اجناس ساعتی اضافه می‌شود. تکلیف ما با این گرانی و حقوق چیست؟ فقط اگر حقوق‌ها هم ساعتی اضافه شود می‌توان سربه‌سر به زندگی ادامه داد. به داد ما برسید.
 ملکی از شهرقدس

وعده‌های غیرشفاف را تبیین کنند
وعده‌های بسیاری از سوی بعضی مسئولان داده می‌شود که یا شفاف نیستند یا از حد وعده فراتر نمی‌روند. این وعده‌های به‌وقوع نپیوسته را با شفاف‌سازی‌ و اعلام دلایل برای مردم تشریح کنند تا حرف وحدیثی به جا نماند و کار به تهمت و بدگمانی نکشد. به‌نظر می‌رسد شفاف‌سازی‌ بزرگ‌ترین حسن خدمت ازجانب دولتمردان باشد.
رضایت از تهران


  پاسخ مسئولان
سیستم اطلاع‌رسانی داخل قطارهای مترو سالم است
روابط‌عمومی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان «اسامی ایستگاه‌های قطار در زمان توقف اعلام نمی‌شود» در ستون با مردم روز 17آذرماه پاسخ داده است:« ضمن تشکر از مسافر گرامی به اطلاع می‌رساند در اکثر قطارها سیستم اطلاع‌رسانی سالم است و درصورت مشاهده هرگونه خطا و مشکل، ‌تیم نگهداری و تعمیرات نسبت به رفع نقص اقدام می‌نماید. لازم به ذکر است برای قطع وابستگی، ‌بومی‌سازی‌ و ساخت داخلی سیستم اطلاع‌رسانی در دستور کار قرار گرفته و دریکی از قطارها نصب شده است که درصورت تامین منابع مالی برای همه قطارها اقدام خواهد شد.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید