• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 11 دی 1401
کد مطلب : 181584
+
-

کلاهبرداری با نام یک خیر مدرسه‌ساز

مرد شیاد که با راه‌اندازی صفحه‌ای جعلی در اینستاگرام خودش را به جای یک خیر مدرسه جا زده و به بهانه مدرسه‌سازی‌ از 19نفر کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد. به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت تعدادی از شهروندان آغاز شد. آنطور که شاکیان می‌گفتند صفحه‌ای جعلی در اینستاگرام به نام یکی از خیران مدرسه‌ساز ایجاد شده بود که در آن به بهانه جمع‌آوری کمک از شهروندان کلاهبرداری می‌شد. این صفحه بیش از 55هزار دنبال‌کننده داشت و در آن از تصاویر آرشیوی مربوط به فرد خیر استفاده شده بود و افراد زیادی به‌دلیل اعتباری که نام این خیر داشت از طریق این صفحه کمک مالی می‌کردند.
با آغاز تحقیقات کارآگاهان پلیس فتای پایتخت با بهره‌گیری از روش‌های علمی فرد شیادی را که در پشت پرده این صفحه جعلی قرار داشت را شناسایی کردند و توانستند او را در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر کنند.
متهم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات افراد خیر معروف در کشور در شبکه اجتماعی اینستاگرام اعتراف کرد و گفت که از این طریق توانسته بیش از ۱۹نفر از شهروندان را فریب داده و از آنان کلاهبرداری کند. او انگیزه خود از این کار را به‌دست‌آوردن پول و مطرح‌شدن در فضای‌ مجازی اعلام کرد.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: پس از اعترافات متهم، پرونده وی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید