• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
یکشنبه 11 دی 1401
کد مطلب : 181577
+
-

رئیس پلیس پایتخت از عملیات دنباله‌دار پلیس در فضای حقیقی و مجازی برای کنترل بازار ارز خبر داد

دستگیری 119 اخلالگر بازار ارز در تهران

انتظامی
دستگیری 119 اخلالگر بازار ارز در تهران

الهه فراهانی-روزنامه‌نگار

همزمان با نوسانات شدید بازار ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران موفق شدند در عملیاتی 119اخلالگر بازار ارز را دستگیر کنند. اقدامات این افراد هم در معاملات کف خیابان، هم معاملات فردایی و همچنین معاملات کاغذی باعث ایجاد نوسان در بازار ارز شده بود.
به گزارش همشهری، روز گذشته سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در جمع خبرنگاران از عملیات دامنه‌دار و دنباله‌دار پلیس امنیت اقتصادی برای کنترل بازار ارز خبر داد و گفت: در دو سه روز گذشته اقدامات عملیاتی پلیس برای مبارزه با اخلالگران ارزی هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی به مرحله اجرا گذاشته شد.
این عملیات ویژه شناسایی افرادی بود که با حضور در محل‌های خرید و فروش ارز و همچنین با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحه‌های مجازی نقش عمده‌ای در نواسانات شدید بازار ارز داشتند و باعث بی‌ثباتی این بازار شده بودند.
رئیس پلیس تهران توضیح داد: با اجرای این عملیات، ۱۱۹نفر که بیشتر آنها پیش از این نیز به جرم اخلال‌ در بازار ارز دستگیر شده و سابقه‌دار بودند، بار دیگر توسط پلیس دستگیر شدند و ۴۴۵هزار واحد ارزی به ارزش بیش از 6میلیارد تومان از آنها کشف شد.
وی با بیان اینکه این اقدامات باعث کاهش ۳هزار تومانی قیمت ارز در بازار شد گفت: ۲۰نفر از این افراد دستگیر شده با هماهنگی قضایی روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه اجرای طرح در روزهای آینده با شدت بیشتری توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی پایتخت ادامه می‌یابد، تصریح کرد: این طرح کماکان ادامه خواهد داشت و امیدواریم که در کنار دولت و برنامه‌هایی که رئیس‌کل بانک مرکزی دارد بتوانیم اقدام اثربخشی داشته باشیم.
وی همچنین به تلاش پلیس فتا در رصد فضای مجازی و شناسایی کانال‌ها و صفحه‌هایی که اقدامات آنها در زمینه خرید و فروش ارز باعث آشفتگی این بازار شده اشاره کرد و گفت: پلیس فتا ۶۷کانال و صفحه را در فضای مجازی شناسایی کرد که ۲۰نفر از مدیران کانال‌ها احضار و پس از اخذ تعهد آزاد شدند و ۴۶صفحه نیز حذف شد؛ برخی از این کانال‌های شناسایی‌شده در خارج از کشور فعالیت داشتند.
سردار رحیمی اضافه کرد: رئیس کانون صرافان نیز به پلیس امنیت اقتصادی و پلیس فتا دعوت و تذکرات لازم داده شد و وی قول همکاری را داده و این همکاری هم‌اکنون نیز ادامه دارد.
وی به افرادی که در معابر، خیابان‌ها و صرافی‌ها به افزایش قیمت ارز دامن می‌زنند هشدارجدی داد که با متخلفان با جدیت برخورد می‌شود چراکه این افراد تأثیر زیادی بر افزایش قیمت ارز داشتند و بر همین اساس 3صرافی متخلف از سوی پلیس پلمب شدند.
رئیس پلیس تهران در پاسخ به این سؤال که آیا در بازار سکه و ارز فعلی فردی به‌عنوان سلطان ارز وجود داشته که دستگیر شود یا خیر؛ اعلام کرد: کسی ادعای سلطانی نداشته است اما چون برخوردها قاطع نبوده است تعداد این افراد رو به افزایش بوده و باید حتما برخورد قاطع شود چرا که این افراد با اعصاب و روان مردم بازی کرده و با گرانی، فشار سنگین به مردم می‌آورند.
وی درخصوص اینکه گفته می‌شود که افراد از خارج از کشور می‌توانند هر مقدار ارز به داخل کشور بیاورند گفت: افرادی که از خارج وارد کشور می‌شوند می‌توانند هر مقدار ارز را به شرط اظهار در گمرک وارد کشور کنند و مشکلی نیست.
 فرمانده انتظامی پایتخت در مورد قیمت فروش ارز اعلام کرد: قیمت فروش ارز همان قیمتی است که به‌طور روزانه از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود و هیچ‌یک از صرافی‌ها اجازه فروش ارز با قیمتی متفاوت از نرخ مصوب را نداشته و پلیس نیز درصورت مشاهده با این تخلف برخورد خواهد کرد.

مکث
طرح زوج و فرد از در منازل

سردار رحیمی در این نشست خبری به مصوبه کمیسیون مقابله با آلودگی هوا و اجرای طرح زوج و فرد از مقابل در منازل با توجه به آلودگی هوا در پایتخت اشاره کرد و گفت: در این زمینه بیش از 45هزار مورد اعمال قانون داشته‌ایم. به‌گفته وی، از ابتدای صبح دیروز 420تیم اختصاصی برای اجرای این طرح در نقاط مختلف تهران اختصاص داده شده است. رئیس پلیس تهران از مردم درخواست کرد که با پلیس در اجرای هرچه بهتر این طرح همراهی داشته باشند و افزود: تمرکز همکاران من بر تذکر است و تلاش کرده‌ایم اعمال قانون انجام نشود؛ هر چند که جریمه تعیین شده ناچیز است و چندان بازدارنده نیست. وی درخصوص اعمال قانون 45هزار راننده نیز توضیح داد: البته اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه انجام نشده بود و بسیاری از شهروندان اطلاع کافی و لازم را در این زمینه نداشتند که در بیشتر این اعمال قانون‌ها تلاش کردیم که ارشادی و تذکری اقدام کنیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید