• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
پنج شنبه 8 دی 1401
کد مطلب : 181369
+
-

کیان 5ساله فرشته نجات 3بیمار شد

کیان 5ساله فرشته نجات 3بیمار شد

اعضای بدن پسربچه 5ساله ساوجی که دچار مرگ مغزی شده بود با اعلام رضایت والدینش به 3بیمار نیازمند اهدا شد تا او فرشته نجات بیماران شود.
به گزارش همشهری، این کودک 5ساله که کیان مرادیان نام داشت روز 27آذرماه در شرایطی که بر اثر ایست قلبی و تنفسی دچار شرایط وخیمی شده بود به بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه منتقل شد. کادر پزشکی بیمارستان حدود ۵۰ دقیقه عملیات احیا روی کیان انجام دادند و با احیا شدنش او را به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل و در آنجا بستری کردند. با وجود احیا شدن، پسربچه شرایط وخیمی داشت و سطح هوشیاری‌اش پایین بود. پزشکان همه تلاش خود را برای نجات او انجام دادند اما 3روز بعد او با افت سطح هوشیاری‌اش به کما رفت و درنهایت دچار مرگ مغزی شد. در این شرایط بود که تیم واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی به پدر و مادر کیان پیشنهاد دادند که اعضای بدن فرزندشان به بیماران نیازمند اهدا شود. با وجود اینکه آنها تا آخرین لحظات امیدوار بودند که فرزندشان به زندگی برگردد، اما وقتی مطمئن شدند که بازگشت او به زندگی غیرممکن است و بیماران زیادی در صف دریافت اعضای پیوندی قرار دارند با اهدای اعضای بدن کیان موافقت کردند. در این شرایط بود که پیکر کیان با آمبولانسی ویژه از ساوه به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل و کارهای مربوط به جداسازی اعضای پیوندی انجام شد.
دکتر مهسا صابری، رئیس بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه در این‌باره گفت: در بیمارستان امام خمینی(ره) طبق دستورالعمل‌های موجود معاینه توسط پزشکان دیگری نیز انجام و مرگ مغزی به‌صورت قطعی محرز شد. درنهایت با اقدام خیرخواهانه خانواده بیمار که به اهدای تمامی اعضای بدن وی رضایت داده بودند، 2 کلیه و کبد این کودک به بیماران نیازمند پیوند زده شد و به آنها زندگی دوباره‌ای بخشید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید