• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 8 دی 1401
کد مطلب : 181326
+
-

طرح 440میلیون دلاری سئول برای مقابله با پهپادهای کره‌شمالی

کره‌جنوبی 440میلیون دلار برای تقویت توان دفاعی خود در برابر حملات پهپادی هزینه می‌کند. 2روز پس از ورود پهپادهای کره‌شمالی به حریم هوایی کره‌جنوبی که وحشت عمومی گسترده‌ای را ایجاد کرد، وزارت دفاع کره‌جنوبی از طرح تقویت توان دفاعی این کشور خبر داد.
به‌گزارش الجزیره، 5هواپیمای بدون سرنشین کره‌شمالی دوشنبه وارد حریم هوایی کره‌جنوبی شدند که ارتش را وادار کرد تا با جت‌های جنگنده و بالگرد به این پهپادها حمله کند. اما حملات متقابل کره‌جنوبی نتوانست هیچ‌یک از پهپادها را سرنگون کند‌ و این امر باعث شد تا ارتش برای این مسئله عذرخواهی کند. این نخستین‌باری است که پهپادهای کره‌شمالی وارد حریم هوایی کره‌جنوبی می‌شوند.
براساس بودجه نظامی که به‌تازگی درنظر گرفته شده، سئول قصد دارد تا سالانه 6.8درصد به بودجه دفاعی خود اضافه کند. بودجه دفاعی کره‌جنوبی تا سال‌2027 به 261میلیارد دلار خواهد رسید. «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، که در تلاش است تا اعتماد عمومی به توانایی ارتش برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین کره‌شمالی را به‌ویژه پس از تهاجم 2روز پیش تقویت کند، چهارشنبه (دیروز) تأکید کرد که هرگونه اقدام تحریک‌آمیز از سوی پیونگ‌یانگ باید فورا و در اسرع وقت پاسخ داده شود.
ناتوانی ارتش کره‌جنوبی برای مقابله با ورود پهپادهای کره‌شمالی به حریم هوایی این کشور باعث انتقادهای گسترده‌ از ارتش این کشور شده است. به‌گزارش الجزیره، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی دستور داده تا درصورت حمله پهپادی واکنش متقابل نشان داده شود؛ حتی اگر این اقدام به معنی تشدید تنش‌ها بین 2‌کشور همسایه باشد. این در حالی است که خبرگزاری کره‌شمالی گزارش داده که رهبر این ‌کشور سرفصل‌های اصلی سیاست‌های دفاعی جدید پیونگ‌یانگ را ابلاغ کرده که در چارچوب آن تقویت خودکفایی دفاعی در سال‌۲۰۲۳ اولویت دارد.
کره‌شمالی با وجود فشارهای بین‌المللی در سال‌۲۰۲۲ آزمایش‌های موشکی متعددی انجام داد. این کشور در تازه‌ترین مجموعه آزمایش‌ها یک موتور سوخت جامد با قدرت رانش بالا برای موشک‌های جدید و 2موشک بالستیک آزمایش کرده است. آمریکا و کره‌جنوبی برای مقابله با کره‌شمالی همواره رزمایش‌های مشترکی برگزار می‌کنند و تحریم‌های بین‌المللی گسترده‌ای علیه پیونگ‌یانگ وضع شده است. «کیم‌یوجونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی اخیرا اعلام کرده که این کشور با وجود تحریم‌ها، برنامه موشکی خود را متوقف نخواهد کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید