• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 7 دی 1401
کد مطلب : 181177
+
-

نکته

7/31
پرسپولیس و استقلال که با امتیازی برابر صدرنشــــــین‌های لیگ برتر هستند، به لحاظ کیفی بهترین تیم‌های لیگ نیستند.  آنالیزهای متریکا نشانگر آن است که بهترین فوتبال را در لیگ ایران تیم‌های سپاهان و فولاد بازی می‌کنند و استقلال و پرسپولیس به لحاظ کیفیت فوتبالی تیم‌های پنجم و ششم هستند. معدل امتیازات سپاهان 7.31(از 10) است که این تیم را با فاصله زیادی نسبت به رقبا در صدر جدول فنی متریکا قرار می‌دهد. سپاهان در گلزنی برترین تیم لیگ بوده و در شوت به دروازه با 11.6شوت بعد از استقلال (12.8) رتبه دوم را دارد. این تیم همچنین به همراه فولاد، کمترین فرصت شوتزنی را به حریفانش داده است.

7/11
دومین تیم برتر لیگ از نگاه متریکا، فولاد خوزستان است که به امتیاز 7.11رسیده و با تیم اول اختلاف فاحشی به اندازه 20صدم امتیاز دارد. بزرگی این اختلاف وقتی روشن‌تر می‌شود که بدانید اختلاف تیم‌های دوم تا پنجم این جدول فقط 6صدم امتیاز است. فولاد در هر بازی فقط 7.1بار به حریفانش فرصت شوتزنی داده که این آمار پایین‌تر از هر تیم دیگری است و از قدرت دفاعی تیم نکونام حکایت می‌کند. میانگین شوت‌هایی که به چارچوب دروازه فولاد رسیده 2.7شوت در هر بازی است و در این زمینه 4تیم آماری بهتر از فولادی‌ها داشته‌اند. تیم نکونام در بردن نبردهای تن‌به‌تن هم از برترین‌های لیگ است و فقط استقلال و پیکان در این بخش بهتر از فولاد بوده‌اند.

7/07
سومین تیم برتر لیگ از نگاه متریکا، گل‌گهر سیرجان است که کیفیت بازی‌اش نمره 7.07را برای این تیم به ارمغان آورده است. تیم قلعه‌نویی با 19گل زده به همراه سپاهان بهترین خط حمله لیگ را دارد. این تیم بیشترین شوت را به چاچوب دروازه حریفان زده (4.2در هر بازی) و صاحب بالاترین دقت شوت (40درصد) و بالاترین نرخ تبدیل شوت به گل (15.2درصد) نیز هست. گل‌گهر فقط در 2بازی موفق به گلزنی نشده است. بعد از گل‌گهر، یک تیم دیگر از استان کرمان یعنی مس رفسنجان چهارمین تیم برتر لیگ است که کمترین گل خورده را دارد. رفسنجان در جدول لیگ ششم است اما به لحاظ فنی و به زعم سایت متریکا چهارمین تیم باکیفیت لیگ محسوب می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید