• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 7 دی 1401
کد مطلب : 181175
+
-

سفر برای هیچ

در حالی از احتمال بازگشت علیپور حرف زده می‌شود که حضور او در اروپا موفقیت‌آمیز نبود

سفر برای هیچ

با خروج ناگهانی یورگن لوکادیا از پرسپولیس، حالا همه می‌دانند که این باشگاه نیاز به جذب مهاجم جدید دارد. خود یحیی گل‌محمدی هم از حضور قریب‌الوقوع یک فوروارد جدید در جمع سرخپوشان خبر داده است. در این زمینه رسانه‌های گوناگون گمانه‌زنی‌های زیادی داشته‌اند و مهاجمان مختلفی را به پرسپولیس لینک کرده‌اند، اما پرتکرارترین نام، علی علیپور بوده است؛ مهاجم پیشین پرسپولیس که با بیش از 70گل زده جزو برترین گلزنان تاریخ این باشگاه به شمار می‌آید، از نیم‌فصل لیگ نوزدهم به لیگ پرتغال رفت تا رویاهایش را بیرون از مرز جست‌وجو کند، اما به‌طور کلی اوضاع در اروپا هرگز برای علیپور خوب پیش نرفت.
در طول ماه‌های گذشته بارها شایعه بازگشت علیپور به پرسپولیس مطرح بوده و خود او هم به دفعات به تیم سابقش چراغ سبز نشان داده است. امروز هم نمی‌دانیم علیپور به پرسپولیس باز خواهد گشت یا نه، اما آنچه مسلم است اینکه سفر این بازیکن به اروپا هرگز برای او پرثمر و مفید نبود. در حقیقت علیپور اهدافی را برای خودش متصور بود که امروز با قاطعیت می‌توان گفت به هیچ‌کدام از آنها نرسید. ستاره سابق سرخ‌ها کارش را در پرتغال از ماریتیمو شروع کرد؛ جایی که به تناوب بین نیمکت و ترکیب اصلی در رفت‌وآمد بود و در مجموع هم طی بیش از 60بازی در تورنمنت‌های مختلف تنها موفق شد 9گل برای این تیم به ثمر برساند. علیپور امسال به ژیل‌ویسنته منتقل شد که آنجا هم دوران خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. این مهاجم از آغاز فصل اغلب اوقات نیمکت‌نشین بوده و تا‌کنون تنها یک گل برای تیمش به ثمر رسانده است.
از همه اینها که بگذریم، مهم‌ترین هدف علیپور از ترانسفر به پرتغال که خودش هم بارها آن را تأیید کرده بود، به حضور در تیم ملی مربوط می‌شد. این بازیکن زمان حضور در ایران معمولا به اردوها دعوت نمی‌شد و تصور می‌کرد شاید این نقیصه با حضور در اروپا برطرف شود، اما دیدیم که چنین اتفاقی هم رخ نداد. در نتیجه امروز علیپور از انگیزه کافی برای بازگشت به پرسپولیس برخوردار است، اما شاید تنها مانع قرمزها در این مسیر، سختگیری احتمالی باشگاه ژیل‌ویسنته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید