• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 5 دی 1401
کد مطلب : 181126
+
-

اجرای برنامه‌های فرهنگی در مددسراها

بازدید
اجرای برنامه‌های فرهنگی در مددسراها

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، همزمان با سرمای شدید این روزها از گرم‌خانه زنان (یلدا) و مردان (مهر) بازدید کرد.ایجاد سرپناه و مکان گرم و امن برای آسیب دیدگان اجتماعی، منجر به راه‌اندازی گرم‌خانه در تهران شده است. فضاهایی که بی‌خانمان‌ها در آنها پذیرش می‌شوند و می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی استفاده کنند. معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران برای بررسی وضعیت و نحوه خدمت‌رسانی در مددسراها، به گرم‌خانه زنان (یلدا) و مردان (مهر) در منطقه 5رفت. محمدامین توکلی‌زاده در این بازدید، با برخی از مددجویان هم گفت‌وگو کرد و در جریان مطالبات شان قرار گرفت.
به گزارش همشهری، گرم‌خانه مهر (مردان) ۱۱۰نفر و گرم‌خانه یلدا (بانوان) ۵۰نفر ظرفیت دارد و پس از پذیرش، مددجویان (بی‌خانمان‌ها) علاوه بر غذای گرم و البسه، خدمات پزشکی، مددکاری و مشاوره دریافت می‌کنند و برنامه‌های فرهنگی هم در این مددسراها اجرا می‌شود. ارائه هر چه ‌بهتر خدمات به مددجویان و افراد آسیب‌دیده، موضوعی بود که در این بازدید مورد تأکید معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران قرار گرفت. وی گفت: «شهردار تهران به افزایش کمی و کیفی خدمت‌رسانی به افراد آسیب‌دیده اجتماعی توجه
ویژه ای دارد و برای تحقق این امر باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.» محمدامین توکلی‌زاده به‌ ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی در مددسراها هم اشاره و عنوان کرد: «هدف ما این است که ضمن ایجاد نشاط و امید در مراکز ارائه‌دهنده خدمات اجتماعی، بتوانیم امید و اشتیاق را در افراد بی‌خانمان برای بازگشت به زندگی عادی، تقویت کنیم.» به‌گفته او، بیش از هزار و 500بی‌خانمان در چند روز اخیر در 16مددسرای مردان و 4مددسرای زنان پذیرش شده‌اند. توکلی‌زاده با اشاره به اینکه امسال ظرفیت مددسراها صد درصد افزایش داشته است، تأکید کرد: «سال‌های گذشته، معتادان هم در مددسراها پذیرش می‌شدند اما با اسکان آنها در یاورشهرها و مراکز ماده 16، ظرفیت مددسراها آزاد شده و برای پذیرش بی‌خانمان‌ها مشکلی نخواهیم داشت.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید