• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 5 دی 1401
کد مطلب : 181120
+
-

ادامه اعتراض‌ها به ترکیب کابینه نتانیاهو

رویداد
ادامه اعتراض‌ها به ترکیب کابینه نتانیاهو

بیش از 330خاخام یهودی ساکن آمریکا با انتشار نامه‌ای متعهد شدند که اجازه ندهند اعضای فراکسیون موسوم به «صهیونیسم مذهبی» که در کابینه جدید بنیامین نتانیاهو حضور دارند، در کنیسه‌های آنان سخنرانی کنند. به‌گزارش سایت الوفا، در نامه این خاخام‌ها و دیگر رهبران جامعه یهودی آمریکا تأکید شده که سیاست‌های «ایتمار بن‌گویر» رئیس حزب افراطی «قدرت یهود» و حامیانش به روابط تل‌آویو و یهودیان در تبعید آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد خواهد کرد.
امضاکنندگان نامه می‌گویند به اعضای فراکسیون راست افراطی اجازه نخواهند داد، در کنیسه‌هایشان سخنرانی کنند و برای جلوگیری از سخنرانی آنها در کانون طرفداران خود لابی خواهند کرد و به‌دنبال متقاعد کردن سایر کنیسه‌ها برای پیوستن به تحریم کابینه نتانیاهو به‌عنوان یکی از نشانه‌های التزام و تعهد آنها به ارزش‌های دمکراسی است.
همچنین هزاران نفر از ساکنان شهر حیفا در سرزمین‌های اشغالی در مخالفت با ترکیب کابینه جدید نتانیاهو تظاهرات کردند. به‌گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، رهبری این اعتراض‌ها را «موشه یعالون» وزیر جنگ پیشین رژیم‌صهیونیستی و تعدادی از نظامیان سابق برعهده داشته‌اند. موشه یعالون در جمع معترضان گفته: «دولت نتانیاهو مشروعیت اخلاقی ندارد. اسرائیل با کودتا مواجه است. ما شاهد ایجاد ائتلاف جنایتکاری هستیم که می‌خواهد دولتی جنایتکار را برای تغییر نظام تشکیل دهد. ما خواهان ادامه اعتراض‌ها علیه نتانیاهو هستیم.» نتانیاهو در شرایطی برای تشکیل دولت جدید تلاش می‌کند که به اتهام فساد و کلاهبرداری در حال محاکمه است. منتقدان بر این باورند که نتانیاهو امتیازات گسترده‌ای را به جناح راست افراطی داده تا از حمایت آنان برای تشکیل دولت و فرار از محاکمه برخوردار شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید