• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 1 دی 1401
کد مطلب : 180770
+
-

سیاست ایران در هفته‌ای که گذشت

آخر پاییز با حال و هوای اخبار دیپلماسی
 حال و هوای سیاست در آخرین هفته پاییز بیشتر رنگ و بوی دیپلماسی و اخبار مربوط به سیاست خارجی داشت. سومین مجمع گفت‌وگوی تهران، اجلاس «بغداد2» در امان، گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس مجلس شورای اسلامی، نشست‌های خبری سخنگوی شورای نگهبان و سخنگوی قوه قضاییه در کنار دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)مهم‌ترین اتفاقات دنیای سیاسی ایران بودند در هفته‌ای که گذشت. در ادامه مروری گذرا بر این رویدادها را می‌خوانید؛

   نشست تهران با حضور نمایندگان 36کشور جهان
سومین نشست گفت‌وگوی تهران روز دوشنبه 28آذرماه با حضور 70مسئول و اندیشمند از 36کشور دنیا برگزار شد. سخنران‌های مهم این نشست عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر اسبق عراق، وزیر امور خارجه نیکاراگوئه، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران بودند.

   پالس‌های برجامی در حاشیه «بغداد2»
در حاشیه برگزاری اجلاس «بغداد 2» در امان، وزیر امورخارجه کشورمان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد. توییت جوزپ بورل با اشاره به اینکه با وزیر خارجه ایران توافق کردیم که ارتباطات را باز نگه داریم و برجام را براساس مذاکرات وین بازگردانیم، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

   گلایه رهبری از دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) که روز سه‌شنبه 29آذر برگزار شد، ضمن هشدار درباره توجه به نقش آمریکا در به‌وجود آوردن داعش به‌عنوان بانی حادثه رخ داده، فرمودند: ما در مسائل مربوط به حوادث و تاریخ انقلاب اسلامی و جنایت‌های دشمنان از نظر کار رسانه‌ای و تبلیغی، کوتاهی داریم به‌گونه‌ای که نسل جوان ما اطلاعات زیادی از حوادث گذشته ازجمله جنایات منافقین ندارد.

   نظر قالیباف درباره حذف ارز ترجیحی
شامگاه دوشنبه 28آذر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم سخن گفت. یکی از مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی قالیباف این بود؛ « اگر آنچه در مجلس تصویب شده بود اجرا می‌شد و کالاها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ داده می‌شد امروز مردم کمتر در تنگنا بودند.»

   لایحه شفافیت بازهم برگشت خورد
سخنگوی شورای نگهبان از بازگشت طرح شفافیت قوای سه‌گانه به مجلس خبر داد. طحان نظیف درباره علل قرارگرفتن این طرح برای پنجمین بار روی میز نمایندگان مجلس گفت: شورا نسبت به مصوبه شفافیت قوای سه‌گانه ایرادات زیادی داشت که همه موارد در رفت و برگشت‌های قبلی مرتفع شد به جز یک مورد که در ارتباط با شفافیت آرای هیأت عالی نظارت و مجمع تشخیص بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید