• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 30 آذر 1401
کد مطلب : 180737
+
-

دستگیری عاملان حمله تروریستی ایذه در درگیری مسلحانه

یک ماه پس از حادثه تروریستی در ایذه که به شهادت 7نفر منجر شد 2نفر از عاملان این حادثه در درگیری با مأموران کشته و 2نفر دیگر دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، حادثه تروریستی ایذه ۲۵ آبان ماه امسال اتفاق افتاد و در جریان تیراندازی افراد مسلح 7نفر ازجمله کودکی به نام کیان پیرفلک به شهادت رسیدند. از آن روز تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی عاملان این جنایت آغاز شد. چند روز از این حادثه گذشته بود که علی دهقانی، رئیس‌کل دادگستری خوزستان از شناسایی و دستگیری 61مظنون در این پرونده خبر داد. او گفت که اقدامات لازم برای شناسایی کلیه عوامل مرتبط با این حادثه در حال انجام است.
با وجود دستگیری شماری از افراد مرتبط با این حادثه اما بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت تا اینکه روز گذشته مأموران به اطلاعاتی درباره 4نفر از عاملان این حادثه دست پیدا کرده و تلاش کردند آنها را دستگیر کنند اما متهمان با مأموران درگیر شدند و در این درگیری 2نفر از آنها کشته و 2نفر دیگر به دام افتادند.
صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در این‌باره گفت:‌ در راستای رسیدگی به پرونده حادثه تروریستی شهرستان ایذه که منجر به شهادت ۷نفر شد، در پی رصد اطلاعاتی عوامل این حادثه صبح سه‌شنبه در اقدام عملیاتی مشترک اداره اطلاعات استان، سپاه و فراجا، ۲نفر از عوامل اصلی دستگیر و 2‌نفر کشته شدند. در این عملیات ۴قبضه سلاح جنگی و ۸خشاب فشنگ از متهمان کشف شد.
وی ادامه داد: تحقیقات این پرونده در شعبه‌ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ایذه در حال انجام است و به‌صورت فوق العاده و خارج از نوبت در حال رسیدگی است. دستگاه قضا با هرگونه ناامنی و اخلال در نظم عمومی برخورد قاطع می‌کند. همچنین تعدادی از عوامل دیگر این حادثه طی یک ماه گذشته دستگیر شده بودند که تحقیقات آنها در‌حال انجام است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید