• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 30 آذر 1401
کد مطلب : 180682
+
-

نکته بازی/ اتفاقاً بقیه هم منتظرند

بعد از خروج ناگهانی یورگن لوکادیا از ایران که 48ساعت پیش از دربی تهران رخ داد، شایعات زیادی منتشر شد مبنی بر اینکه شیخ دیاباته هم تصمیم مشابهی گرفته و قصد دارد تهران را ترک کند. با این حال مهاجم مالیایی سرخ‌پوشان با انتشار یک ویدئو به شایعات پایان داد و مدعی شد اراده‌ای برای ترک ایران ندارد. دیاباته گفته: «حال من در ایران خوب است و دنبال فرصتی می‌گردم که برای تیم بازی کنم و گل بزنم.» خب البته از اینکه حال شیخ خوب است خوشحالیم، اما با آن بخش دوم کمی کار داریم. نه‌تنها خود دیاباته، بلکه بقیه هم منتظرند که او بازی کند و گل بزند. استاد از وقتی آمده یکسره مصدوم بوده و در این شرایط حضورش در ایران فرقی با عدم‌حضور ندارد!

واقعاً که عجب گروه سختی!
با پایان مسابقات جام‌جهانی، تحلیل‌ها و جمع‌بندی‌های مختلف در مورد این مسابقات شدت گرفته و ازجمله ترکیب‌های منتخبی در مورد بهترین و بدترین‌های جام به انتشار می‌رسد. در یک نمونه روزنامه اکیپ فرانسه ترکیب منتخب بدترین بازیکنان جام‌جهانی را منتشر کرده که تیم ملی ایران هم در آن یک نماینده دارد. محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع تیم ایران که در 45دقیقه دوم بازی با انگلیس به میدان رفت، در همان فرصت کوتاه شایستگی‌های خودش را برای حضور در چنین ترکیبی نشان داد! غیراز این، گرت بیل و هنسی هم از ولز در ترکیب تیم بدترین‌های جام قرار گرفته‌اند که در نوع خودش جالب است. حضور یک بازیکن از ایران و 2بازیکن از ولز نشان می‌دهد به قول راجر دسا، دستیار کارلوس کی‌روش چقدر گروه تیم کشورمان سخت بوده است!

ادامه همان روند درخشان
معمولا اینطوری است که تعطیلات طولانی در لیگ، سیر حرکتی تیم‌های مختلف را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. خیلی از مواقع تیم‌ها بعد از تعطیلات، کاملا دگرگون ظاهر می‌شوند؛ خوب‌ها ضعیف جلوه می‌کنند و ضعیف‌ها اوج می‌گیرند. با وجود این نفت مسجدسلیمان مطلقا اسیر چنین شرایطی نشد و خیلی محکم و مقتدر به روند شکست‌های پرگل خود ادامه داد! پس از جام‌جهانی و در آغاز مسابقات هفته دوازدهم، نفت با نتیجه 4بر یک در برابر فولاد شکست خورد و به تیم بحران‌زده جواد نکونام تنفس مصنوعی داد. نفت که با 29گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ برتر را در اختیار دارد، فقط در 5مسابقه آخر خود 17گل دریافت کرده که واقعا جای تقدیر دارد. 2شکست 5گله برابر گل‌گهر و ذوب‌آهن ازجمله همین باخت‌ها بوده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید