وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درخواست میکنم برای آلودگی هوا فکری کنند؛ دانشآموزان ما نباید تعطیل باشند، چراکه از تحصیل و تربیت مؤثر محروم میشوند گفت: همه به ما اعتراض میکنند که چرا مدارس تعطیل است درحالیکه ما هم در دوران کرونا و هم این ایام، تابع تصمیم دوستان ذیربط هستیم که این موارد را اعلام میکنند؛ اما قلبا ناراحت هستیم.
یوسف نوری در حاشیه نشست ارائه و نقد الگوی اجراییسازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد در پاسخ به پرسشی مبنی بر امکان برگزاری کلاسهای جبرانی برای جبران تعطیلیها بهدلیل تداوم آلودگی هوا باتوجه به اینکه همه دانشآموزان دسترسی به اینترنت و شاد ندارند اظهار کرد: معلمان ما در دوران کرونا با هزینههای خودشان زحمت کشیدند و کلاس برگزار کردند و رهبری هم از آنها قدردانی کردند. او افزود: اما بهطور کلی درخواست میکنم برای آلودگی هوا فکری کنند. دانشآموزان ما نباید تعطیل باشند، چراکه از تحصیل و تربیت مؤثر محروم میشوند.
او با بیان اینکه نمونه تدریسها در شاد گذاشته شده و معلمان با دانشآموزان بهصورت انفرادی در ارتباط هستند تا رفع اشکال کنند گفت: یک علت عقب ماندن بچهها بهدلیل نداشتن وسایلی است که با آن ارتباط برقرار میکنند. در دولت این مسئله را مطرح میکنیم تا ببینیم میتوانیم برایش اعتباری بگیریم یا خیر.
ارزیابی مدارس در قالب رتبهبندی
او با بیان اینکه سند مدرسهای سند تحول بنیادین در دست تدوین است گفت: براین اساس مدارس بهتدریج وارد چرخه دستیابی به شاخصهای سند تحول خواهند شد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش میکنیم تا پایان برنامه هفتم توسعه همه مدارس در جریان سند تحول بنیادین قرار گرفته و ارزیابی مدرسهای در قالب رتبهبندی مدارس انجام شود.
نوری با تأکید بر اینکه ستاد آموزش و پرورش باید به این باور برسد و بخواهد سند را اجرا کنند عنوان کرد: تصویب قانون نظام رتبهبندی معلمان نیز مصداق سند تحول بنیادین است که همافزایش کیفیت آموزش و هم اصلاح نظام پرداخت را بهدنبال داشت. وی ادامه داد: اگر بخواهیم سند اجرایی شود آموزش و پرورش باید دغدغه ملی باشد، از دانشآموزان و معلمان گرفته تا نهادهای مردمی و رسانه باید به این امر ورود کنند تا این کار به سرانجام برسد. ما دست نیاز بهسوی همه دراز میکنیم تا این دغدغه ملی ایجاد شود. / ایسنا
برای آلودگی هوا فکری کنید
در همینه زمینه :