• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 28 آذر 1401
کد مطلب : 180443
+
-

نکته بازی/ یک آقای حیرت‌انگیز

این روزها در ایران خیلی‌ها در مورد کارلوس کی‌روش حرف می‌زنند و مثلاً منتظر عذرخواهی او بابت عملکرد بسیار عجیب تیم ملی در جام‌جهانی هستند. خب البته مهدی تاج می‌گوید کی‌روش عذرخواهی کرده، اما کسی متوجه نشده! در هر صورت اما به‌نظر می‌رسد فکر و ذکر خود کارلوس جای دیگری است. آخرین خبری که در مورد او منتشر شده مربوط می‌شود به شکایتش از فدراسیون فوتبال مصر! گویا استاد بابت آن همکاری درخشان، هنوز از مصری‌ها طلب دارد و گفته: «تلاش می‌کنم با آنها مدارا کنم، اما اگر بی‌صداقتی مصری‌ها ادامه بیابد مجبورم واکنش نشان بدهم.» منظور کی‌روش از صداقت، پول است. منظور او از احترام، پول است. منظور او از شفافیت و همه کلمات خوب دیگر، فقط پول است. پول.

از همین «پکیج» نگرانیم!
تاج، رئیس فدراسیون فوتبال جملات کوتاهی در مورد آینده نیمکت تیم ملی به زبان آورده است. او با اشاره به برخی گزینه‌ها مثل برانکو ایوانکوویچ، فرهاد مجیدی و... گفته: «همه آنها محترم هستند اما ما به مسائل مختلف نگاه می‌کنیم و پکیجی تصمیم می‌گیریم.» بله خب؛ اصلا آوازه این تصمیمات پکیجی شما سراسر جهان را پر کرده است. در آخرین تصمیم پکیجی‌تان، کی‌روش را با 9دستیار خارجی به ایران آوردید و آن افتضاح را رقم زدید. قبل از آن هم یک تصمیم پکیجی دیگر گرفتید که اصلا نزدیک بود تاریخ فوتبال ایران را به هم بریزد. تاج و دوستانش در آن مقطع مارک ویلموتس را انتخاب کردند که هر نفس کشیدنش روی نیمکت تیم ملی، صد هزار دلار برای فوتبال ایران آب خورد. منتظر تصمیم پکیجی جدیدتان هستیم استاد!

پشیمانی از دریافت حواله؟
به جرأت می‌توان گفت طی هفته‌های اخیر روزی نبوده که یک نفر از سایر رشته‌های ورزشی یا حتی از پیشکسوتان خود فوتبال مصاحبه‌ای در انتقاد از اعطای حواله خودرو به بازیکنان تیم ملی مطرح نکند. این جایزه، شب پیش از بازی ایران و آمریکا به ملی‌پوشان داده شد؛ پاداشی که گویا مربوط به اصل صعود به جام‌جهانی بوده، اما تحویل آن تا مرحله نهایی بازی‌ها و پیش از مسابقه با آمریکا عقب افتاد و دردسرساز شد. در آخرین نمونه، یک ملی‌پوش دوومیدانی به تندی از ماجرای حواله‌ها و تبعیض وزارت ورزش انتقاد کرد. جالب‌تر اینکه حتی اغلب هواداران فوتبال هم چنین پاداشی را در خور نمایش‌های تیم ملی در قطر نمی‌بینند. به‌نظر می‌رسد این داستان آنقدر ادامه بیابد که ملی‌پوشان از دریافت حواله‌ها پشیمان شوند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید