• یکشنبه 7 مرداد 1403
  • الأحَد 21 محرم 1446
  • 2024 Jul 28
دو شنبه 28 آذر 1401
کد مطلب : 180404
+
-

سختی‌های سفر

سفر کردن قدرت ریسک و تصمیم‌گیری را بالا می‌برد و حتی کمک می‌کند تا اگر در منزل خودمان و روابط خانوادگی به مشکل بر بخوریم با استفاده از تجربیاتی که در سفر داشته ایم این مشکلات را حل کنیم.

در سفری که به پاریس داشتم فقط 6شب می‌توانستم در خانه دوستم بمانم، روزهای آخر سفرم بود و پولم تمام‌شده بود و قرار بود در این روزهای آخر به آلمان بروم و تمام بلیت‌هایم را هم همان زمانی که در ایران بودم تهیه کرده بودم.
به دخترم گفتم برایم 500دلار بفرستد. برای رفتن به برلین باید ابتدا به کپنهاگ می‌رفتم و بعد از 3ساعت توقف به برلین می‌رفتم. در کیفم 50دلار بیشتر نداشتم و پولی هم دخترم برایم فرستاده بود نزد دوستم در برلین بود. این را بگویم که زبان انگلیسی من در حد دانستن چند لغت است. موقعی که به فرودگاه رسیدم کانتر بسته شده بود و پرواز رفته بود و من هم دیگر نمی‌توانستم به خانه دوستم برگردم چرا که برایش مهمان آمده بود.
یک آقای تونسی پشت کانتر نشسته بود که به فرانسه صحبت می‌کرد همانجا تصمیم گرفتم با ادا به آن آقا بفهمانم که من نمی‌توانم صحبت کنم و از پرواز جا مانده‌ام. آن آقا فهمید که من پولی ندارم و به چند سوپروایزر زنگ زد و آمدند و بلیت من را بررسی کردند و در نهایت یک بلیت رایگان برایم صادر کردند تا از پاریس به برلین بروم.

برای رفتن از برلین به هلند باید سوار قطار می‌شدم و 7ساعت هم در راه بودم. زمانی که وارد واگن شدم 6پسر هلندی 18تا 22هم در واگن بودند که داشتند مواد‌مخدر مصرف می‌کردند و به من می‌خندیدند. ترس برم داشته بود و احساس ناامنی می‌کردم که نکند بخواهند به‌خاطر حجابی که دارم شیطنت کنند، این بار اما قیافه مظلومانه‌ای به‌خودم گرفتم و  به دو تا از پسرها که بزرگ‌تر بودند گفتم که من گم شده‌ام و نمی‌دانم کجا بروم، این پسرها با دیدن قیافه مظلوم من احساس مسئولیت کردند و گفتند نترس، وقتی به مقصد رسیدیم به تو خبر می‌دهیم. خلاصه که این سفر هم ختم به‌خیر شد.

یک ویترین در منزل دارم که تمام نمادهای کشورهایی را که رفته‌ام در آن نگهداری می‌کنم. روی در یخچالم هم مملو از مگنت‌هایی است  که برایم یادآور سفر به این کشورها و شهرهاست.

پیشنهادم برای خانم‌هایی که علاقه به سفر دارند این است که ابتدا باید با تورهای مسافرتی به سفر بروند تا چم و خم کار را یاد بگیرند. 15سال از نخستین تجربه سفر مجردی من می‌گذرد من هم از سفرهای کوتاه‌مدت داخلی شروع کردم و در کلاس‌های ارزان سفر کردن شرکت کردم.
چند وقت پیش خانم مجرد 45ساله‌ای به من گفت که تا به حال سفر خارجی نرفته است.من سریلانکا را برایش برنامه‌ریزی کردم و با هم به این سفر رفتیم در آنجا به او یاد دادم که چطور هاستل ارزان قیمت بگیرد، چطور به جاهای دیدنی برود و ارزان سفر کند. این خانم بعد از این سفر به تنهایی به چند کشور دیگر سفر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید