• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 27 آذر 1401
کد مطلب : 180394
+
-

با مردم/رسانه‌ها روش‌های عملی حل مشکلات را منتشر کنند

در رسانه‌ها به جای ‌بدگویی‌ها و توجه به جناح‌بندی‌ها به‌نظرات کارشناسی مفید و ارائه آنها بپردازند. در تمام دنیا رسانه‌ها نظرات قابل اجرای اقتصاددانان و کارشناسان را منتشر می‌کنند و به این صورت موفق می‌شوند به روش علمی در عمل به مخالفان ضربه بزنند ولی در اینجا اغلب به بدگویی می‌خواهند برخی را از میدان به در کنند که این روش مشکلات را حل نمی‌کند و باعث پراکندن بذر کینه و نفرت می‌شود. بهتر است رسانه‌ها کارشناسان واقعی را یافته و راهکارهای آنها در موضوعات مختلف را به چاپ برسانند.
نعمت‌پژوه از تهران

گرانی کاغذ باعث کم‌شدن محصولات فرهنگی و بهداشتی شده است
گرانی کاغذ کمر تولیدکنندگان را شکسته است، چاپخانه‌داران و تولیدکنندگان محصولات بهداشتی کاغذی نمی‌توانند ادامه دهند و همه اینها یعنی مدیریت بازار این محصول واجب است. از مسئولان تقاضا می‌کنیم برای تهیه کاغذ و مدیریت بازار آن فکری اساسی کنند.
حسین شاهقلیان از تهران

ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی گلستان تخریب شود
از مسئولان قوه قضاییه توقع داریم حکم تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی استان گلستان را صادر کنند؛ چراکه زمین‌های کشاورزی این استان در حال نابودی است و ادامه این روند منجر به خسارت و صدمات جبران‌ناپذیری به کشاورزان استان خواهد شد. لطفاً بی‌تفاوت از کنار این قضیه عبور نکنید.
ندری از گرگان

پاسخ مسئولان

برقراری مستمری بازنشستگان نیاز به هیچ‌گونه مراجعه حضوری ندارد
روابط‌عمومی سازمان تامین اجتماعی پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان «پیگیری بازنشستگی از سایت تامین اجتماعی به جایی نمی‌رسد» در ستون با مردم روز 12آذر پاسخ داده است: هم‌اکنون همه مراحل برقراری مستمری بازنشستگی عادی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در حال انجام است و روزانه به‌طور متوسط 550 درخواست برقراری مستمری بازنشستگی غیرحضوری در واحدهای اجرایی تامین اجتماعی در سراسر کشور دریافت شده و بررسی می‌شود. هم‌اکنون فرایند جمع‌آوری سوابق پرداخت حق بیمه و بررسی احراز شرایط برقراری مستمری متقاضیان بازنشستگی و اعلام نتیجه به آنها در حالت حضوری و غیرحضوری یکسان بوده و مراجعه حضوری بیمه شده تأثیری در زمان انجام امور نخواهد داشت، لیکن با عنایت به رویکرد این سازمان در ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری، ‌همواره بر لزوم تسریع در بررسی و پاسخگویی به درخواست‌های غیرحضوری تأکید شده است. ضمنا از مهر ماه1399بخشنامه: «صدور پیش‌نویس احکام برقراری مستمری» صادر و خدمت مذکور به خدمات سازمان تامین اجتماعی افزوده شده تا بلافاصله پس از ترک کار متقاضی، ‌مستمری وی پرداخت شده و کماکان از خدمات درمان این سازمان نیز برخوردار باشد. همچنین با توجه به‌وجود سرویس اخذ شماره حساب بانکی مستمری‌بگیران به‌صورت غیرحضوری، ایشان جهت ارائه درخواست، برقراری و دریافت مستمری نیاز به هیچ‌گونه مراجعه به شعب این سازمان ندارند. با این حال با عنایت به موارد فوق، سازمان آمادگی دارد تا مصادیق مسئله فوق و موارد مشابه را به‌صورت مشخص بررسی کرده و پاسخ لازم ارائه شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید