• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 27 آذر 1401
کد مطلب : 180291
+
-

ستاره سوم به چه کسی می‌رسد؟

فرانسوی‌ها باید با آنفلوآنزا و GOAT و تمایل جهانیان به قهرمانی مسی مبارزه کنند

ستاره سوم به چه کسی می‌رسد؟

فرانسه برای بازی فینال جام‌جهانی2022وارد بحرانی عجیب شده است. اختلاف بین دیدیه دشان و کریم بنزما فاش شده. 2بازیکن این تیم؛ شوامنی و تئو ارناندس دچار درد و آسیب‌دیدگی هستند. 5بازیکن خروس‌ها به آنفلوآنزای شتری دچار شده‌اند که 3نفر آنها مدافعان فیکس هستند؛ کوناته، اوپامکانو و واران و همچنین ربیو و کینگزلی کومان. از پیش از جام‌جهانی تا به امروز هم 7مصدوم روی دست دشان مانده که عبارت بودند از بنزما، مانیان، پوگبا، کانته، لوکاس ارناندس، کیمپمبه و انکونکو. پاوار هم اواسط مسابقات مصدوم شد. از همه مهم‌تر اینکه همه آرزو دارند مسی قهرمان شود و کسی نمی‌خواهد جام را در دست کسی غیر از او ببیند. خروس‌ها باید با بز؛ GOAT که لقبی است که هواداران مسی و رونالدو بر سر آن با هم رقابت دارند و از حروف ابتدای کلمات عنوان بهترین بازیکن تاریخ، تشکیل شده، رقابت کنند و همزمان با شتر؛ ویروس آنفلوآنزا بجنگند.

کمک‌داور نحس  برای آرژانتین
شیمون مارسینیاک لهستانی به همراه پاول سوکولنیکی و توماش لیستکیه‌ویچ و توماش کویتکوفسکی (VAR)، داوران بازی فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ بین آرژانتین و فرانسه خواهند بود. مارسینیاک در جام‌جهانی ۲۰۲۲ برای هر یک از دو تیم یک‌بار قضاوت کرده و دیدار تیم‌های فرانسه و دانمارک در مرحله گروهی و دیدار آرژانتین و استرالیا در یک هشتم را سوت زده است. حضور توماش لیتسکیه‌ویچ، کمک دوم این دیدار نگرانی‌هایی را بین خرافاتی‌های آرژانتین به‌وجود آورده است. او پسر میکال لیتسکیه‌ویچ است که در فینال جام‌جهانی 1990بین آرژانتین و آلمان، کمک دوم بازی بود. در آن دیدار که در ورزشگاه المپیک رم برگزار شد، آرژانتینی‌ها با یک گل شکست خوردند. تک گل بازی هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید که آرژانتینی‌ها به آن پنالتی اعتراض زیادی داشتند. البته این خطای پنالتی در سمتی بود که به کمک اول نزدیک بود و میکال لیتسکیه‌ویچ نمی‌توانست تأثیری در تصمیم ادگاردو کودِسال، داور مکزیکی بازی، داشته باشد.

روز مسی
بعد از شکست در فینال جام‌جهانی2014، خیلی‌ها باور داشتند که لئو دیگر نمی‌تواند به این رقابت برگردد و در این سطح به میدان برود. در جام‌جهانی2018 نیز اصلا اوضاع برای این بازیکن خوب پیش نرفت اما مدل2022 لئو مسی، مدلی مهارنشدنی از این بازیکن است. به جرأت می‌توان گفت که این بازیکن تا امروز هرگز در تیم ملی به این اندازه اعتماد به نفس نداشته است. او با فراغ بال فوتبال بازی می‌کند، به خوبی موقعیت می‌سازد، به راحتی گل می‌زند و در همه لحظات نیز با آرامش زیادی در زمین دیده می‌شود. مسئله مهم‌تر این است که در تیم ملی آرژانتین همه برای مسی بازی می‌کنند. در حقیقت تیم اسکالونی حول محور این بازیکن چیده شده و همه نفرات تیم می‌دانند که باید در خدمت این ستاره باشند. اگر آرژانتینی‌ها در دفاع گاف ندهند و اشتباه نکنند، مسی کار حریف را برایشان تمام خواهد کرد. درست شبیه اتفاقی که در دیدار نیمه‌نهایی روبه‌روی کرواسی رخ داد، جایی که مسی یک گل برای تیمش زد و روی 2گل دیگر هم تأثیر مستقیم گذاشت. ترکیب او و آرژانتین در این جام یک ترکیب محشر شده است. ترکیبی که برد را به آرژانتین هدیه می‌دهد و این تیم را به بلندترین قله‌ها می‌رساند.
امروز روزی تاریخی برای مسی خواهد بود، یک روز فراموش‌نشدنی و مهم، روزی که او می‌تواند برای نخستین بار قهرمان دنیا شود، روزی که او می‌تواند آخرین مرزها بین خودش و مارادونا را از بین ببرد، روزی که او می‌تواند کارنامه فوتبالش را برای همیشه کامل کند. این یک روز فراموش‌نشدنی برای چهره اسطوره‌ای فوتبال آرژانتین است. او به هیچ‌وجه نمی‌خواهد که در این بازی شکست بخورد. او یک‌بار طعم تلخ شکست در فینال جام‌جهانی را چشیده و اصلا نمی‌خواهد این تجربه برایش تکرار شود.
 همه بازیکنان آرژانتین می‌دانند که برای بردن این بازی، باید در مسیر مسی قدم بردارند. نتیجه این بازی بیشتر از هر چیزی و هر کسی به او بستگی خواهد داشت. اگر مسی سرحال و آماده باشد، آرژانتین حریفش را درو خواهد کرد. این شاید بزرگ‌ترین بازی عمر مسی باشد. نبردی که می‌تواند آخرین آرزوی او را به حقیقت تبدیل کند و در رده ملی همه‌‌چیز را برای او تغییر بدهد. مسی در دوران فوتبالش همه‌‌چیز را برده اما هیچ‌وقت فاتح جام‌جهانی نشده است. این یک فرصت فوق‌العاده برای او خواهد بود تا بر یک بدشانسی بزرگ و همیشگی غلبه کند. لئو مسی در این موقعیت خاص، برای بردن همه کار خواهد کرد. او آماده است تا حساس‌ترین بازی زندگی‌اش را با موفقیت پشت‌سر بگذارد.

الهه سرعت
وقتی فرانسوی‌‌ها قهرمانی جام‌جهانی98 را با حضور دیدیه دشان در ترکیب اصلی جشن می‌گرفتند، فقط چند ماه از تولد کیلیان امباپه می‌گذشت. 20سال بعد اما طلایی‌‎ترین عصر تاریخ فوتبال فرانسه با درخشش مثال‌زدنی این بازیکن شروع شد. فرانسوی‌ها با قدرت به جام‌جهانی روسیه رفتند و همانطور که پیش‌بینی می‌شد، قهرمانی را به‌دست آوردند. این تیم تقریبا در مسیر بردن جام هیچ رقیبی نداشت و کاملا آماده ساخت تاریخ به‌نظر می‌رسید. فرانسه در همه تاریخش هرگز به 2فینال متوالی جام‌جهانی نرسیده بود اما با این نسل شاهکار کرد و توانست برای دومین‌بار فینالیست باشد. اهمیت این اتفاق برای امباپه و هم‌تیمی‌‌ها زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم این تیم قبل از شروع جام، مهره‌های مصدوم بسیار زیادی داشته است؛ مهره‌هایی که نتوانستند تیم‌شان را در این تورنمنت همراهی کنند و برای فرانسه در جام‌جهانی به میدان بروند. داشتن بازیکنی مثل امباپه اما همه‌‌چیز را به سود این تیم تغییر داده است. فرانسه در هیچ نقطه‌ای از زمین احساس کمبود نمی‌کند و داشتن بازیکنی مثل امباپه نیز کاملا به سود این تیم تمام‌شده است.
خیلی از ستاره‌های بزرگ دنیا هرگز نتوانسته‌اند قهرمان دنیا شوند. خیلی از ستاره‌های بزرگ دیگر نیز نهایتا یک‌بار این جام را فتح کرده‌اند. حکایت کیلیان اما می‌تواند متفاوت شود. او امروز می‌تواند برای دومین‌بار این جام را ببرد و در این شرایط سنی، حتی برای دفعات بیشتری این تورنمنت را فتح کند؛ بازیکنی که اگر این روند را حفظ کند، تبدیل به یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ جام‌جهانی خواهد شد. این یک موقعیت خاص و ویژه برای ستاره باشگاه پی‌اس‌جی است. شاید او کمی خوش‌شانس بوده که در یک نسل بسیار مستعد از فوتبال فرانسه متولد شده است؛ نسلی که به این بازیکن فرصت می‌دهد به سراغ موفقیت‌های فردی و تیمی زیادی برود. کیلیان با این فرم ایده‌آل، در معرض یک موفقیت تاریخی قرار گرفته اما ابتدا باید هم‌تیمی‌اش در لیگ فرانسه یعنی مسی را از پیش‌رو بردارد. این یک ماموریت بسیار سخت برای این بازیکن خواهد بود؛ بازیکنی که در معرض یک نبرد فراموش‌نشدنی در تاریخ فوتبال قرار دارد و برای بردن جام‌جهانی در این نبرد دست به هر کاری می‌زند.

این ششمین فینال آرژانتین است و چهارمین فینال فرانسه. فرانسه از سال 98دوبرابر هر تیم دیگری به فینال رسیده و فقط برزیل و آلمان با حضور در 2فینال نصف این تیم فینالیست شده‌اند.

فرانسه 9بازی را در جام‌جهانی با گریزمان، ژیرو، واران و لوریس که فیکس بودند انجام داده و هر 9جدال را برده است.

با توجه به درآمد روزانه ۸۱۰۰پوندی هر باشگاه بابت حضور بازیکنان در جام‌جهانی، سیتی با ۴.۵میلیون پوند، بین باشگاه‌های لیگ برتری بیشترین درآمد را در این زمینه داشته. سیتی‌زن‌ها ۱۷بازیکن در جام‌جهانی داشته‌اند و آلوارس آرژانتینی با ۲۹۷هزار پوند، بیشترین سهم را در این در آمد دارد. یونایتد با ۲.۹۲میلیون پوند دوم است و چلسی هم با ۲.۴۷میلیون پوند درآمد رتبه سوم را به‌خود اختصاص
داده اســــت.

این یازدهمین باری است که یک تیم از آمریکای جنوبی با یک تیم اروپایی در فینال روبه‌رو می‌شود. در 10بار گذشته 7دوره آمریکایی‌ها برنده و قهرمان شده‌اند. از 3دوره‌ای که تیم‌های اروپایی با پیروزی بر نماینده آمریکای‌جنوبی به قهرمانی رسیده‌اند، 2بار شکست سهم آرژانتین بوده؛ 1990و 2014هر دو مقابل آلمان. دیگر برد را سال 1998فرانسه مقابل برزیل به‌دست آورد.

آملی اوده کاسترا، وزیر ورزش فرانسه فاش کرد که امانوئل مکرون می‌خواهد کریم بنزما و پل پوگبا را با خود به فینال جام‌جهانی2022قطر ببرد. مکرون همچنین می‌خواهد از انگولو کانته، مانیان، کریستوفر انکونکو و پرسنل کیمپمبه دعوت کند که به ورزشگاه بیایند. همه این بازیکنان به‌دلیل مصدومیت‌های مختلف مسابقات را از دست دادند. بنزما، زیدان و پلاتینی دعوت رئیس‌جمهور فرانسه را رد کرده‌اند. در دوران دیدیه دشان به‌عنوان سرمربی فرانسه، آنها به ۳فینال در رقابت‌های بزرگ جهانی راه‌یافته‌اند: یورو ۲۰۱۶، جام‌جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲. در دوره مربیگری او، خروس‌ها فقط در 2تورنمنت بزرگ به فینال راه پیدا نکرده‌اند، جام‌جهانی ۲۰۱۴ و یورو ۲۰۲۰، 2رقابتی که فرانسه کریم بنزما را در لیست بازیکنان دعوت شده به اردو می‌دید.

فرانسه در 10دیدار آخر خود مقابل تیم‌های آمریکای‌جنوبی شکست نخورده؛ 6برد و 4تساوی. آخرین شکست آنها در جام‌جهانی مقابل حریفان آمریکای لاتین به مرحله گروهی جام‌جهانی 1978برمی‌گردد که 2بر یک به آرژانتین باختند.

فرانسوی‌ها 5.5کیلوگرم از آرژانتینی‌ها چاق‌ترند. میانگین وزن تیم فرانسه 82.5کیلوگرم است و این رقم در آرژانتین به 76کیلوگرم می‌رسد. دلیل آن بلندتر بودن قد بازیکنان فرانسه است. متوسط قد بازیکنان فرانسوی یک‌متر‌و85سانتی‌متر است. اما متوسط قد بازیکنان آرژانتین به یک‌متر‌و79‌سانتی‌متر می‌رسد. آرژانتینی‌ها در وزن تقریبا 6کیلوگرم و در قد 6سانتی‌متر کمتر از فرانسوی‌ها هستند.

تیم‌ملی فرانسه 14ماه از آرژانتین جوان‌تر است. متوسط سن بازیکنان فرانسه 27.2سال است و این عدد برای آرژانتین 28.4سال اعلام شده است. آلبی‌سلسته اگر در قطر به قهرمانی برسد، بعد از 16سال مسن‌ترین قهرمان جام‌جهانی خواهد بود. ایتالیایی‌ها سال 2006در حالی قهرمان جام‌جهانی شدند که میانگین سن‌شان 28.5سال بود.

هر دو تیم برای ستاره سوم می‌جنگند. فقط آلمان با 8و برزیل با 7فینال رکورد بهتری نسبت به آرژانتین دارند. ایتالیا هم 6فیناله است. 2فینال از 6فینال آرژانتین با مارادونا و 2فینال با مسی به‌دست آمده. 2فینال از فینال‌های فرانسه با زیدان بوده و 2فینال با امباپه و تقریبا بیشتر اعضای تیم فعلی. مسی و امباپه می‌خواهند جا پای مارادونا و زیدان بگذارند.

در 12رویارویی بین 2تیم، آرژانتینی‌ها دوبرابر نسبت به حریف بیشتر برنده بوده‌اند؛ 3تساوی، 3برد برای فرانسه و 6پیروزی برای آرژانتین که یک‌چهارم این دیدارها در جام‌جهانی بوده. این چهارمین دیدار 2تیم در جام‌جهانی است. بازی آخر در مرحله یک‌چهارم دوره قبلی بود که فرانسه برد اما 2دیدار اول به سود آرژانتین تمام‌ شده بود.

با صعود به فینال، آرژانتین حالا 5بازی از 7بازی‌اش را در ورزشگاه لوسیل انجام داده؛ بازی با عربستان، مکزیک، هلند، کرواسی و فینال. آخرین‌بار در جام‌جهانی 1990، تیم ملی آلمان 5بازی را در یک ورزشگاه (سن‌سیرو) انجام داد و ایتالیا 5بار در ورزشگاه المپیکوی رم به میدان رفت. آلمان آن سال قهرمان و ایتالیا سوم شد.

اگر فرانسه برنده بازی امشب باشد، هوگو لوریس می‌تواند نخستین بازیکنی باشد که با عنوان کاپیتان همراه یک تیم در فینال‌های متوالی به پیروزی می‌رسد. دیدیه دشان هم می‌تواند نخستین مربی پس از ویتوریو پوتزو (ایتالیای 1934و 1938) باشد که 2بار پیاپی قهرمان جهان می‌شود.

آرژانتین در بازی امشب میزبان است. ۵۰هزار هوادار آرژانتینی و 6هزار هوادار فرانسوی برای بازی امشب بلیت گرفته‌اند و بلیت‌های خاکستری هم به سود آرژانتین است، چون بومی‌ها و مهمان‌ها هم از این تیم طرفداری می‌کنند. ورزشگاه لوسیل 88هزار‌و 966تماشاگر گنجایش

اگر امشب آرژانتین ببازد با رکورد 4شکست در فینال‌های آلمان مساوی می‌کند که بدترین رکورد است. آرژانتین سال‌های 1930، 1990و 2014در فینال شکست خورده و سال‌های 1978و 1986برنده شده. تنها باخت فرانسه در فینال به سال 2006برمی‌گردد که اخراج زیدان ورق را به سود ایتالیا برگرداند.

بدون احتساب بازی دیشب مراکش- کرواسی، تعداد گل‌های رد و بدل شده در این دوره نسبت به ادوار قبل کمتر بوده است. بیشترین گل زده در یک دوره جام‌جهانی؛ ۱۹۹۸فرانسه: ۱۷۱گل، ۲۰۱۴برزیل: ۱۷۱گل، ۲۰۱۸روسیه: ۱۶۹گل، ۲۰۲۲قطر: ۱۶۳گل (بدون احتساب ۲ بازی رده‌بندی و فینال).

اسکالونی می‌تواند به دومین سرمربی جوان تاریخ تبدیل شود که قهرمان جهان می‌شود. فقط سزار لوییس منوتی کمی جوان‌تر از او بود که در همین سن 44سالگی، سال1978قهرمان جام‌جهانی شد.

خروس‌ها به‌دنبال تبدیل شدن به سومین تیم (پس از برزیل در 1962و ایتالیا در 1938) هستند که با موفقیت از عنوان خود دفاع می‌کنند و 2بار پیاپی به قهرمانی می‌رسند.

Les Bleus (آبی‌ها) 7بازی حذفی جام‌جهانی را پشت سر هم برده‌اند؛ 2بازی کمتر از رکورد برزیل.

فرانسه احتمالا بهترین تیم‌ملی در قرن 21است. از 7دوره اخیر جام‌جهانی، فرانسوی‌ها در 4فینال از 7فینال حاضر بوده‌اند. سال‌های 1998و 2008قهرمان شدند، سال 2006نایب‌قهرمان و امسال هم در فینال حاضرند.

تیم‌هایی که حداقل 2فینال متوالی در جام‌جهانی را تجربه کرده‌اند؛ ایتالیا (۱۹۳۴و ۱۹۳۸)، برزیل (۱۹۵۸و ۱۹۶۲)، هلند (۱۹۷۴و ۱۹۷۸)، آلمان‌غربی (۱۹۸۲، ۱۹۸۶و ۱۹۹۰)، آرژانتین (۱۹۸۶و ۱۹۹۰)، برزیل (۱۹۹۴، ۱۹۹۸و ۲۰۰۲) و فرانسه (۲۰۱۸و  ۲۰۲۲).



همه برای یک نفر، یک نفر برای همه
همه می‌خواهند مسی جام را ببرد البته اگر امباپه بگذارد

باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و امیر قطر خوشحال‌ترین آدم روی کره زمین در بازی امشب هستند؛ چه فرانسه قهرمان شود، چه آرژانتین. ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه فرانسوی پیش از بازی دیشب گفت: «بازیکنان ما در مجموع 13گل در جام‌جهانی زدند، ما بهترین بازیکنان جام‌جهانی را داریم.» 2ستاره گران‌قیمت آنها؛ امباپه و مسی امشب یا قهرمان می‌شوند یا آقای گل یا برنده توپ طلای جام یا هر 3.نکته اینجاست که امباپه تاکنون جلوی مسی بازنده نبوده؛ یک برد 4بر یک و تساوی یک - یک با بارسلونا و یک پیروزی 4بر 3بر آرژانتین.
پنجشنبه هواداران آرژانتین و مسی‌فن‌ها نگران بودند، چون کاپیتان آرژانتین در تمرین این تیم حضور نداشت. او در بازی با کرواسی هم درد همسترینگ داشت اما گویا به خیر گذشته و او بدون مشکل در تمرینات بعدی حاضر شده. در تمرین پس از غیبت او، نزدیک به 400خبرنگار حاضر بودند و لحظه به لحظه حرکت‌های مسی را زیرنظر داشتند.
همه دوست دارند مسی قهرمان شود. او سال 2021در کوپا آمریکا، پس از 3تلاش ناموفق در فینال دوره‌های 2007، 2015و 2016سرانجام به لطف درخشش امیلیانو مارتینس در 2مرحله حذفی و ضربات پنالتی و گل دی‌ماریا در فینال نخستین جام ملی‌اش را کسب کرد. او به‌عنوان بهترین گلزن مشترک و برنده جایزه بهترین بازیکن تورنمنت هم شد. شاید همین سناریو برایش در جام‌جهانی هم رقم بخورد.

36سال پیش، نمایش استثنایی مارادونا تقریباً به تنهایی آرژانتین را به آخرین افتخار خود در جام‌جهانی رساند. تاریخ از طریق مسی در حال تکرار است. در آن زمان، مارادونا در 56.4درصد ضربات آرژانتین شرکت داشت که یک رکورد برای تیمی که حداقل به یک‌چهارم نهایی یک تورنمنت از سال 1966صعود کرده است، محسوب می‌شود. مسی می‌تواند در این تورنمنت، از این نسبت پیشی بگیرد؛ نرخ 56.3 درصد و فقط 0.1درصد کمتر از مارادونا.

لیونل مسی در بازی امشب به رکورد بیشترین بازی در تاریخ جام‌جهانی می‌رسد. او که در بازی قبلی با رکورد لوتار‌ماتئوس با 25بازی مساوی کرده بود، امشب بازی 26 را انجام می‌دهد.

مسی به 5گل نیاز دارد تا با تعداد 16گل میروسلاو کلوزه در صدر جدول بهترین گلزن ادوار جام‌جهانی برابر شود. او با یک گل در فینال به رکورد 12گل پله در جام‌جهانی می‌رسد.

مسی با ورود به قطر 2022، با وجود انجام 756دقیقه بازی در مراحل حذفی و زدن 23شوت، هرگز در تاریخ جا‌م‌جهانی گلی در این مراحل به ثمر نرسانده بود ولی حالا در مراحل حذفی 3گله است.

در 2دوره اخیر برتری آماری از آن امباپه بوده. او 1011دقیقه و مسی 930دقیقه بازی کرده‌اند. امباپه 9گل و 2پاس‌گل داشته و مسی 6گل و 5پاس‌گل، هر دو در مجموع روی 11گل تیم‌شان تأثیر مستقیم داشته‌اند.

هر 2 گل فرانسه به مراکش از روی ریباند ضربه‌های امباپه به ثمر رسید اما هیچ‌یک پاس‌گل نشد. گل دوم می‌توانست به‌عنوان پاس‌گل درنظر گرفته شود. چیزی که روشن است این است که اگر خولیان آلوارس و ژیروی 4گله در بازی امشب نتوانند گلی بزنند و مسی و امباپه هم همینطور، جایزه کفش طلا به مسی می‌رسد چون 5گل و 3پاس‌گل دارد. هر چند 3گل مسی از روی ضربه پنالتی بوده اما از لحاظ تأثیرگذاری روی گل‌ها نسبت به امباپه با 5گل و 2پاس‌گل، نقش مهم‌تری روی جایزه آقای گلی مسابقات خواهد داشت. اگر این اتفاق بیفتد نخستین بار خواهد بود که یک بازیکن با 5گل آقای گل مسابقات می‌شود.

مسی در 2دوره اخیر از لحاظ خلق موقعیت نسبت به رقیب و هم‌تیمی باشگاهی‌اش عملکرد بهتری داشته؛ 28موقعیت در برابر 20موقعیتی که ستاره جوان فرانسه خلق کرده اما از نظر دریبل موفق، امباپه خیلی جلوتر از مسی تکنیکی است؛ 53دریبل در مقابل 38دریبل مسی.

از لحاظ خلق موقعیت در این دوره، هر دو ستاره پشت سر آنتوان گریزمان ایستاده‌اند. بازیکن فرانسوی اتلتیکو مادرید که جام‌جهانی درخشانی را سپری کرده، توانسته 21موقعیت مسلم گلزنی برای هم‌تیمی‌هایش فراهم کند. این آمار برای مسی 18بار و برای امباپه، تئو ارناندس و دمبله 11موقعیت است.

امباپه در این دوره 477دقیقه و مسی 570دقیقه بازی کرده‌اند. امباپه تقریبا یک مسابقه 90دقیقه‌ای کامل (93) کمتر از لئو بازی کرده. او 27شوت داشته و مسی 25شوت. امباپه در محوطه جریمه حریفان 58بار لمس توپ داشته و مسی 37بار.

این هجدهمین سال حضور مسی در تیم ملی آرژانتین است. آمار لیونل مسی در تیم ملی آرژانتین در سال ۲۰۲۲؛ ۱۳بازی، ۱۶گل، ۶پاس گل، ۲۲گل و پاس گل، هر ۵۲دقیقه یک گل یا پاس گل.

گریزمان یا امباپه این فرصت را دارند که به پنجمین بازیکنی تبدیل شوند که در 2فینال موفق به گلزنی می‌شوند و دومین بازیکن (پس از واوا برزیلی در سال‌های 1958و 1962) که در 2فینال پیاپی گل می‌زنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید