• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 26 آذر 1401
کد مطلب : 180276
+
-

با مردم/جایگاه بنزین و مدارس از داخل خیابان سراج به زمین‌های خالی منتقل شوند

من یکی از ساکنان کوچه ممنون در خیابان سراج واقع در منطقه4 تهران هستم. مشکلات کوچه ممنون در خیابان سراج عدیده و نگران‌کننده است و توقع داریم نسبت به رفع و اصلاح آنها اقدام شود. یک جایگاه پمپ بنزین چندساله دراین محدوده وجود دارد که نزدیک ایستگاه اتوبوس قرار گرفته است. از طرفی 4مدرسه دخترانه و پسرانه هم در این محدوده هستند، تردد خودروها برای بنزین‌گیری و همچنین والدین و سرویس‌های مدارس جهت رساندن و برداشتن دانش‌آموزان هم به این همه بیفزایید و ببینید چه ترافیک سنگینی در این منطقه ایجاد می‌شود. پارک موقت خودروها درایستگاه اتوبوس هم مشکل دیگری است که اغلب موجب درگیری بین رانندگان می‌شود، این در حالی است که زمین‌های خالی فراوانی در این محدوده وجود دارد که می‌توان جایگاه بنزین و یا ساختمان مدارس را به آن جا منتقل کرد. بارها این پیشنهاد را مطرح کرده‌ایم اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است. متأسفانه همین چند روز پیش به‌علت ازدحام خودروها و عدم‌دید کافی رانندگان، چند دانش‌آموز دچار سانحه و مصدومیت شدند. از مسئولان خواهشمندیم برای جلوگیری از تکرار این مسائل به این وضعیت سروسامانی بدهند.
محمدی از تهران

تاریخ تولید و انقضای کالاها واضح چاپ شود
باوجود تذکرات متعدد در طول سال‌ها در مورد لزوم چاپ واضح و بادوام مشخصات تاریخ تولید و انقضا و قیمت انواع کالاها همچنان این مشخصات در محل‌های غیررنگی و بعضا بسیار نامناسب که زمان باز کردن بسته پاره می‌شود به چاپ می‌رسد. این نکات حتی از سوی بعضی کارخانجات معروف تولیدی محصولات غذائی و لبنی پرمصرف هم رعایت نمی‌شود و جا دارد با شناسایی متخلفان راهکاری برای اصلاح این روند غلط و غیرقانونی بیابند.
محمود بلیغیان از اصفهان

پیامک
وضعیت نابسامان بورس هیچ تغییری نکرده است

درحالی‌که دلار بسیار گران شده و طلا حتی با دو روز قبل خود قابل قیاس نیست سؤال این است که چرا بورس جای یک‌سال قبل است نه‌تنها پیشرفت قیمتی صورت نگرفته که پسرفت هم کرده است. به‌عنوان سرمایه‌گذار خرد سرمایه 90میلیونی‌ام تنها در 9ماه گذشته به 58میلیون رسیده است. چه زمانی قرار است به داد بورس برسند.
راستکار از تهران

دولت مستأجرها را فراموش کرده است
در ازدحام مشکلات مختلف دولت مستأجرها را از یاد برده است و به‌زودی با فرا رسیدن بهار و فصل جابه‌جایی این مشکلات دوباره به اوج می‌رسند درحالی‌که از قبل تدبیری برای آن نشده است. با شرایط اقتصادی سختی که مردم دارند، آینده خوبی پیش روی مستأجران ظرف چندماه آینده نیست. فقط اجاره خانه در این یک سال دو یا چند برابر شده و مسئولان بی‌خیال مستأجرها شده‌اند.
سرهنگ از تهران

حقابه تالاب شادگان نباید مقدم بر هیچ حقابه‌ای باشد
مهم‌ترین مخاطره برای تالاب شادگان این است که اولویت قانونی حقابه زیستی این تالاب که مقدم بر صنعت و کشاورزی است، رعایت نمی‌شود. شهرهای شادگان و بهبهان اراضی کشاورزی دارند و اراضی منطقه دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد هم در حال افزایش است، درحالی‌که همه آب‌های پیش‌بینی شده برای استفاده در این کشاورزی‌ها، حقابه تالاب محسوب می‌شود و همین عامل خشکی تالاب است و اگر ادامه یابد عامل نابودی آن می‌شود.
لیوارجانی از شادگان

پیام
کوچه نوش‌آبادی درقرق ضایعات ساختمانی

مدت‌هاست ضایعات ساختمانی در کوچه نوش‌آبادی نبش کوچه فرحی پور واقع در ناحیه3 منطقه11 شهرداری دپو شده و هیچ اقدامی برای انتقال آن صورت نمی‌گیرد. تقاضا می‌شود نسبت به جمع‌آوری این ضایعات ساختمانی هرچه سریع‌تر اقدام شود که علاوه بر چهره زشت، باعث سلب آسایش شهروندان هم شده است.
اکبرپور از تهران

جلوی اتلاف انرژی فسیلی در ایران را بگیرند
به‌گفته کارشناسان، سالانه در ایران بیش از 80میلیارد دلار انرژی فسیلی به دلیل نرخ ارزان آن تلف می‌شود و این در حالی است که اقتصاددان‌های وطنی فکری برای این موضوع ندارند و دائم درخصوص تخلفاتی سخن می‌رانند که چه بسا دغدغه اصلی و عمقی نباشند. جا دارد فکری برای این ارقام وحشتناک بکنند.
مجتبی رحیمی از تهران

سازمان‌ها از نبود قبض کاغذی سوءاستفاده می‌کنند
با جا افتادن عدم‌توزیع قبوض کاغذی برق و گاز و تلفن و... برخی سازمان‌ها مبالغی را به قبوض می‌افزایند یا بعضی قبض‌های اینترنتی را دوبار صادر می‌کنند که چه بسا مصرف‌کننده به‌دلیل ناآشنایی، ‌کمبود سرعت اینترنت، نداشتن ابزار و... از آنها اطلاع نیابد و فقط مبادرت به پرداخت قبض نماید. متأسفانه در ایران همه کارها فقط اینترنتی شد بدون اینکه زیرساخت کافی یا آمادگی آحاد ملت وجود داشته باشد این در حالی است که در کشورهای پیشرفته هنوز گزینه کاغذی وجود دارد. و اگر کسی بخواهد می‌تواند آن‌را حذف کند.
خانقاهی از رشت






 

این خبر را به اشتراک بگذارید