• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 23 آذر 1401
کد مطلب : 180013
+
-

مدافعان رؤیا

دفاع از عنوان قهرمانی و تبدیل شدن به اولین فینالیست و قهرمان آفریقایی جام جهانی،اهداف تیم‌های حاضر در بازی امشب نیمه‌نهایی است

تیتر یک
مدافعان رؤیا


اینکه کدام تیم امشب به فینال جام‌جهانی صعود کند، هیچ تأثیری در میزان جذابیت بازی فینال نخواهد داشت. به دلایل متفاوت، حضور هر دو تیم در دیدار نهایی تماشایی از آب درخواهد آمد. دلایل زیادی وجود دارد که مراکش و فرانسه را به فینالیست‌هایی جذاب تبدیل می‌کند. این دو تیم تا همین جا نیز بخشی از جذابیت‌های این دوره جام بوده‌اند و حالا می‌خواهند از آخرین مسابقه تورنمنت سهم داشته باشند. شاگردان رکراکی و پسران دشان برای حضور در فینال، باید زمین مسابقه امشب را با دست پر ترک کنند.

   فرانسه، طلسم‌شکن‌ها
فرانسه یکی از جذاب‌ترین تیم‌های جام‌جهانی است. در مقایسه با مراکش، آنها ستاره‌های بیشتری دارند و همین موضوع حضورشان را در فینال جذاب می‌کند. خیلی از هواداران بی‌‎طرف فوتبال هم دوست دارند ستاره‌ای مثل کیلیان امباپه را در فینال جام‌جهانی ببینند؛ بازیکنی که بهترین ستاره این روزهای دنیای فوتبال به شمار می‌رود و در نسل خودش هم هیچ رقیبی ندارد. به جز امباپه، فرانسه ستاره‌های مهم دیگری هم دارد. چهره‌ پرتجربه‌ای مثل هوگو لوریس روی خط دروازه این تیم به‌تازگی رکورد بازی برای فرانسه را شکسته، گریزمان بهترین پاسور تاریخ این تیم شده و ژیرو نیز به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ فرانسه شناخته می‌شود. باید پذیرفت که حضور این مجموعه در دیدار فینال در هر شرایطی جذاب خواهد بود. جذابیت دوم فرانسه به طلسم‌شکنی این تیم مربوط می‌شود. آنها بعد از چندین دوره، نخستین مدافع عنوان قهرمانی هستند که راهش را به طرف نیمه‌نهایی هموار می‌کند. بعد از برزیل افسانه‌ای که یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال بود، حالا فرانسه می‌خواهد که از قهرمانی‌اش در جهان دفاع کند. مورد مهم بعدی به دیدیه دشان برمی‌گردد. او می‌خواهد به دومین مربی تاریخ فوتبال تبدیل شود که 2بار برنده جام‌جهانی شده است. در نتیجه این رکورد نیز در نوع خودش بسیار جذاب خواهد بود. فرانسوی‌ها یکی از تیم‌های قدرتمند جام‌جهانی هستند و حضورشان در فینال این تورنمنت نیز هیجان زیادی خواهد داشت. فرانسوی‌ها امشب با همه وجود برای رسیدن به فینال تلاش می‌کنند. آنها آماده‌اند تا برای دومین دوره متوالی، در آخرین مسابقه جام‌جهانی به میدان بروند.
 
   مراکش، در جست‌وجوی بزرگ‌ترین شگفتی تاریخ
 چرا حضور مراکش در فینال جام‌جهانی جذاب است؟ اگر این اتفاق بیفتد، آنها عملا بزرگ‌ترین شگفتی تاریخ جام‌جهانی را رقم زده‌اند. این لحظه‌ای برای تاریخ‌سازی فوتبال مراکش است و برای آنها بسیار مهم به‌نظر می‌رسد. همه آنهایی که خواهان ثبت یک شگفتی تاریخی هستند، می‌خواهند مراکش امشب به فینال صعود کند. جذابیت دیگر مراکش به هواداران مراکش برمی‌گردد. آنها بدون هیچ شک و تردیدی، جذاب‌ترین هواداران تورنمنت تا اینجا بوده‌اند؛ هوادارانی که سروصدای زیادی در استادیوم‌ها به راه انداخته‌اند و با شور و حالی عجیب مشغول تشویق تیم مورد علاقه‌شان هستند. مراکشی‌ها تا اینجا چه درون زمین و چه روی سکوها یکی از غافلگیری‌های بزرگ این تورنمنت بوده‌اند و جذاب خواهد بود که همچنان در جام بمانند و به دیدار فینال نیز راه پیدا کنند. ولید رکراکی نیز در بین مربیان تورنمنت چهره بسیار جذابی به‌حساب می‌آید و در پایان هر بازی نیز شادی‌های جالبی را به نمایش می‌گذارد. به جز این، چهره‌هایی مثل زیاش و حکیمی نیز بخشی از جذابیت‌های این تورنمنت بوده‌اند. مراکش به لحاظ فنی فوتبال بسیار خوبی بازی می‌کند و نوع متفاوت و جذابی از دفاع را به نمایش می‌گذارد. نتیجه‌گرفتن فوتبالی که در عین تدافعی‌بودن، همچنان بسیار جذاب و حتی پرموقعیت است، می‌تواند در نوع خودش جالب باشد. بازیکنان مراکش بعد از هر بازی در این جام به سراغ مادران‌شان می‌روند و در نماهایی بسیار زیبا برد را با آنها جشن می‌گیرند. دیدن این مادرها روی سکوی قهرمانی نیز منظره بسیار دلچسبی خواهد بود و برای همیشه در حافظه جام‌جهانی ثبت خواهد شد. مراکش امشب یک بازی بسیار بزرگ دارد. این سخت‌ترین بازی آنها از شروع جام‌جهانی قطر و مهم‌ترین بازی تاریخ‌شان است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید