• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 آذر 1401
کد مطلب : 179963
+
-

چطور از شر گرگ خلاص شویم؟

کتاب
چطور از شر گرگ خلاص شویم؟

داستان «چطور از شر گرگ خلاص شویم»، سرشار از اســـتدلال و حل مسئله است. روزی، روزگـاری، گوسفندانی بودند که همواره با ترس و وحشت زندگی می‌کردند. وحشت آنها از گرگ بدجنسی بود که هر بار یکی از گوسفندان را می‌درید.
روزی، گوسفندان محزون و مضطرب، گرد هم می‌آیند تا راه‌حلی برای رهایی از دست گرگ بیابند. شعار اصلی آنها اتحاد و اقتدار است. هر یک از گوسفندان گله، ایده‌ای دارد، گاه ساده و گاه پیچیده. هر ایده‌ای نیاز به تلاش و پشتکاری جدی دارد و البته که مشقت و دشواری‌هایی به همراه دارد. راحت‌طلبی، تن‌پروری و بهانه‌تراشی‌های گله سبب می‌شود هیچ ایده‌ای اجرا نشود و داستان گرگ و دریدن گله همچنان ادامه خواهد داشت.
این کتاب علاوه بر پرورش تفکر حل مسئله، بر اهمیت وحدت هم تأکید می‌کند و نشان می‌دهد چگونه گوسفندان که هر کدام نظرات متفاوت و جالبی برای غلبه بر گرگ داشتند، بدون داشتن اتحاد، شکست می‌خورند و باز هم طعمه گرگ می‌شوند.
«چطور از شر گرگ خلاص شویم»، را کلمنت چاپرت نوشته، سپهر رجایی آن را به زبان فارسی برگردانده و انتشارات شهرتاش منتشر کرده است. این کتاب مناسب کودکان بالاتر از 5سال است.
پیشنهاد می‌کنیم بعد از خواندن این قصه از بچه‌ها بخواهیم خودشان را در موقعیت داستان قرار بدهند و مهم‌ترین مشکل خانه، مدرسه، محله یا مسئله‌ای که از آن می‌ترسند را بگویند و برایش راه‌حل پیدا کنند. می‌توانید درباره نقش وحدت و انسجام در حل این مسائل هم با کودکان‌تان گفت‌وگو کنید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید