• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 22 آذر 1401
کد مطلب : 179934
+
-

دختر جوان کلاه 1200نفر را برداشت

کوتاه از حادثه
دختر جوان کلاه 1200نفر را برداشت

دختر جوانی که با راه‌اندازی صندوق خانوادگی و دادن وعده وام از 1200نفر کلاهبرداری کرده بود به‌همراه همدستانش دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، تحقیقات در این پرونده با شکایت تعدادی از مالباختگان آغاز شد. آنها افرادی بودند که به تصور دریافت وام، عضو یک صندوق خانگی شده و در آنجا سرمایه‌گذاری کرده بودند اما با گذشت زمان نه‌تنها وامی به آنها تعلق نگرفته بود، بلکه پولشان را هم از دست داده بودند. با شکایت این افراد که همگی اهل شهرستان کوه‌چنار در استان فارس بودند، تیمی از مأموران برای بررسی این پرونده وارد عمل شدند. آنها در جریان تحقیقات اولیه متوجه شدند فردی که صندوق خانگی را راه‌اندازی کرده، دختری جوان است که در مدت چند ماه توانسته 1200نفر را عضو این صندوق کند. او مدعی بود به افرادی که در صندوق او سرمایه‌گذاری می‌کنند، وام یا سود می‌دهد. سودی که وی به سرمایه‌گذاران قول داده بود، چند برابر سود بانکی بود و همین باعث شده بود که عده زیادی وسوسه شده و پول‌هایشان را در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند. دختر جوان که طبق اطلاعات پلیس 7همدست داشت، با تبلیغات گسترده و دادن وعده‌های وسوسه‌کننده توانسته بود در مدت 8ماه، اعضای صندوق خانگی خود را به 1200نفر برساند؛ او حتی برای جلب اعتماد اعضای جدید، اقدام به پرداخت سود یا وام به اعضای قبلی صندوق کرد و به این ترتیب اعضای صندوق بیشتر و بیشتر شدند تا اینکه با گذشت زمان، نه از سود خبری شد و نه وام.
شاکیان که پی به ماجرا برده بودند، هر بار که راهی محل صندوق می‌شدند، به آنها وعده داده می‌شد که به‌زودی وام یا سودشان پرداخت می‌شود تا اینکه از مدتی قبل، دختر جوان و همدستانش ناپدید شدند و دیگر به تماس هیچ‌یک از سرمایه‌گذاران پاسخ ندادند. همین باعث شد که آنها یکی پس از دیگری راهی اداره پلیس شده و از گردانندگان صندوق خانگی شکایت کنند.
با این اطلاعات، دستور بازداشت اعضای این باند صادر و تحقیقات برای دستگیری تمامی آنها آغاز شد. فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار گفت: مأموران پس از انجام اقدامات تخصصی موفق به شناسایی مخفیگاه دختر جوان شدند و با هماهنگی قضایی، او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. سرهنگ لطف‌الله محمدی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته هویت 7همدست وی شناسایی و آنها نیز در عملیات جداگانه دستگیر شدند. این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد متهم و همدستانش در 8ماه گذشته با ایجاد صندوق خانگی مبلغی بالغ بر 140میلیارد ریال از اعضاء جمع‌آوری کرده که تنها 7میلیارد ریال را به‌عنوان وام واگذار و مابقی سرمایه جذب شده را کلاهبرداری کرده‌اند. با اعتراف متهمان به جرایم ارتکابی‌شان، برای همه آنها قرار قانونی صادر شده و پرونده اعضای این باند در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید