• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 7 خرداد 1397
کد مطلب : 17986
+
-

با مردم

با مردم

  راهکار پیشگیری از کاهش آب

سال‌هاست مصرف بی‌رویه آب شرب در ساختمان‌ها و حین ساخت‌وسازها در شهر تهران منجر به هدررفت شدید آب توسط مجریان و مالکان شده است. به‌نظر می‌رسد یکی از راهکارهای پیشگیری از کاهش آب در پایتخت جلوگیری از مصرف آب شرب در ساخت‌وسازهای شخصی‌ساز و دولتی است. امیدواریم سازمان آب و فاضلاب و سایر مسئولان ذی‌ربط روی موضوع عدم‌استفاده از آب شرب بر ساخت‌وسازها نظارت دقیقی بکنند.
پورقربان از تهران

@  مالکان کمی انصاف داشته باشند

سلام. بسیار ممنونم که نظرات مردم را در این ستون منتشر می‌کنید.خواستم به مالکانی که به‌صورت نامتعارف و غیرمنطقی، کرایه‌ها و اجاره‌بها را افزایش می‌دهند، بگویم، بنده به‌عنوان یک مالک دارای مستأجرم، ولی خودم در جای دیگر مستأجر هستم. بیش از 3سال از سکونت مستأجرم می‌گذرد ولی خداگواه است ریالی به اجاره و کرایه در طول این مدت اضافه نکرده‌ام. درصورتی‌که هرسال مالک خودم به اجاره‌بها افزوده است. خودم در شغل آزاد به رکود و شرایط سخت اقتصادی واقفم و مشکل مردم را درک می‌کنم. فقط خواستم به مالکان توصیه کنم داشتن انصاف و وجدان، هیچ هزینه‌ای را تحمیل نمی‌کند. لطفا چاپ کنید تا بلکه برخی از مالکان کمی به خود بیایند.
عباسی از تهران

  کسر 6برابری بیمه درمانی

با سلام. پس از ماه‌ها انتظار بالاخره 10درصد به حقوق بازنشستگان اضافه کرده‌اند. اما در کنار آن کسورات بیمه خدمات درمانی بازنشستگان را در اردیبهشت‌ماه نسبت به فروردین ٦برابر افزایش داده‌اند. این درحالی است که مسئولان ذی‌ربط هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در این خصوص که چرا کسورات بیمه ٦برابر افزایش داشته است نکرده‌اند!  لطفا منعکس کنید.
1393...0912

@  فروش سیگار در دکه‌ها ممنوع است!

با سلام. در خبرها خواندم که معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران گفته: نمی‌توانیم جلوی عرضه سیگار در دکه‌های روزنامه‌فروشی را بگیریم، چون مافیای بسیار قدرتمندی پشت موضوع دکه‌های روزنامه‌فروشی وجود دارد! البته ایشان این را هم گفته که «یا باید دکه گلفروشی یا روزنامه‌فروشی داشته باشیم و دکه‌ای که محصولات غذایی یا سیگار بفروشد، نداریم.» اگر هدف از دادن مجوز به کیوسک‌داران ارتقای فرهنگی شهروندان است، پس فروش سیگار امری کاملا ضد‌فرهنگی است. اگر طبق قانون، فروش سیگار در دکه‌های روزنامه‌فروشی ممنوع است، باید شهرداری تهران با همکاری وزارت بهداشت، پس از تذکر کتبی به دکه‌داران با حمایت قوه قضاییه، نسبت به پلمب دکه متخلفان اقدام کند. از روزنامه همشهری درخواست می‌کنیم در این‌باره گزارشی منتشر کند.
2132...0912

  شست‌وشوی خودروها با آب شرب

باسلام. مدت‌هاست در خیابان شهید جهان‌آرا پارکینگی که متعلق به معاونت ترافیک شهرداری تهران است، محل مناسبی برای شست‌وشوی خودروها با استفاده از آب شرب شده است. در واقع شست‌وشوی خودروهای شخصی و حتی مینی‌بوس، اتوبوس به موضوعی عادی در این پارکینگ تبدیل شده. وقتی هم موضوع را به کارکنان تذکر می‌دهیم نه‌تنها ترتیب اثر نمی‌دهند بلکه رفتار و برخورد مناسبی هم ندارند. لطفا بنویسید تا بلکه مسئولان ذی‌ربط بر اینگونه موارد نظارتی بکنند.
گلایه ساکنان محل

  رسیدگی به نیازمندان در ایام خاص

باعرض سلام و درود بی‌پایان. اهتمام به فقرا و نیازمندان کشور یکی از رسوم بی‌نهایت ارزشمند و پرخیر و ثواب مردم درماه مبارک رمضان است. اما بدیهی است این توجهات و رسیدگی‌ها در غیرماه مبارک هم نیازمند به تداوم و استمرار دارد. لذا این برداشت غلط و منفی که فقط ‌ماه مبارک رمضان و برخی ماه‌ها و ایام خاص زمان رسیدگی به فقراست باید از اذهان پاک شود.
6263...0938

  افزایش‌ها منصفانه باشد

سلام. از شما تشکر می‌کنم که پیام‌های مستأجران را منتشر می‌کنید. امیدواریم برای صاحبخانه‌ها این دغدغه‌های مستأجران تلنگری باشد. باور کنید ما مستأجرها با هزار بدبختی کرایه خانه را پرداخت می‌کنیم. فقط اگر افزایش‌ها منصفانه باشد قابل تحمل است وگرنه ما بی‌خانه‌ها باید شرمنده خانواده‌هایمان باشیم.
5828...0935

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید