• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 22 آذر 1401
کد مطلب : 179840
+
-

جاودانگی

مسی و مودریچ پس از کسب تمامی افتخارات در رده باشگاهی، حالا فقط قهرمانی جهان را می‌خواهند

تیتر یک
جاودانگی


به سال 2006برگردیم. زمستان سرد کرواسی. زلاتکو کرانچار روی نیمکت کرواسی و خوزه پکرمن روی نیمکت آرژانتین. آن مسابقه، نخستین برخورد 2فوتبالیست جوان بود؛ لئو در اوج جوانی مقابل لوکا مودریچ کم سن و سال. 2بازیکنی که در یک نبرد دوستانه برای نخستین بار در یک قاب مشترک قرار گرفتند. آن روز لئو به لحاظ فنی، شاهکار کرد و در همان 10دقیقه اول مسابقه، یک گل و یک پاس گل را برای خودش رقم زد. با این حال این کروات‌ها بودند که در نهایت برنده آن نبرد دوستانه شدند. 16سال از آن مسابقه می‌گذرد و حالا مسی و مودریچ با اختلاف فاحش بهترین بازیکن‌های کشورشان هستند؛ 2رهبر واقعی، 2 ستاره بزرگ. آنها شباهت‌های زیادی به هم دارند. هر دو به فینال جام‌جهانی رفته‌اند، هر دو در این فینال شکست خورده‌اند و هر دو سابقه بردن توپ طلا را دارند. شباهت مهم دیگر آنها به هم، این است که هر دو می‌خواهند به هر قیمتی برنده این بازی باشند. این یک لحظه تاریخی برای لوکا و لئو به شمار می‌رود.
مسی و مودریچ، با بازی روبه‌روی هم غریبه نیستند. آنها برای سال‌ها زمین ال‌کلاسیکو را با هم تقسیم کرده‌اند. در آن سال‌ها اما معمولا همیشه این بازی به‌عنوان نبردی میان مسی و رونالدو توصیف می‌شد. حالا اما در آستانه بازی بزرگ امشب، همه از این 2نفر حرف می‌زنند؛ از این 2 چهره تأثیرگذار، از این 2 کاپیتان درخشان و درجه یک که حتی در سن و سال بالا نیز هنوز بهترین‌های تیم‌شان هستند. مسی و مودریچ زجر کشیدند تا به این مرحله برسند. آنها برای اینجا بودن، از چیزهای زیادی گذشته‌اند و حالا از این موقعیت لذت می‌برند.
 در مقایسه بین این 2 نفر، بدون شک مسی بازیکنی بزرگ‌تر با دستاوردهای بیشتر است. کسی که بیشتر از هر کسی در تاریخ فوتبال، توپ طلا برده و در رده باشگاهی به همه‌‌چیز رسیده است. مودریچ هم اما به‌عنوان یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ به یاد آورده می‌شود؛ بازیکنی که در 5قهرمانی لیگ قهرمانان، یکی از کلیدی‌ترین نفرات باشگاه رئال مادرید بوده است؛ بازیکنی که کرواسی را به فینال جام‌جهانی رسانده و به سلطه همیشگی مسی و رونالدو به توپ طلا پایان داده است.
مسی و مودریچ بازیکنانی هستند که هرگز فراموش نخواهند شد و این بازی، برایشان فوق‌العاده مهم به‌نظر می‌رسد. آنها بازیکنانی هستند که برای بردن جدال امشب، همه راه‌های ممکن را امتحان خواهند کرد. مسی به خوبی می‌داند که کارنامه درخشانش به‌عنوان یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال، فقط یک جام‌جهانی کم دارد. او همه‌‌چیز را برده و اگر بعد از بردن کوپا، جام‌جهانی را نیز به گنجینه‌اش اضافه کند، از هر مقایسه‌ای رها خواهد شد. بردن این جام شاید همه مرزها را بین او و مارادونا از بین ببرد. لوکا مودریچ نیز درصورت رساندن کرواسی به 2فینال متوالی جام‌جهانی و شاید حتی قهرمانی در این جام، بالاترین سطح از جاودانگی را تجربه خواهد کرد. این پایان دلخواه این دو بازیکن خواهد بود. 2ستاره که نمی‌خواهند هیچ‌چیز سد راه موفقیت‌شان شود. 2ستاره که امشب در قطر، به آب و آتش می‌زنند تا بخشی از فینال رقابت‌های جام‌جهانی 2022باشند. 2ستاره که جام را بسیار معمولی شروع کردند اما به مرور زمان اوج گرفتند و خودشان را در قامت 2کاپیتان بزرگ در این جام به دنیا نشان دادند.
 لئو مسی قبل از این، در مرحله حذفی جام‌جهانی هیچ گلی نزده بود. همین بازیکن اما در 2نبرد با استرالیا و هلند، هم گل زده و هم بهترین بازیکن زمین مسابقه لقب گرفته است. مودریچ نیز این بار با نقشی متفاوت نسبت به 4سال گذشته در تیم ملی دیده می‌شود و تأثیر بیشتری روی بازیکنان دارد. عملکرد این 2نفر بدون شک روی عملکرد سایر بازیکنان نیز اثر خواهد گذاشت. چرا که خیلی از نفرات جوان در کرواسی و آرژانتین به ساق‌های این 2بازیکن نگاه می‌کنند. به ساق‌های 2 فوتبالیست شاهکار که می‌خواهند دوباره فینالیست جام‌جهانی شوند. آنها 2برد با قهرمانی جهان فاصله دارند اما قبل از آن، باید بتوانند که حریف امشب‌شان را در یک بازی بزرگ و به یاد ماندنی شکست بدهند. این مسابقه‌ای برای به‌خاطر سپردن است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید