• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 21 آذر 1401
کد مطلب : 179814
+
-

سرازیری سردار

آزمون دوران موفقی را پشت سر نمی‌گذارد؛ او در یک سال اخیر فقط 3گل زده است

سرازیری سردار

اوضاع برای سردار آزمون خوب پیش نمی‌رود. مهاجم بااستعداد تیم ملی کشورمان در حالی زمستان گذشته بالاخره از لیگ روسیه دل کند و راهی بوندس‌لیگای آلمان شد که حضورش در لورکوزن چندان موفقیت‌آمیز نبوده است. او همزمان در تیم ملی هم رو به افول گذاشت و البته با مصدومیت نیز دست و پنجه نرم کرد. مجموعه این شرایط، وضعیتی را به‌وجود آورده که در آن آزمون طی یک سال گذشته تنها موفق به زدن 3گل شده است که تازه یکی از آنها هم در مسابقه دوستانه به ثمر رسیده است.
سردار که یکی از بهترین گلزنان تاریخ لیگ روسیه به‌شمار می‌آید، انگار با دل کندن از سرزمین تزارها دچار طلسم شده است. او در مسابقات مختلف جمعا 22بار برای لورکوزن به میدان رفته اما فقط یک‌بار موفق به گلزنی شده که به نیم‌فصل دوم فصل گذشته مربوط می‌شود. او این گل را در مسابقات بوندس‌لیگا و در برابر تیم قعرنشین گروتر فورت به ثمر رساند. پس از آن دیگر خبری از درخشش آزمون نشد و او مخصوصا فصل جدید را خیلی بد شروع کرد. بعد هم که داستان مصدومیت آزمون پیش آمد و این بازیکن هنوز نتوانسته زیرنظر ژابی آلونسو، سرمربی جدید لورکوزن به میدان برود.
در مسابقات ملی هم طی یک سال گذشته تنها شاهد به ثمر رسیدن 2گل از سوی سردار بوده‌ایم. او که البته در مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022درخشش زیادی داشت و نقش مهمی در صعود تیم ملی ایفا کرد، آخرین بار در فروردین موفق شد در یک مسابقه رسمی گل بزند. او در بازی پرحاشیه با لبنان که در مشهد برگزار شد، یکی از 2گل تیم ملی را به ثمر رساند. آزمون همچنین پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، در آستانه آغاز مسابقات جام‌جهانی به اردوی اتریش رسید و تنها گل تیم ملی را در دیدار دوستانه با سنگال به ثمر رساند. به این ترتیب این بازیکن که از ابتدای بهمن سال گذشته به لورکوزن پیوسته، در حدود یک سال اخیر فقط 3گل نه‌چندان مهم به ثمر رسانده که نمی‌تواند عملکرد جالبی باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید