• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 آذر 1401
کد مطلب : 179589
+
-

شهردار تهران در تجمع بزرگ مردمی شهدای مدافع امنیت تأکید کرد:

شکست دشمن با سیلی محکم مردم

گزارش
شکست دشمن با سیلی محکم مردم

شهردار تهران روز گذشته با حضور در تجمع بزرگ مردمی عزاداران فاطمی و مراسم پاسداشت شهدای امنیت که در مسجد جامع نارمک برگزار شده بود، با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان این بود که نگذارند ملت ایران از پیچ تاریخی عبور کند، گفت: «آنها کردستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان را کانون توطئه‌هایشان قرار دادند تا بتوانند کشور را تجزیه کنند، اما دشمن، با سیلی محکم مردم ایران و نیروهای انتظامی و بسیج نتوانست به اهدافش برسد.»
به گزارش همشهری، در این گردهمایی، علیرضا زاکانی، سکاندار پایتخت به اتفاقات اخیر اشاره کرد و گفت که دشمنان، مخالف پیشرفت و قدرت ما هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا در شرایطی که جهان در آستانه یک نظم جدید است، رقبای خود را از صحنه خارج کنند. به‌گفته او، در سند راهبرد امنیت ملی آمریکا به‌صراحت از چین، روسیه و ایران به‌عنوان رقیب و تهدید نام ‌برده‌شده است.

توجه به معیشت، مسکن، سلامت و امنیت مردم
زاکانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه دولت انقلابی توجه خود را به مسکن، معیشت، سلامت و امنیت مردم معطوف کرده است، گفت: «این موارد (مسکن، معیشت و...) امروز تنگناهایی را برای مردم ایجاد کرده است، اما دولت انقلابی پیگیر این مسائل و کاهش آلام و دردهای مردم است؛ بنابراین مسئولان کشور مکلف هستند تلاش و کوشش کنند تا بار اقتصادی از روی دوش مردم برداشته شود.» او همچنین عنوان کرد: «در شرایط کنونی نیاز به جهاد تبیین و مطالبه است؛ یعنی هم باید برای تبیین تلاش کرد تا دشمن نتواند از غفلت ما سوءاستفاده کند و هم باید با مطالبه‌گری کاری کرد که هر مسئول و مدیری وظایف خود را به‌درستی انجام دهد.» شهردار تهران با بیان اینکه وقتی بصیرت در جامعه جریان داشته باشد و خدمت و پیشرفت عیان شود، دشمن شکست می‌خورد، گفت: «دشمن به‌شدت علاقه‌مند است تا نظام اسلامی را محکوم به ناکارآمدی کند، اما باید چشمان خود را باز کنیم و با پیگیری موضوعات علاوه بر جلب رضایتمندی جامعه، آن (رضایت) را افزایش دهیم و باید برای دادن امید به جوانان و ترسیم افق روشن برای این نسل تلاش کنیم.»

نسبت به ملت بی‌تفاوت نباشیم
تبعیت از رهبری و توجه، دقت و پاسداری از ایران را فراموش نکنیم و نسبت به ملت بی‌تفاوت نباشیم. شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش این مطلب را بیان و تأکید کرد که دشمن ناکام مانده است، اما این اندازه از ناکامی کافی نیست. ما باید ریشه مشکلات را در کشور خشک و بصیرت را جایگزین غفلت کنیم. او به خاطره‌ای اشاره و عنوان کرد: «سال ۹۱ جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع‌مقدس محضر رهبر انقلاب رسیدیم و یکی از فرماندهان مشکلات روز را گفت و گلایه کرد. رهبر معظم انقلاب فرمودند که اولاً مشکلات هست و هرکسی در هر جایگاهی که قرار دارد اگر درست عمل کند، تمام مشکلات حل می‌شود. نکته دومی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند این بود که قبل از انقلاب کار راحت بود، اما با انقلاب کار سخت شد. در جنگ به اوج سختی‌ها رسیدیم و بعد فرمودند جنگ با تمام سختی‌هایش در مقابل شرایط فعلی هیچ است. با استناد به این فرمایشات باید گفت که اکنون سال ۱۴۰۱ است و شرایط سال ۹۱ در مقابل شرایط فعلی هیچ است.»

آینده، بسیار روشن است
به‌گفته زاکانی، شرایط روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود؛ مانند کوهنوردی که با نزدیک شدنش به قله شرایط صعود برایش سخت‌تر می‌شود، اما افتخار فتح آن قله به نام مردم ایران ثبت می‌شود. او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، عنوان کرد: «رهبر فرمودند: هرکسی خسته شده یا دچار انحراف شود یقین بدانید جوانان نمی‌گذارند انقلاب از مسیر خود خارج شود. فرمایشات رهبری برخاسته از باطنی پاک و جلوه‌ای از حق است که تحقق آن در تمام ادوار گذشته تا به امروز برای ما واضح و مشخص بوده است.» شهردار تهران با بیان اینکه آینده بسیار روشن است و ما به‌عنوان مسئولان از خدمت به مردم و پیشرفت نباید غفلت کنیم، گفت: «امروز دشمن شکست خورد، اما باید امید او را ناامید کرد. ما باید بتوانیم دشمنانمان را در مقام عمل و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و در داخل کشور آنگونه ناکام بگذاریم که راه برگشتی نداشته باشند و این مسئله در آینده نزدیک محقق می‌شود.» زاکانی در پایان هم تأکید کرد: «44سال راه را با فراز و نشیب طی کردیم و امروز باید درس بگیریم و دشمن را ناکام بگذاریم و زمینه دشمنی آنها را در کشور از بین ببریم. امروز بیش از هر روز در کشور، انقلاب اثرات منطقه‌ای و جهانی خود را دارد و امید داریم راه این شهیدان را بتوانیم دنبال کنیم که بزرگ‌ترین خدمت به‌خودمان برای سعادتمندی دنیوی و اخروی است.»‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید