• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 17 آذر 1401
کد مطلب : 179499
+
-

با مردم/دستاویزهای اتوبوس‌ها را به مسافران برگردانید

تا مدتی قبل همه اتوبوس‌ها دستاویزهایی داشتند که مسافران می‌توانستند با کمک آنها حفظ تعادل کنند. متأسفانه بیش‌از یک سال است که هیچ اتوبوسی این دستاویزها را ندارد و مسافرانی که دستشان به میله‌های بلند اتوبوس نمی‌رسد، نمی‌توانند بدون دستاویز بایستند. لطفا با جذب حامی مالی و نصب تبلیغات این دستاویزها را به اتوبوس‌ها به‌خصوص در خطوط بی‌آر تی برگردانید.
قوامی از تهران

خیابان‌های شهرک جهان‌نمای کرج روشنایی کافی ندارند
خیابان‌های شهرک جهان‌نمای کرج هنگام شب تاریک است و علت هم این است که برای صرفه‌جویی تنها یک یا دو چراغ را روشن می‌کنند که این اصلا برای روشنایی خیابان‌ها و کوچه‌ها کافی نیست. این موضوع باعث شده که دزدی و کیف‌قاپی خصوصا از خانم‌هایی هنگام تاریکی هوا بسیار زیاد شود. اهالی این شهرک درخواست دارند که هرچه زودتر نسبت به حل این مشکل اقدام شود.
محمدی از کرج

قیمت‌های پارکینگ منطقه یک مصوبه شورای شهر ندارد
مدتی است پارکینگ‌های منطقه‌یک خلاف آخرین مصوبه شورای شهر عمل کرده و قیمت‌های دلخواه خود را از مراجعان می‌گیرند. درحالی‌که تعرفه مصوب ساعتی 2هزار تومان است، ساعتی 5هزار تومان می‌گیرند و بابت هر ساعت اضافه هم 10هزارتومان! روزهای تعطیل این رقم حتی تا 30هزارتومان هم می‌رسد و در اعتراض هم می‌گویند اجاره ما400میلیون تومان شده است. آیا مردم باید جور پیمانکار را بکشند؟ آیا به صرف اینکه پارکینگ در منطقه‌یک است باید هر قدر که دلشان می‌خواهد از مردم بگیرند و بگویند این پول‌ها رقمی نیست؟
قلی‌زاده از تهران

پیامک
گرانی و کم‌فروشی شرکت‌های نوشابه‌سازی‌
همزمان با گرانی فراگیر در قیمت‌های همه اجناس و کالاها، اغلب نوشابه‌های قدیمی گازدار و معروف هم به کم‌فروشی و گرانفروشی روی آورده‌اند، به‌طوری‌که اغلب بطری‌های نوشابه‌های تولید‌شده به‌طور واضحی سرخالی هستند، ضمن اینکه قیمت‌شان به اندازه‌ای گران شده که دیگر وقت حذف آنها از خرید گاه‌گاه خانواده‌هاست. شاید عده‌ای بگویند بهتر، ولی مضرات برخی مواد خوردنی و نوشیدنی دلیل نمی‌شود که هیچ نظارتی بر نحوه تولید و قیمت آنها صورت نگیرد.
محمود بلیغیان از اصفهان
 
اسامی ایستگاه‌های قطار در زمان توقف اعلام نمی‌شود
مدت‌هاست در زمان توقف قطار در ایستگاه، بلندگوی قطار نام ایستگاه را اعلام نمی‌کند. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که انبوه مسافران ایستاده در قطار نمی‌توانند بیرون را ببینند تا از روی اسم ایستگاه‌ها تشخیص دهند که باید پیاده شوند. جدای  از آن افرادی هم هستند که بدون عینک قادر به خواندن نیستند. سؤال‌پرسیدن مداوم از دیگران هم فقط ایجاد مزاحمت است. تقاضا می‌شود هرچه سریع‌تر صدای گویای اعلام ایستگاه به قطارهای مترو بازگردد.
حسین‌زاده از تهران

سد گرین در نهاوند برای کشاورزان نگران‌کننده است
سد گرین چند سالی است که در حال ساخت است و هنوز به مرحله آبگیری نرسیده است. وعده‌های بسیاری درخصوص تخصیص حقابه به شهرستان از اول مطرح بوده است و همچنان عنوان می‌شود. قصد نداریم قضاوت کنیم اما تجربه سدسازی شهرهای دیگر پیش چشم‌مان است و به‌عنوان کشاورز نگران تامین آب زمین‌های کشاورزی هستیم. مسئولان چه تعهدی در این خصوص به کشاورزان خواهند داد که بعد از تکمیل و آبگیری سد ما همچنان آب برای کشاورزی داشته باشیم.
سلگی از نهاوند

پیام
بساط‌کردن دستفروشان در ایستگاه‌های مترو نیازمند برخورد قانونی است

تا همین چندی پیش دستفروشان به‌صورت سرپا در واگن‌های مترو تردد می‌کردند و به‌دلایل انسانی می‌شد از حضور و تجمع‌شان چشم‌پوشید اما اخیرا تعدادشان آنقدر زیادشده که به‌سادگی در راهروهای ایستگاه‌ها آن هم به‌صورت گسترده و عینی بساط کرده‌اند و انواع لباس و زیورآلات و... را به نظم روی زمین چیده‌اند آنچنان که انبوه جمعیت مسافری برای عبور از کنار بساط آنها باید صف تشکیل دهند و به آرامی حرکت کنند. مگر قرار بوده ایستگاه‌های مترو به دستفروشان اجاره داده شود؟ حقوق شهروندی آنها به جای خود ولی حقوق شهروندی مسافران چه می‌شود؟
علی‌نژاد از تهران

جاده کرج ماهدشت نیازمند سرعتگیرهای استاندارد است
 در جاده کرج به ماهدشت (سر زیبادشت) به‌علت سرعت بالای خودروها و نبود سرعت‌گیر و روشنایی کافی، اغلب تصادفاتی برای عابران پیاده به‌خصوص دانش‌آموزان، زنان و بعضا افراد توان‌یاب رخ می‌دهد و چه بسا منجر به فوت می‌شود. این جاده به‌خصوص در شب‌ها خطرناک‌تر می‌شود. کافی است برای رفع مشکل، نور آن تامین شده و سرعت‌گیرهای استاندارد در مسیر نصب شود.
توان‌یاب تحت‌پوشش بهزیستی از کرج

زمین رایگان به مردم بدهند
برای رفع مشکل مسکن و جلوگیری از تورم در این بخش قیمت زمین رایگان شده و هر کس بتواند از مقدار زمینی متناسب با جمعیت خانواده‌اش برخوردار شود. در این صورت همه صاحبخانه شده و تورم مسکن شکست می‌خورد. سازوکار کارشناسی آن را نمی‌دانم ولی کارشناسان می‌توانند طرحی برای این موضوع بیابند که کاربردی و همه‌گیر باشد.
اولادی از تهران



 

این خبر را به اشتراک بگذارید