• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 17 آذر 1401
کد مطلب : 179476
+
-

«کودک‌آزاری» علت بیشترین تماس‌ با اورژانس اجتماعی

بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی به‌خاطر کودک‌آزاری، دختران فراری و دختران آسیب‌دیده است که از میان آنها کودک‌آزاری آمار بیشتری را به‌خود اختصاص داده است. منیژه جابری، مدیر مرکز سامانه اورژانس اجتماعی استان تهران در این‌باره می‌گوید: «بیشتر گزارش‌های کودک‌آزاری از طرف خانواده، همسایه‌ها، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی یا خود کودک به اورژانس اعلام می‌شود.» 
به‌گفته این مسئول، سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به‌صورت ۲۴ساعته در خدمت گروه هدف اورژانس اجتماعی است: «هم‌اکنون در تهران کارشناسان در ۱۲کابین فعال به‌صورت ۲۴ساعته پاسخگوی تماس‌های مردمی هستند. کارشناسان اورژانس اجتماعی هم 4برابر استانداردهای دنیا پاسخگویی دارند. براساس استانداردها به ازای هر ۵۰تماس یک کارشناس باید فعالیت کند و این‌ در حالی است که در اورژانس اجتماعی تهران به ازای هر ۱۸۰تا ۲۰۰تماس، یک کارشناس فعالیت می‌کند.» 
جابری با بیان اینکه حداکثر مکالمه‌ای که کارشناس اورژانس اجتماعی می‌تواند با گروه هدف داشته باشد ۱۲دقیقه است، عنوان کرد: «مددجو درصورت لزوم به زمان بیشتر برای صحبت با کارشناسان باید دوباره با سامانه تماس گیرد. مداخله کارشناسان و روانشناسان اورژانس اجتماعی برای پیشگیری از آسیب و کمتر آسیب‌دیدن گروه هدف است. کلیه اطلاعات و مکالمات و آدرس‌های اعلام شده به‌صورت محرمانه در سامانه حفظ خواهد شد.»‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید