• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 7 خرداد 1397
کد مطلب : 17947
+
-

نباید اشتباهات سال 90 در اقتصاد تکرار شود

دولت
نباید اشتباهات سال 90 در اقتصاد تکرار شود

رئیس جمهور در دیدار صمیمی با جمعی از اساتید و فعالان اقتصادی گفت: متأسفانه امروز برخی از اینکه بعضی شرکت‌های خارجی نمی‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، خوشحال هستند و با خوشحالی اعلام می‌کنند که فلان شرکت از ایران رفته است و تصور می‌کنند که اگر یک شرکتی برود، دوباره نوبت به آنها خواهد رسید؛ در حالی که نباید اجازه دهیم اشتباهات سال 90 و 91 در اقتصاد کشور تکرار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری حسن روحانی با اشاره به ضرورت توجه به بهبود محیط و فضای کسب و کار، گفت: با بهبود محیط کسب و کار سرمایه داخلی و خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور، جذب خواهد شد و اگر بتوانیم به سرمایه‌گذار ایرانی، نسبت به سرمایه‌اش اطمینان بدهیم، بسیار حائز اهمیت است.

روحانی خاطر نشان کرد: اگر همه دست به دست هم بدهیم و با هم مشارکت و همکاری داشته باشیم، تحریم می‌تواند به نفع ما باشد و اگر از هم فاصله بگیریم، تحریم‌ها می‌توانند به ضرر ما تمام شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت از ابتدا توجه زیادی را صرف بهبود اقتصاد و معیشت مردم کرد، ادامه داد: دولت در این زمینه هم به تولید و رشد شتابان اشتغال‌زا توجه کرد و هم در زمینه عدالت در توزیع و گسترش عدالت اجتماعی و فقرزدایی، گام‌های خوبی برداشت و اجازه نداد یکی از این دو فدای دیگری شود. روحانی تصریح کرد: تلاش ما این بود که ماشین اقتصاد کشور را که از ابتدای کار مشکلاتی داشت به تحرک انداخته و اشکالات آن را نیز تا حدودی اصلاح کنیم. در این راستا مسیری را ترسیم کرده بودیم که امروز مجبوریم مقداری در آن تغییر دهیم و باید مراقب باشیم چرا که موانع راه بیشتر از گذشته خواهد بود. رئیس جمهور با بیان اینکه امروز شرایط تغییر کرده و اگر درست عمل کنیم، می‌توانیم از این شرایط تغییر یافته به نفع کشور استفاده کنیم، گفت: اولین زمینه‌ای که باید به آن ورود کنیم، واگذاری تصدی بنگاه‌هاست. به یک بخش خصوصی فعال نیاز داریم تا حربه اصلی فشار آمریکا را از دست آن خارج کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید