• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 7 خرداد 1397
کد مطلب : 17954
+
-

توصیه‌های حسن خمینی درباره جلوگیری از تجمل در‌مراسم سالگرد امام‌ره

یادگار امام با تأکید بر اینکه امام مظهر فقرزدایی است، گفت: مراقب باشیم مراسم سالگرد باید از هرگونه ریخت و پاش اضافی مبرا باشد.

به گزارش جماران، سید حسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی‌ره گفت: ایام سالگرد طبیعتا بیشتر از هر زمان دیگری پیرامون شخصیت امام صحبت می‌کنیم اما باید بدانیم این مراسم صرفا بزرگداشت یک فرد و ادای دین ما به امام نیست.

سید حسن خمینی ادامه داد: روزهای سختی پیش روی داریم اما آنچه بیش از همه به آن نیاز داریم تمسک به امام به عنوان پرچمدار دینداری سالم است

وی با تأکید بر اینکه امام مظهر عزت در جامعه ماست، گفت: روزی که سرنوشت کشور در سفارتخانه‌های خارجی شکل می‌گرفت تمام شده و عزت به این مردم برگشته است. امام مظهر مقاومت در برابر زیاده‌خواهی هرکس و گروهی است. زیرا اگر یک قدم به عقب بردارید دنیا محلی است که ضعیف را پایمال می‌کند، اما عقب نشینی، وادادگی و ذلت‌پذیری از مکتب امام دور است.

سید حسن خمینی ادامه داد: حرکت اولیه انقلاب در جهت فقرزدایی و محرومیت زدایی است. البته جامعه دارای طبقات مختلف است، ولی جهت نگاه باید فقرستیزی و اکرام محرومین باشد.

یادگار امام تأکید کرد: اگر ما مراسم رحلت امام را برگزار می کنیم این مراسم برای مردم ایران است، چون ما و نسل‌های آینده به این مراسم نیاز داریم و امام پرچم و نماد این است که مردم ایران سر در مقابل زیاده‌خواهی خم نمی‌کنند و زیر بار ذلت نمی‌روند؛ همچنین بدانیم که فقط یک ملت دیندار و همراه یکدیگر، دنبال از بین رفتن مشکلات جامعه است

 

این خبر را به اشتراک بگذارید