• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 16 آذر 1401
کد مطلب : 179399
+
-

در نشست‌های دانشجویی قالیباف، زاکانی و اژه‌ای مطرح شد

ضرورت اصلاحات در حمکرانی

گزارش2
ضرورت اصلاحات در حمکرانی

 روسای 2قوه به همراه شهردار تهران روز گذشته در جمع‌های دانشجویی به طرح مواضع خود درباره حوادث بیش از 2ماه اخیر کشور پرداختند. ضرورت اصلاح رویه‌ها و قوانین، کارآمدی مدیریت‌ها به همراه فعال ساختن ظرفیت‌های مغفول قانون اساسی همچون اصل 27قانون اساسی از جمله موارد مطرح شده از سوی محمدباقر قالیباف، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای و علیرضا زاکانی بودند. امروز در ادامه این نشست‌ها سیدابراهیم رئیسی به مناسبت 16آذر روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه تهران حاضر می‌شود.

قالیباف: باید در گشت ارشاد تجدیدنظر شود
رئیس مجلس که به دانشگاه تربیت مدرس رفته بود  با بیان اینکه باید به مطالبات اساسی و جدی مردم توجه شود، گفت: باید تحول اساسی را دنبال و حکمرانی نو و نوسازی حکمرانی را اجرا کنیم. به صراحت می‌گویم این حرف برای امروز و چند ماه اخیر نیست، بلکه ربع قرن و حدود 25سال است که آن را می‌گویم؛ از روزی که توفیق خدمت در نیروی هوایی سپاه و هوافضا و نیروی انتظامی را داشتم درباره آن صحبت می‌کردم و می‌گفتم اگر افتخار و عظمت ایران را می‌خواهیم باید کارآمدی دین در حکومت را به اثبات برسانیم. به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف با بیان اینکه معتقدم حوادثی که در چند ماه اخیر اتفاق افتاد در بستر مسائل اجتماعی و جنگ شناختی است، گفت: اما تردید نکنید که علت اصلی نارضایتی‌هایی که می‌بینیم ریشه در مسائل اقتصادی و ناکارآمدی‌ها دارد. رئیس مجلس با بیان اینکه ما در مجلس باید به موضوعات روز بپردازیم، گفت: بعد از اتفاقات و مسائلی که درباره خانم مهسا امینی رخ داد، مجلس به موضوع این پرونده ورود کرد و گزارشی ارائه داد که در آن آمده است که باید نسبت به گشت ارشاد تجدیدنظر شود.
 
محسنی‌اژه‌ای: ملاک برخورد در آشوب‌ها قانون است
رئیس قوه قضاییه هم با نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور گفت‌وگو کرد؛ دیداری که دومین نشست قاضی‌القضات با دانشجویان در یک ماه اخیر به ‌حساب می‌آید. پیش ‌از این غلامحسین محسنی‌اژه‌ای 19آبان‌ماه در نشستی سه‌ساعته، به سؤالات دانشجویان پاسخ گفته بود. «تعیین اشد مجازات برای تجزیه‌طلب‌هایی که در قضایای اخیر دست به جنایت زدند و جامعه را به ناامنی کشیدند»، «عدم مماشات با چهره‌های شناخته‌شده، سلبریتی‌ها و بلاگرهایی که با دروغ‌گویی و بیان مطالب غیرمستند در فضای‌مجازی، مردم را به جنگ مسلحانه با نیروهای حافظ امنیت تحریک کردند»، «ضرورت حذف فرایندهای پرپیچ‌وخم و زاید»، «پایان‌دادن  به برخوردهای بعضا نامناسب با ارباب رجوع»، «تدبیر مناسب برای کاهش اطاله دادرسی»، «تدوین سازوکارها و دستورالعمل‌های شفاف برای بیان اعتراضات مردم» و «اصلاح برخی رویه‌ها با هدف افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی» ازجمله محورها و موضوع‌هایی بود که دانشجویان با قاضی‌القضات مطرح کردند. محسنی‌اژه‌ای در این نشست با تاکید بر ضرورت رفع و اصلاح ایرادهای موجود در دستگاه قضایی، «قانون» را یکی از معیارهای اساسی برای پیشبرد امور دانست و گفت که دستگاه قضایی نیز باید به قانون عمل کند.

مکث
زاکانی:  به‌رفتگر و آتش‌نشان ما هم رحم  نکردند

شهردار تهران هم در نشستی که سه‌شنبه به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف با موضوع حوادث اخیر برگزار شد، حضور یافت و گفت: در مقطعی بسیار حساس هستیم. در سند راهبرد ملی آمریکا اعلام شده است، 10سال آینده مخاطره‌انگیز است؛ چراکه تقسیم قدرت آینده جهان در آن شکل می‌گیرد. در آن سند 3خطر برای آمریکا ذکر شده است. نخستین کشور، چین است، پس از آن، روسیه و سپس ایران. توان ما به حدی است که کشوری ابرقدرت‌نما آن را برای خود خطر می‌داند. علیرضا زاکانی با بیان اینکه ایران همیشه در زمره کشورهایی بوده است که آمریکا را شکست داده، گفت: چه شده است که دشمن ما از به‌زبان‌آوردن تجزیه ایران، ابایی ندارد؟ عناصری در داخل یا خارج از کشور بنا بر دلایل مختلف حرف‌های دشمن را تکرار می‌کنند. بن‌سلمان اعلام کرده بود درگیری را به داخل ایران می‌آوریم و الان ایران‌اینترنشنال سردمدار وقایع اخیر شده است. عده‌ای در حال انتقام‌گرفتن از ملت و انقلاب هستند. ما و شما کجای این ماجرا هستیم؟ امروز بحث آینده جهان و منطقه است. از ما شکست خوردند و امروز توسط خودمان انتقام می‌گیرند. هر که بگوید در کشور ما اشکال وجود ندارد حتما اشتباه می‌گوید. انتظار است اشکالات، اصلاح شوند و هزینه آن را نیز باید داد.
شهردار تهران گفت: امروزه یک عده از ملت و انقلاب ما انتقام می‌گیرند. ما اگر با هم نباشیم سر‌هایمان زیر چکمه‌های دشمنان له خواهد شد، آنها به هیچ‌کس رحم نمی‌کنند. زاکانی گفت: سطح جنبش دانشجویی را بالا ببرید. جنبش دانشجویی باید به گذشته خود برگردد و افتخارآفرین باشد.
زاکانی تصریح کرد: سال۸۸ با بی‌تدبیری دادستان وقت تهران، اتفاقی افتاد که 3نفر از بین رفتند و ما بودیم که آن را پیگیری کردیم. سال‌های۷۸و۸۸ در متن ماجرا بودیم بدون اینکه بخواهیم دست به کسی بزنیم. سال۷۸ به ما گفتند عده‌ای از خانم‌ها را به دلیل حمایت از کرباسچی چاقو می‌خواهند بزنند. ما اجازه ندادیم چنین اتفاقی بیفتد یک ساعت پس از آن  هم در حمایت از کرباسچی شعار می‌دادند. هیچ‌وقت زیر بار نروید که دانشگاه مأمن اراذل و اوباش شود، دانشگاه جای منطق و مطالبه است.  شهردار تهران گفت: یکی از وعده‌های من در انتخابات، به‌رسمیت‌شناختن اعتراضات طبق اصل۲۷ قانون اساسی بود. اگر اعتراض نهادینه نشود، از جای دیگر سر برمی‌آورد و به اعتراض در قانون اساسی اشاره شده است. از مسئولان بخواهید پاسخگوی شما باشند. زاکانی در پاسخ به فریاد یکی از دانشجویان که می‌گفت «نمی‌گذارید انقلاب کنیم»، گفت: انقلابی که رحم‌ به رفتگر نمی‌کند و او را با چاقو می‌زند آیا انقلاب است؟   به گزارش فارس، شهردار تهران در مورد کادر‌سازی‌ گفت: مایه مصیبت است که مغزهای ما به خارج از کشور بروند. از بنده این کار برمی‌آید که امکاناتمان را در شهر تهران برای زیرساخت‌های علم و فناوری تامین کنیم. شهرداری تهران از قبل ۷۵هزار میلیارد تومان بدهی داشت که تا پایان سال قریب به 20هزار میلیارد آن را تسویه خواهیم کرد. یک میلی‌متر تراکم تا حالا نفروخته‌ایم، چراکه به آن نیازی نیست. طبق مدارک، سال گذشته ۹۹درصد بودجه محقق شد؛ بدون فروختن تراکم. امسال با وجود اینکه بودجه ۵۰هزار میلیارد تومان است به فکر تحقق ۷۰هزار میلیارد تومان هستیم.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :