• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 16 آذر 1401
کد مطلب : 179369
+
-

مربی تراکتور از لالیگا آمد

خمس دیروز در حالی معرفی شد که هنوز وارد ایران نشده است

باشگاه تراکتور سرانجام جانشین قربان بردیف را معرفی کرد. رسانه رسمی این باشگاه صبح دیروز خبر داد که مدیران تراکتور با پاکو خِمِس به توافق رسیدند تا این مربی 52ساله هدایت سرخ‌پوشان تبریزی را بر عهده بگیرد. نکته عجیب در معرفی خمس این است که او هنوز به ایران نیامده و باشگاه تراکتور با وجود معرفی این مربی، هیچ اشاره‌ای به‌مدت قرارداد او نکرده و حتی زمان ورود این مربی اسپانیایی به ایران هم به‌صورت دقیق مشخص نشده است.
دیروز ایوب بهتاج، مدیرعامل باشگاه تراکتور در مصاحبه با تسنیم گفت: «خمس رزومه‌ای قوی دارد و در لالیگا سرمربیگری کرده است. تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا این مربی حداکثر تا آخر هفته به ایران بیاید و تمرینات را زیرنظر بگیرد.» او در واکنش به این پرسش که مدت قرارداد خمس با تراکتور چقدر خواهد بود، تأکید کرد: «فعلا منتظریم تا مراحل قرارداد تمام شود و سپس این موضوع را اعلام می‌کنیم.»
 
  مربی بدون جام
خمس ۵۲ساله که در دوران بازی، پیراهن رایو وایکانو، دپورتیوو لاکرونیا، ساراگوسا و... را برتن داشت، ۲۱بار هم پیراهن تیم ملی اسپانیا را بر تن کرد و از سال۲۰۰۷ به جرگه مربیان پیوست. 2دوره سرمربیگری در رایو‌وایکانو و ساراگوسا، مهم‌ترین بخش کارنامه او را تشکیل می‌دهد و خمس همچنین یک دوره کوتاه نشستن روی نیمکت گرانادا را تجربه کرده است. او با رایو وایکانو در فصل 19-2018 موفق شد در دیداری حساس رئال مادرید را در هفته سی‌وپنجم شکست دهد و این مهم‌ترین برد خمس در برابر یک تیم سرشناس است.
خمس اما در آخرین تجربه سرمربیگری با ایبیزا نتایج چندان خوبی کسب نکرد و در پایان فصل نیز از این تیم جدا شد. او از تابستان‌۲۰۲۲ بدون تیم است و حالا هدایت تراکتور را برعهده می‌گیرد. تنها دوره کاری خارج از اسپانیا برای خمس به حضور در لیگ مکزیک برمی‌گردد که او پس از چند بازی هدایت گرانادا، به تیم معروف کروز آزول رفت و در ۴۸بازی، ۱۷برد، ۱۸تساوی و ۱۳باخت را تجربه کرد. به‌عبارتی تراکتور نخستین تجربه آسیایی این چهره لالیگایی خواهد بود. خمس تا‌کنون هدایت 8تیم را برعهده داشته است. او در این مدت در ۴۵۶دیدار روی نیمکت‌ تیم‌هایش نشسته که حاصل آن ۱۲۸برد، ۱۳۲مساوی و ۱۷۶باخت بوده و هیچ جامی در این سال‌ها کسب نکرده است.
تراکتور در حالی از انتخاب خمس به‌عنوان سرمربی جدیدش خبر داده که زنوزی مالک این باشگاه رکورددار تغییر مربی در فوتبال ایران است. او همچنان بابت جدایی عجیب بردیف توسط هواداران تراکتور مورد نقد قرار می‌گیرد و حالا باید دید ترکتور با این مربی اسپانیایی چه وضعیتی در لیگ برتر خواهد داشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید